• 0

investeren in iets anders waarvoor je staat ingeschreven bij KVK

Hallo,

 

Ik wil investeren als catering bedrijf in een machine voor vervaardiging van frisdranken.

Omdat dit in het komende jaar puur bij experimenteren blijft, en ik niet zit te wachten op heffingen van bedrijfschappen overweeg deze toekomstige activiteiten nog niet te vermelden in het handelsregister van de KVK.

 

Kan ik belasting technisch wel investeren in iets wat buiten de omschrijving valt van mijn bedrijfsactiviteiten bij de KVK?

 

Is het een zwaar vergrijp als ik wel incidenteel frisdranken verkoop zonder dat ik hiervoor sta ingeschreven bij de KVK.

 

Kan ik het niet allemaal onder de noemer cateringbedrijf laten vallen?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Enerva,

 

De verkoop van frisdranken valt onder de noemer catering. De btw over de verkopen draag je gewoon af via de aangifte omzetbelasting.

 

Of het vervaardigen van frisdranken ook onder deze noemer valt, zou je aan de KvK moeten voorleggen. De KvK kan aangeven of deze activiteiten apart aangemeld moeten worden.

 

Als je aannemelijk kunt maken dat je met die machine investeert in je onderneming, kun je de voorbelasting aftrekken van de btw en de kosten van je winst.

 

Bob

Webcareteam Belastingdienst

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
  • 0

Beste Enerva,

 

in het bericht geef je aan te experimenteren met frisdrank. Zolang je aan het experimenteren bent is er geen sprake van een bedrijfsactiviteit. Als je daadwerkelijk de markt hiermee gaat bedienen, is er sprake van een bedrijfsactiviteit en bestaat de verplichting dit op te nemen in het Handelsregister.

 

Je zou de criteria, wanneer een onderneming (geldt ook voor één bedrijfsactiviteit) eens kunnen nalezen op onze website.

 

Kun je hier zo mee uit de voeten? Mocht je vragen hebben of een nadere toelichting wensen, dan horen we het graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Pieter D

Webcare Team KVK

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.