• 0

Websites maken voor kleine bedrijven

Hallo allemaal,

 

Ik ben er sinds enkele maanden achter gekomen dat ik zeer geïnteresseerd ben in de wereld van het internet, met name de websites. Ik heb daarom besloten om in mijn vrije uurtjes websites te gaan maken. Op het moment ben ik nog bezig met het leren van de basis, maar ik heb er zin in.

 

Mijn idee was om kleinere bedrijven te benaderen die nog geen website, ik merkte namelijk dat er diverse café's en andere zaken nog geen website hebben. Ik wil met mijn prijs laag beginnen om ervaring op te doen en naam op te bouwen (zo rond de €100,- inclusief hosting kosten van 30 euro per jaar). Ik weet namelijk zeker dat zij deze 100 euro er echt wel uitkrijgen via de website. Daarbij komt dat het nog meer voordelen heeft.

 

Ik weet dat er waarschijnlijk al wel duizenden mensen zijn die websites kunnen maken en hun dienst aanbieden, maar ik denk dat ik toch nog een graantje mee kan pikken.

 

Mijn vraag is dus: is het een rendabel plan of is het pure tijdverspilling? Voor mij hoeft het namelijk niet puur winstgevend te zijn, naar mijn inzicht is het een leuke ervaring waar ik veel nieuwe dingen kan leren.

 

Ook wil ik vragen hoe ik dit plan het beste aan kan pakken en wat er allemaal bij komt kijken.

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Barteli,

 

er zijn inderdaad duizenden neefjes, studenten, enz die dit doen en je kunt er vaste en graantje van meepikken. De vraag is of je het als hobby wilt zien of als bedrijf?

 

100 voor een klant - 30 euro hosting = 70 euro voor jou. Hoeveel uur ben je aan het werk voor de opdracht? Wat verdien je dan per uur? Is het je dat waard?

Qua bedragen zit je echt in de hobbysfeer. Ik kan me niet voorstellen dat je met deze marges een gezond bedrijf kan starten. Maar als je een hobby wil gelden hele andere zaken. Dan is plezier van belang.

 

Als je dit gaat doen en je een aantal klanten krijgt raad ik je aan om in januari je bij de KvK in te schrijven. Sommigen zullen zeggen dat je dat niet hoeft maar ik denk altijd: better safe dan sorry...

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 1

Mijn vraag is dus: is het een rendabel plan of is het pure tijdverspilling? Voor mij hoeft het namelijk niet puur winstgevend te zijn, naar mijn inzicht is het een leuke ervaring waar ik veel nieuwe dingen kan leren.

 

Er zijn 4 mogelijkheden.

 

[*]Een Hobby bedrijven.

[*]Een Onderneming bedrijven.

[*]Een hobby als onderneming bedrijven.

[*]Een onderneming als hobby bedrijven.

 

Zou je eerst uit kunnen kiezen. Of je nu websites maakt of klompen.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Het gaat inderdaad om een zeer kleine winstmarge. Ik zie het daarom nu meer als een hobby, naarmate de tijd wil ik kijken hoe dit "plan" verloopt zodat er wellicht ruimte is voor uitbreiding. Een onderneming kan het toch nog altijd worden?

 

Ik wil geen grote en geavanceerde websites gaan maken, maar kleine basis websites d.m.v. wordpress of joomla. Een soort visite-kaartje voor een café of bedrijf dus waar algemene informatie op wordt getoond zoals adres gegevens, evenementen, aanbod, prijzen enz. Door het gebruik van deze programma's en de simpelheid ervan verwacht ik dat ik relatief niet veel uren in een website hoef te stoppen.

 

Mijn eerste behoefte is dus ervaring op doen, ik ben namelijk nog student en zeer leergierig. Nogmaals, ik doe het dus niet puur voor het geld, maar een klein bedrag als winst is altijd leuk.

Link naar reactie
  • 0

Ga er voor, want het is gelukkig niet iets waar je eerst een voorraad of een pand voor moet aanschaffen. Bevalt het niet, dan stop je er net zo makkelijk mee. Zorg wel dat je afspraken goed op papier zet. Ook afspraken die bijvoorbeeld telefonisch of in een gesprek zijn gemaakt, kun je even via de mail bevestigen. Zo voorkom je misverstanden en hou je de werkrelatie leuk.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er sinds enkele maanden achter gekomen dat ik zeer geïnteresseerd ben in de wereld van het internet, met name de websites. Ik heb daarom besloten om in mijn vrije uurtjes websites te gaan maken. Op het moment ben ik nog bezig met het leren van de basis, maar ik heb er zin in.

Als ik dit zo lees heb je dus nog nooit een site gebouwd. Waarom begin je dan niet gewoon eerst een site voor jezelf te maken om te oefenen en te kijken of je het leuk vind ? Voordat mensen ervoor betalen zullen ze toch wel wat willen zien. Naast het kunnen "maken" van een website, zul je deze ook moeten kunnen "ontwerpen" Ik zit helemaal niet in die branche maar lijkt me toch dat je eerst wat moet kunnen laten zien wat je kunt voor je er geld voor vraagt.

 

Mijn vraag is dus: is het een rendabel plan of is het pure tijdverspilling? Voor mij hoeft het namelijk niet puur winstgevend te zijn, naar mijn inzicht is het een leuke ervaring waar ik veel nieuwe dingen kan leren.

 

Als je het leuk vind als hobby is het geen tijdsverspilling, maar als je het puur het geld wil doen denk ik dat je beter een bijbaantje kunt gaan zoeken bij dit tarief.

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik ga er aan beginnen en ik zie wel waar het schip strand. ;D

 

Zorg wel dat je afspraken goed op papier zet. Ook afspraken die bijvoorbeeld telefonisch of in een gesprek zijn gemaakt, kun je even via de mail bevestigen. Zo voorkom je misverstanden en hou je de werkrelatie leuk.

 

Qua afspraken maken wat betreft betalingen en onderhoud ben ik nog niet uit. Zal ik ook echt offertes en contracten moeten gaan opstellen voor deze bedragen? of zullen de de bedrijven een simpele afspraak wat op e-mail staat vastgelegd ook wel geloven?

 

Ook ben ik er nog niet over uit of ik na het maken van deze websites, deze voor het bedrijf ga onderhouden en bijwerken of dat ik dit hierna aan het bedrijf over laat. Wat lijkt jullie het slimste? Want stel ik heb 20 websites gemaakt voor 20 verschillende bedrijven, dan kan ik deze niet constant bij blijven werken...

Link naar reactie
  • 1

Ja, ik ga er aan beginnen en ik zie wel waar het schip strand. ;D

 

Zorg wel dat je afspraken goed op papier zet. Ook afspraken die bijvoorbeeld telefonisch of in een gesprek zijn gemaakt, kun je even via de mail bevestigen. Zo voorkom je misverstanden en hou je de werkrelatie leuk.

 

Qua afspraken maken wat betreft betalingen en onderhoud ben ik nog niet uit. Zal ik ook echt offertes en contracten moeten gaan opstellen voor deze bedragen? of zullen de de bedrijven een simpele afspraak wat op e-mail staat vastgelegd ook wel geloven?

 

Ook ben ik er nog niet over uit of ik na het maken van deze websites, deze voor het bedrijf ga onderhouden en bijwerken of dat ik dit hierna aan het bedrijf over laat. Wat lijkt jullie het slimste? Want stel ik heb 20 websites gemaakt voor 20 verschillende bedrijven, dan kan ik deze niet constant bij blijven werken...

 

Peter is (zoals gewoonlijk ;D ) wat scherper dan ik. Ik zou persoonlijk de hosting aan de klant over laten. Adviseer ze een goed hostingbedrijf, er zijn er zat. Voor onderhoud kun je ook een bedrag afspreken. Dat kan maandelijks zijn, maar ook gewoon per update.

 

Een afspraak gemaakt via email is in principe ook rechtsgeldig. Dat betekend dat mocht een klant niet willen betalen, of meer werk dan afgesproken gedaan wil krijgen, je kunt terugvallen op die emails. Maar om het ook voor jezelf helder te houden, is het best gemakkelijk om gewoon de afspraken even in een documentje te zetten, printen en handtekening, klaar. Als je dan een keer aan meerdere website tergelijk werkt, kun je terugvallen op die opdrachtomschrijving.

 

Ik weet niet of je van plan bent om je in te schrijven bij de KvK, want voor het uitschrijven van facturen gelden wel weer richtlijnen.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet namelijk zeker dat zij deze 100 euro er echt wel uitkrijgen via de website.

 

Waarom denk je dat? Met alleen een website maken lukt dat echt niet. Als de website niet gevonden wordt door bezoekers heb je niets aan de website. En een kroeg met een website verkoopt niet meer bier. Dan zal de bezoeker eerst naar de kroeg moeten.

Goedkope website en hosting is geen probleem, doe ik ook. Daarna begint het pas.

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom denk je dat? Met alleen een website maken lukt dat echt niet. Als de website niet gevonden wordt door bezoekers heb je niets aan de website. En een kroeg met een website verkoopt niet meer bier. Dan zal de bezoeker eerst naar de kroeg moeten.

Goedkope website en hosting is geen probleem, doe ik ook. Daarna begint het pas.

 

Natuurlijk heb je gelijk, mijn idee is echter puur een online-visite kaartje voor het bedrijf waar informatie en bijv. evenementen en prijzen kunnen worden gevonden. Persoonlijk vertrouw ik een bedrijf meer of komt het geloofwaardiger over als zij een eigen website hebben.

 

Voor de 1e 100 euro moet er ongeveer 8 euro per maand binnen komen, daarna 2,5 euro. Die ene 8 euro per maand kan al worden opgehaald door 1 extra klant per maand. Ik ben ervan overtuigd dat er minimaal één iemand is die bijvoorbeeld wel eens van het café heeft gehoord, op internet gaat kijken en door overtuiging van de website besluit om te gaan. Of er wordt een feest aangegeven met een goede DJ, d.m.v. de website zullen er bijv. meer mensen komen.

 

Ik begrijp dat het allemaal zo wat ongeloofwaardig lijkt en ik moet ook nog een betere manier vinden om het idee te presenteren aan de klant (en de mensen van Higherlevel).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Barteli,

 

In het verleden heb ik ook websites en webapplicaties ontwikkeld voor bedrijven/bedrijfjes. Tegenwoordig ben ik software ontwikkelaar bij meerdere grote bedrijven.

 

Hier even wat adviezen van mijn kant:

 

[*] Nooit een vaste prijs afspreken. Gewoon altijd op uurbasis werken. Geef aan de "klant" aan dat dit ook voor hem voordeliger werkt, omdat je zo voorkomt dat je allemaal specificaties moet gaan vastleggen of lange discussies kunt gaan krijgen wat is afgesproken en wat niet. Hou er ook rekening mee dat klanten (niet ICT'ers) vaak dingen anders uitleggen dan ze bedoelen of wat ze willen.

Wat je wel moet doen is een realistische schatting afgeven hoe lang je er ongeveer mee bezig denkt te zijn.

 

[*] Ook voor onderhoud/wijzigingen gewoon per uur berekenen.

 

[*] Je kunt m.i. prima 15 euro of 20 euro uur rekenen (statische content). Dit is echt niet belachelijk veel. Bedenkt maar is wat het kost als je een kapster thuis laat komen om je te knippen. Uiteraard moet je wel in staat zijn om een goede site die er ook nog eens goed uitziet kunnen bouwen.

Ik weet overigens niet hoe oud je bent maar als je nog vrij jong bent (16 of jonger) dan zou ik niet hoger dan die 15 gaan zitten.

 

[*] Hosting rechtstreeks door de klant laten betalen, anders moet jij er elk jaar weer achteraan om dat geld te krijgen. Uiteraard kun je het wel voor hun regelen/aanvragen maar gewoon via hun rekeningnr.

 

Mocht je verder nog vragen of hulp nodig hebben dan moet je me maar een PM sturen.

 

Heel veel succes!

 

Groeten, Jalex

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips en het delen van je ervaring Jalex.

 

Als ik het goed begrijp is het dus het beste om de naam van het domein en hostingpakket op die van de klant te doen?

Zou je ook aanraden om met wordpress te werken? ik heb het gevoel dat dit een goed programma is voor relatief makkelijke websites met weinig complexe onderdelen.

Link naar reactie
  • 0

[*] Nooit een vaste prijs afspreken. Gewoon altijd op uurbasis werken. Geef aan de "klant" aan dat dit ook voor hem voordeliger werkt, omdat je zo voorkomt dat je allemaal specificaties moet gaan vastleggen of lange discussies kunt gaan krijgen wat is afgesproken en wat niet. Hou er ook rekening mee dat klanten (niet ICT'ers) vaak dingen anders uitleggen dan ze bedoelen of wat ze willen.

Wat je wel moet doen is een realistische schatting afgeven hoe lang je er ongeveer mee bezig denkt te zijn.

 

Misschien gaan we hiermee een beetje off-topic, maar ik zou juist aanraden om zoveel mogelijk op vaste prijs te werken. Het probleem met op uurbasis werken is dat je beloond wordt voor het investeren van tijd, niet voor het resultaat. Dus als je ergens steeds beter en dus meestal sneller in wordt, wordt je steeds slechter beloond. Je gaat er dus op achteruit als je beter wordt in het werk.

 

Bij een vaste prijs kan je meer kijken naar de waarde van wat je produceert. Als dat 1000 euro waard is, en ik kan dat in een uur, dan zijn we allemaal tevreden. De klant heeft het product wat hij wil voor een acceptabele prijs, en jij krijgt meer beloning naar mate je beter wordt. Natuurlijk kan je ook je uurtarieven verhogen als je meer ervaren bent, maar dat schaalt maar beperkt.

 

Het is wat meer werk om te definiëren wat nu precies de afspraak is, en daar kan een conflict over komen, maar je kan net zo goed klachten krijgen over het aantal uren dat je ergens in steekt of fouten in de urenschatting. Daar zie ik dus niet echt verschil. De enige uitzondering die ik als ICTer hanteer voor vaste prijs, is wanneer ik verder bouw op een product van een ander. Dat is zo onvoorspelbaar dat ik het risico niet kan nemen om op een vaste prijs te werken.

 

Andere punten

Ik zou (los van vaste prijs of uurbasis) zeker niet te laag beginnen met je tarief. Misschien begin je nu als hobby en lijkt het niet zo belangrijk, maar met een te laag tarief ondermijn je ook je mogelijkheden om het uit te bouwen tot een echte onderneming, of om te kijken of dat de moeite waard is. Ook kan het heel verdacht zijn als iemand veel goedkoper is dan de rest.

 

Begin zeker ook met een paar websites voor jezelf, of zelfs als demo voor een andere onderneming die je kent. Op die manier kan je aan potentiële klanten een portfolio laten zien, waar veel naar gevraagd zal worden, en kom je ook allerlei gaten in je eigen kennis tegen die je dan op je gemak uit kan zoeken.

 

Ik hoor vaak goede dingen over Wordpress, maar heb er zelf weinig ervaring mee. Wel is het erg belangrijk dat je alle Wordpress-installaties up-to-date houdt, om beveiligingslekken te voorkomen.

Link naar reactie
  • 0

Mag ik ook even mijn zegje doen? Ik vind het een leuk initiatief, hoor. Daar niet van. Maar van die 100 euro voor een website inclusief jaar hosting moet ik wel heel hard lachen. Denk je nou echt dat je meer klanten trekt door die belachelijk lage prijs? Prima dat je er niet aan hoeft te verdienen, maar daar heeft de klant toch geen boodschap aan? Klant verwacht kwaliteit en continuiteit en bij zo'n prijs zal deze sterk zijn vraagtekens er bij zetten. Weet je wat voor klanten je dan krijgt? De pedicure die avondje in de week er wat bij klust naast zijn normale kantoorbaan of de lokale schaakvereniging. En bereid je maar voor, die mensen gaan het bloed onder je nagels vandaan trekken, want juist die blijven maar zeuren en zeuren en zullen nooit tevreden zijn. Geloof me, been there done that. Daar ben ik gelukkig tijdig van genezen. Waarom zou je niet wat hoger zitten en een beetje meer serieuze prijs vragen. 250,-? Beter nog: 500,-. Dan krijg je de betere klanten. En als jij kunt laten zien dat je het kunt en de kwaliteit kunt bieden die zij verwachten, dan zullen zij graag zaken met je doen en ook op een wat professionelere manier. Ik denk echt dat je met een hogere prijs meer en interessantere klanten krijgt dan met een hele lage prijs. Ik zou er maar eens goed over nadenken.

 

Over domeinregistratie: ALTIJD op naam van de klant. Het is echt not done om het op je eigen naam te zetten. Er zijn nog steeds webbureaus die het op hun eigen naam zetten en daar kan ik met mijn pet niet bij. Ik heb al paar keer meegemaakt dat dat echt hoop gezeik opleverde als de klant van webbureau wilde veranderen en het domein verhuisd moest worden. Nog niet te spreken om het domein weer in je bezit te krijgen als het webbureau niet eens meer bestaat. Jaja, al 2 keer meegemaakt. Wat een ellende was dat.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Zou je ook aanraden om met wordpress te werken? ik heb het gevoel dat dit een goed programma is voor relatief makkelijke websites met weinig complexe onderdelen.

 

Als je deze vraag niet zelf kunt beantwoorden zou ik echt nog even door leren en een paar websites voor je lokale voetbalclub maken in plaats van na te denken over welke prijs je voor de producten van je leerproces kunt vragen.

Link naar reactie
  • 0

Barteli, volgens mij kan je 2 dingen doen:

 

1: redelijke duidelijk afspraken maken over wat er moet komen en een vaste prijs afspreken (verwachten aantal uren x uurtarief + risico percentage)

 

2: werken op uurbasis

 

3*: de optie van Erik ben ik geen voorstander van. Buiten proportionele bedragen vragen kun je m.i. alleen doen als je echt unieke kennis hebt. En als je de lokale cafe houder / winkelier recht in de ogen aan wilt kijken zou ik dit afraden. Natuurlijk wordt het een ander verhaal als hij door jou oplossing bakken met geld verdiend, maar dan zou ik gewoon eerlijk hierin zijn en zo tot een goede/eerlijke oplossing komen. Maar goed, dit is mijn mening, een andere ondernemer kan hier anders over denken.

 

Wordpress ken ik zelf niet zo goed. Zelf ontwikkelde ik gewoon altijd zelf de sites vanuit een IDE/text editor.

 

En qua hosting. Zorg er voor dat de hosting partij het jaarbedrag afschrijft van de rekening van de klant. Zo heb ik het destijds zelf ook altijd geregeld.

Link naar reactie
  • 0

Als je toch wil uitproberen met ontwerpen van websites en dergelijke, waarom schrijf je je dan niet in als ontwerper bij www.ontwerpen-voor-geld.nl.

 

Dat kent gelijk wat voordelen;

- Je doet ervaring op met de webdesign

- Je bouwt hiermee gelijk je portfolio op

- Je leert gelijk te werken met opdrachtgevers

- Je hoeft je niet druk te maken over jouw prijs nog; er is namelijk een prijzengeld, als je die wint

Link naar reactie
  • 0

Die website www.ontwerpen-voor-geld.nl. vind ik echt helemaal niks:

 

Vooral als je nog niet zo heel goed bent dan steek je er een hoop tijd in en je krijgt er niks voor terug omdat je waarschijnlijk toch niet wint (of begrijp ik het idee van de site niet helemaal; het is toch zo dat het beste ontwerp wint en het geld krijgt?)

 

Wat misschien wel goed is voor TS is om misschien vrijwillig wat sites te maken voor verenigingen of hele kleine bedrijfjes (bijvoorbeeld kapster uit de wijk?). Hiermee kun je wat ervaring opdoen en heb je referentie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat zou ik die kapster in de buurt niet willen aandoen, als voorbeeld. Beter ga je dan random ontwerpen via een dergelijke website en merk je wel aan de opdrachtgever wat goed is of niet. Als het wel goed is, win je vaker een wedstrijd.

 

Daarnaast is een vrijwillige opdracht iemand sneller op tevreden dan wanneer iemand ervoor betaald. Daardoor is ontwerpen-voor-geld.nl wel een goede simulatie voor je "echt" voor jezelf begint.

Link naar reactie
  • 0

Weet je wat voor klanten je dan krijgt? De pedicure die avondje in de week er wat bij klust naast zijn normale kantoorbaan of de lokale schaakvereniging. En bereid je maar voor, die mensen gaan het bloed onder je nagels vandaan trekken, want juist die blijven maar zeuren en zeuren en zullen nooit tevreden zijn.

Dat is de ene soort. Daarnaast zul je ook klanten krijgen die het je gunnen, bijvoorbeeld omdat ze jou (of je ouders) kennen en het best wel grappig vinden als ze voor 100 euro ook hun eigen website hebben onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet".

 

Die website gaan ze vervolgens niet onderhouden, na een jaar is die hopeloos verouderd (dan staat er met kerst nog steeds die leuke actie voor de zomervakantie) en dat krijg ik dan te zien als ik op de linkjes in jouw portfolio klik.

 

Je zou ook een hoger tarief kunnen vragen en dan inclusief een aantal uren die je in de maanden na oplevering samen met de klant besteedt om de site up to date te houden en eventuele kleine aanpassingen te doen. Die ruimte zul je als student waarschijnlijk wel hebben, in elk geval voor de eerste paar websites. En als het een succes wordt, kun je nog altijd zien of je dat blijft aanbieden.

 

En als je een lastige klant hebt, dan heb je in elk geval een budget van x uur afgesproken voor nazorg, dus als die op zijn, begint de meerwerk teller te lopen.

Link naar reactie
  • 0

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de reacties en het delen van je mening.

 

Ik snap dat sommige mensen er nogal sceptisch over het idee zijn. Ik kies alleen een lage prijs van bijv. 150 euro liever dan prijzen rond de 300 of zelfs 500 euro omdat er enorm veel mensen (en wellicht een paar bedrijven) die een ook een website kunnen maken en waarschijnlijk veel beter. Ook vind ik het niet erg om met deze prijzen klanten te krijgen als een kapster die in de avond bijwerkt. Je moet toch klein beginnen? Naarmate mijn kwaliteiten beter worden kan ik de prijzen toch altijd nog verhogen, of zie ik dit verkeerd?

 

Is het bijvoorbeeld mogelijk om een afspraak te maken een standaard website te maken voor een klant met algemene gegevens, zoals beschrijving van het bedrijf, contact gegevens, openingstijden, prijzenlijst enz. Dit soort aspecten veranderen toch niet maandelijks? En wanneer dit gebeurd vind ik het niet erg om er een half uurtje aan te werken om deze gegevens te veranderen, dit gaat zeer makkelijk op Wordpress. Als het gaat om grotere veranderingen kan er een prijs worden afgesproken met de klant. Of zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en het zeer sterk kunnen afraden?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat een standaardprijs afspreken voor een website gewoon niet werkt. Elke keer is het anders. De ene klant neemt genoegen met een heel simpel design, de ander wil iets ingewikkelders. Als je bv al wat foto's moet gaan bewerken of uitsnijden ben je al weer meer tijd kwijt. En wat als de klant een slideshow of animatie willen hebben? Ook zijn er klanten, die al iets hebben, maar willen iets nieuws, waarbij de huidige content moet worden overgeheveld. Als je dan dieper in de html code duikt blijkt ineens dat allemaal teksten vanuit msword kopie en plak is, dus allemaal overbodige rommel, die je moet opruimen. Je zult eerst goed moeten inventariseren wat de klant wil en op een rijtje zetten hoeveel werk je er aan hebt. Aan de hand daarvan kun je veel beter een prijs bepalen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Overigens biedt de telefoongids sinds een tijdje een vergelijkbare dienst, met 1 hele simpele pagina voor € 99 eenmalig en € 38 per maand.

 

Bedankt voor de tip. Deze manier neemt echter wel veel beperkingen mee plus zijn de bedrijven met de 38 euro per maand alsnog redelijk duur uit voor een simpele website met maar één pagina.

 

Ik heb op internet gezocht en het blijkt nog beter dan verwacht, alleen al in mijn woonplaats zijn er honderden kleine bedrijven die nog geen website hebben. Als ik wat rond ga bellen en een aanbod doe moet er toch wel iets uitkomen lijkt me? ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.