• 0

Is dit een realistische berekening?

Beste Highlevelers,

Ik ben van plan een stuk speelgoed uit de USA te importeren. Het is van plastic en niet heel ingewikkeld.

Het is niet zwaar maar wel redelijk groot. Ongeveer zo groot als een brood.

 

Binnenkort heb ik een afspraak met de KvK met import expert daar.

 

Ik heb een groothandelsprijs gekregen en ben nu wat aan het rekenen geslagen.

Ik vroeg me af of onderstaande berekening realistisch is.

 

kosten.jpg

 

Is bijvoorbeeld de marge normaal voor als ik het door wil verkopen?

Is mijn marge in orde?

Zijn de verzendkosten reeël ?

 

Het gaat me dus niet of het product te verkopen is maar of de verhoudingen in de bedragen een beetje kloppen.

Of zie ik nog iets over het hoofd?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

De bruto winsten bij de groothandel bij 100 en 1000 stuks kan ik helaas niet volgen.

 

Ik neem aan dat de groothandelsprijzen excl. BTW zijn.

 

Dan moet de marge bij 100 stuks € 417,00 zijn

En bij 1000 stuks € 1.670,00.

 

 

( Sorry iik zie nu dat het totaal van de kosten hoger uit komt . € 8,83)

De marge is dus € 6,83.

De berekening van de marge is dus niet correct.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt de prijs voor 1000 stuks bepaald op € 10,50 per stuk.

 

€10,50 - € 8,45 = € 2,05

1000 x €2,05 = € 2050

 

maar kijk eens goed naar alle berekeningen die je hebt gemaakt.

De kostprijs berekening klopt niet met de cijfers die je geeft.

En de winst als je 100 stuks aan de groothandel verkoopt klopt niet.

 

Of het een realistische berekening is is moeilijk te beoordelen.

 

Zijn er bijvoorbeeld concurrenten en welke prijs hanteren zij?

Wat is de consument uiteindelijk bereidt te betalen voor je product?

Link naar reactie
  • 0

..................

Of het een realistische berekening is is moeilijk te beoordelen.

Zijn er bijvoorbeeld concurrenten en welke prijs hanteren zij?

Wat is de consument uiteindelijk bereidt te betalen voor je product?

Dat moet allemaal nog blijken maar ik wilde weten of ik alles wel genoemd heb.

 

Aan belastingen, verzekeringen e.d.

Maar ook of de verhoudingen realistisch zijn. Of de comsument er daadwerklijk ook 18,95 voor gaat

betalen is nog maar de vraag. Maar ik denk het wel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog even de marge bij 1000 stuks verbeteren.

(Of de verkoopprijs ?)

Ooh ja verwijzing stond verkeerd. Bedankt!

Hij klopt dus rekentechnish in ieder geval ?

Ik kan aan kosten ook verder niks bedenken dan wat ik gedaan heb.

En dan bedoel ik puur de kosten om het hier te krijgen en te gaan verkopen.

Opslag e.d. reken ik nog niet uit en bedoel ik dus ook niet.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De formules en prijsberekening kloppen nu.

 

De enige vraag die je jezelf moet stellen is of de prijzen die je voor de verkoop hebt genomen realistisch zijn.

Dit kan je alleen zelf doen op basis van je concurrenten en consumenten.

 

Ga bij deze groepen navraag doen naar wat zij bereidt zijn te betalen. Als je dit weet kun je een goede verkoopprijs vaststellen die er voor zorgt dat de consument het product wil kopen en dat jij nog genoeg overhoudt voor jezelf.

Link naar reactie
  • 0

De formules en prijsberekening kloppen nu.

 

De enige vraag die je jezelf moet stellen is of de prijzen die je voor de verkoop hebt genomen realistisch zijn.

Dit kan je alleen zelf doen op basis van je concurrenten en consumenten.

 

Ga bij deze groepen navraag doen naar wat zij bereidt zijn te betalen. Als je dit weet kun je een goede verkoopprijs vaststellen die er voor zorgt dat de consument het product wil kopen en dat jij nog genoeg overhoudt voor jezelf.

 

Bedankt mensen ! Ik ben geen rekenwonder maar op deze manier kan ik het wel verder steeds bijwerken als ik andere cijfers binnenkrijg.

 

Ik ben nu aan het onderhandelaar met de producent om me exclusiviteit te geven voor Nederland, België en Duitsland.

Ik ben namelijk bang dat als ik het een beetje op de rit krijg dat ik dan links en rechts ingehaald wordt door de grote bedrijven.

En daar heb ik geen zin in. Als ik dat kan krijgen dan kan ik ook marktonderzoek gaan doen. Ik heb ook gevraagd of hij er 6 op wil sturen als sample dan kan ik het verder ontwikkelen.

 

Ik houdt jullie op de hoogte.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Dat moet allemaal nog blijken maar ik wilde weten of ik alles wel genoemd heb.

Verkoop je aan consumenten in een stenen winkel of via internet? In het laatste geval heb je ook nog verpakkings- en verzendkosten (of betaalt de consument die?). Houd bij internet-verkopen ook rekening met retouren. En reken een percentage voor defecte exemplaren (afhankelijk van wat je met de fabrikant hebt afgesproken).

Link naar reactie
  • 0

Dat moet allemaal nog blijken maar ik wilde weten of ik alles wel genoemd heb.

Verkoop je aan consumenten in een stenen winkel of via internet? In het laatste geval heb je ook nog verpakkings- en verzendkosten (of betaalt de consument die?). Houd bij internet-verkopen ook rekening met retouren. En reken een percentage voor defecte exemplaren (afhankelijk van wat je met de fabrikant hebt afgesproken).

 

Goeie dingen noem je. !

Het zal hoofdzakelijk via internet worden denk ik.

 

Link naar reactie
  • 0

Twee opmerkingen nog:

 

- Of de geschatte transportkosten kloppen, hangt af van de vraag hoe het transport verzekerd is. Zijn er bepaalde risico's bij het transport ongedekt? Dan moet je de kosten hoger inschatten en dat geld straks daadwerkelijk opzij gaan zetten als reserves om je risico's mee af te dekken.

- €1,67 marge voor de grootst mogelijke hoeveelheid is een beetje veel, althans in mijn branche. Heb je ook een prijs per stuk bij 5000 of 10.000 in gedachten? In sommige markten moet je echt richting 0 gaan of verlies maken bij de allergrootste orders. Zij zorgen voor de omzet en cashflow, de kleine orders voor de winst.

Link naar reactie
  • 0

geen idee hoe de marges in speelgoedland zijn, maar de marge voor de detaillist lijkt me aan de lage kant?

 

heb je contact met 1 of meer detaillisten en hun mening al gevraagd, oftewel gaan zij er moeite voor doen om jouw product te verkopen?

 

vergeet ook niet te checken wat je kosten zijn voor een aansprakelijkheidsverzekering aangezien jij als importeur aansprakelijk bent als er ongelukken mee gebeuren.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu puur met de cijfers bezig. Ik heb nog niks gekocht. Ik laat een paar samples komen en ga daar wat markt onderzoek mee doen. Inkoopprijs is 9,- USD ofwel 6.90 EUR. Maar dan moet het nog naar europa.

 

Ik ben dan ook door getoonde berekening bezig om te kijken of de verhoudingen kloppen tussen de bedragen. Wat wil een groothandel verdienen? Wat moet je aan winstmarge maken als je aan consumenten verkoopt? dat soort vragen.

 

Dat je soms bij hele grote orders nog wel eens verlies moet maken om cashflow te hebben daar keek ik bijvoorbeeld van op.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is mij inmiddels duidelijk dat je nog veel niet onderzocht hebt.

 

Je hebt er, volgens mij, nog geen idee van wat je omzet moet zijn om je vaste lasten te dragen.

Daarnaast krijg ik de indruk dat je in het klein denkt. (Geen voorraadkosten) terwijl een aantal opmerkingen over grote aantallen gaan.

 

Ik zou toch eens naar de volgende kosten kijken.

Reclame / kantoor / boekhouder / internet / verzekeringen / verkoop / vervoer etc.

 

Dan wordt het je wellicht duidelijk welke omzet noodzakelijk is om deze kosten terug te verdienen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is mij inmiddels duidelijk dat je nog veel niet onderzocht hebt.

Je hebt er, volgens mij, nog geen idee van wat je omzet moet zijn om je vaste lasten te dragen.

Daarnaast krijg ik de indruk dat je in het klein denkt. (Geen voorraadkosten) terwijl een aantal opmerkingen over grote aantallen gaan.

Ik zou toch eens naar de volgende kosten kijken.

Reclame / kantoor / boekhouder / internet / verzekeringen / verkoop / vervoer etc.

Dan wordt het je wellicht duidelijk welke omzet noodzakelijk is om deze kosten terug te verdienen.

 

klopt ik ben net bezig en nog in onderhandeling met de producent. Maar daar moet ik voor weten welke cijfers ik bij elkaar moet hebben om te kunnen besluiten of het zin heeft. Vandaar deze berekening. Ik heb nog andere plannen met andere producten maar ik moet me deze materie eigen maken. Inzicht krijgen. Ik ken iemand die heeft een winkel en die heeft ie al 8 jaar en nog geen jaar winst gemaakt. Ik noem het zijn hobby. Dat wil ik dus niet. Vandaar dat ik dit allemaal wil weten.

Er zijn nog veel zaken uit te zoeken en kosten die er bij komen voor ik hiermee verder kan en of ik dat überhaubt wel moet doen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.