• 0

Ondernemingsplan Bedrijfswagens

Momenteel ben ik bezig met het ontwikkelen van een ondernemingsplan voor een occasioncentrum voor bedrijfswagens. De winst wordt voornamelijk behaald in het onderhoud van deze wagens. Door een unieke formule van service 's-nachts en een totaalpakket qua ombouw en verbouwen van de auto proberen we de markt hiermee te bereiken.

 

Het eerste punt waar ik tegen aan loop is de vestigingsplaats. Het bedrijf moet zich vooral richten op de driehoek tussen Hoek van Holland, Den Haag en Rotterdam. Concurrentie is hier voldoende maar de formule moet de doorslag geven. Ik ben opzoek naar een advies voor het vestigen danwel een goed systeem om deze vestiging te bepalen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Laurent

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk idee, al ben ik erg benieuwd hoe je kostentechnisch uitkomt. Ook overdag zal het bedrijf bemand moeten worden om klanten te woord te kunnen staan. Daarnaast kunnen de nachtelijke loonkosten zwaar op je begroting drukken. Tenzij je dat verrekent in je werkplaatstarief. Maar of bedrijven dat op dit moment willen betalen is iets wat je moet onderzoeken.

 

Voor wat betreft je vraaag: Onderzoek hoe groot de markt in elk gebied is en deel dat door het aantal concurrenten. Vervolgens onderzoek je van de top 3 vestigingsplaatsen waar er de grootste behoefte is aan jouw concept.

Link naar reactie
  • 0

Momenteel ben ik bezig met het ontwikkelen van een ondernemingsplan voor een occasioncentrum voor bedrijfswagens. De winst wordt voornamelijk behaald in het onderhoud van deze wagens. Door een unieke formule van service 's-nachts en een totaalpakket qua ombouw en verbouwen van de auto proberen we de markt hiermee te bereiken.

Dat vergt een zeer strakke werkvoorbereiding, ik neem aan dat je niche-product wordt, dat bedrijven overdag geen stilstaande transportmiddelen hebben omdat alle werkzaamheden 's nachts uitgevoerd worden. Overdag het perfect en tot in de puntjes voorbereiden, zodat je tussen 20:00 en 06:00 de tijd hebt om alles uit te voeren.

 

Het leidt tot hogere kosten, personeel moet altijd boventallig aanwezig zijn, ruimere en uitgebreidere voorraden dan gewoonlijk, reserve-gereedschappen moeten altijd aanwezig zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.