• 0

sparringpartner modebranche

Allereerst goedemiddag natuurlijk,

 

Lang verhaal, ik hoop dat iemand zin heeft om het te lezen :-) Maar ik gooi het er maar allemaal uit, dan hoop ik toch wat tips te kunnen krijgen.

Ondernemen is vallen en opstaan, dat heb ik inmiddels ondervonden :-) En dat maakt het ook direct interessant en uitdagend.

Ik zit een beetje vast en merk bij mezelf dat ik iedere dag op een ander paard wed. Ik hoop eigenlijk iemand te vinden die als sparringpartner zou willen optreden. Bij gebrek aan diegene leg ik graag mijn dilemma hier voor voor wat meningen en ook in de hoop dat iemand opstaat met de juiste ervaring en als sparringpartner zou willen fungeren.

 

Sinds een kleine 10 maanden heb ik een eigen zakelijke kledinglijn voor dames (denk aan formele pakken) die ik online verkoop. (Waarvan het opzetten overigens ook een jaar heeft gekost). Ik verkoop aan consumenten. Omdat de marges niet heel hoog zijn (als kleintje in de modebranche starten en je verkoopprijzen redelijk houden, is best pittig), verkoop ik mijn kleding alleen online.

 

Ik heb inmiddels wat geld aan marketing besteed en gratis reclame kunnen regelen (zelfs in de Telegraaf gestaan als starter) en de verkoop loopt..Alleen niet goed genoeg. In dit tempo kan ik over 5 maanden weer stoppen helaas. Ik heb bedrijfspresentaties gegeven, met bergen vrouwen gesproken en ik denk dat ik het probleem heb achterhaald... En nu verzin ik dus iedere dag een andere oplossing, haha. Ik heb weer wat richting nodig in mijn gedachten merk ik.

 

Het basisprobleem: Ik ben te voorzichtig geweest. Voorop staat dat ik de kleding prachtig vind en dat vindt eigenlijk bijna iedereen die ze draagt of ziet. Alleen waar toen ik startte de tendens was dat door de crisis iedereen zakelijker zou gaan kleden, is dat juist precies andersom. Vrouwen willen liever geen formeel grijs of zwart pak meer aan. En laat ik dat nu net verkopen.

 

Gedurende het opstarten waren er een paar momenten waarbij je/ik moet denken: 'stick to the idea' , maar ja, ondernemen is best spannend en ik werd wat terughoudend. In ontwerpen en kleuren. En dan is het klaar en is het toch anders dan het oorspronkelijke plan.

 

Nu twijfel ik wat ik moet doen. Voorop staat dat ik van de voorraad af moet, voordat ik weer verder kan:

 

- Eén van de problemen, na diverse gesprekken denk ik het grootste probleem maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, is dat de kleding te formeel is. Nu zou ik uit kunnen wijken naar bedrijfskleding. Ik heb hierover een groothandel gesproken en hij gaf aan dat de kleding zeer geschikt zou zijn, maar dat er wel van andere stoffen gebruik gemaakt wordt. Stuggere die langer mee gaan. Ik heb inmiddels wat groothandels aangeschreven, maar verder dan 1 die vaag interesse heeft, kom ik niet. Nu heb ik ook geen enkele ervaring hoe dit werkt en misschien met de juiste tips dat ik wel verder kom.

 

- omdat de marges aan winkels hoog zijn, ik heb begrepen dat er al labels zijn die verkopen aan winkels met een marge van 2.8 (inkoopprijs voor de winkel ex btw x 2.8 = verkoopprijs klant incl btw), heb ik besloten alleen via een webwinkel te verkopen. Maar ja, marketing en reclame is superduur en als je niet maandelijks kunt investeren, blijf je (denk ik!) toch hangen op huisvrouwen-winkeltjes-niveau. Aan de andere kant: had ik niet al met een artikel in de Telegraaf een enorme stroom klanten moeten hebben? Of werkt 1x adverteren niet (dat vertelde althans de accountmanager van een tijdschrift me eerlijk nadat mijn advertentie niet veel had opgebracht. Zij raadde aan niet meer te adverteren, dan zou ik toch wel aan 5-10x moeten denken).

 

- kleding wordt door winkels vaak ingekocht via de modebeurzen. Een stand op zo'n beurs kost een goede klap geld (denk aan duizenden euro's). Ik had besloten dit niet te doen, had ik dit wel moeten doen? En zou dit alsnog moeten? Ik volg alleen geen trends en ook al is het een standaard collectie, het is geen nieuwe zomer/wintercollectie.

 

- een andere optie is om de kleding direct als bedrijfskleding aan bedrijven te verkopen. Maar hoe kom ik aan deze bedrijven? Ik kan moeilijk ieder bedrijf wat me geschikt lijkt gaan mailen/bellen, dan val ik straks onder de spamwetgeving. Hoe werkt B-to-B verkoop hier? Een DM uitdoen met ingekochte adressen? Mag dat? Werkt dat?

 

Je ziet, ik voel me niet geremd door enig gebrek aan kennis (ik ben ook zonder kennis van de modebranche gestart) :-).

Ik heb enkele maanden winst gedraaid en dat geeft een enorme kick.

Ik weet nu wat beter zou werken, kan dat ook realiseren, maar dan moet eerst de huidige voorraad verkocht zijn. Of ik zou op de een of andere manier aan nieuw kapitaal moeten komen. Zonder daarvoor te lenen, want dat kan ik nu even niet betalen. Zijn daar methodes voor?

 

Iemand een mening/tips?

www.leonisuits.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Grijs/zwart formeel niet meer in trek? Ik zie er volgens mij nog genoeg mee lopen, hoor. En mijn schoonzus heeft van de week een bestelling binnen gekregen en daar zat ook veel grijs en zwart tussen. Ik heb zelf altijd het idee dat juist vrouwen veel meer kunnen combineren en zich aan elke situatie kunnen aanpassen met dezelfde kleding en dat dat bij mannen juist wat lastiger is. Veel mannen lopen vaak te casual naar mijn idee, inclusief ikzelf. Oftewel gewoon spijkerbroek met tshirt.

 

Denk je dat dit echt het probleem is of denk je dat maar? Hoe zit het met je concurrentie? Hoe doen die het? Val je wel op tussen je concurrenten en onderscheid je je genoeg? Je focussen op een kleinere markt werkt vaak veel beter dan een hele brede markt bedienen, omdat je dan veel minder met concurrentie hebt te maken en je je dus makkelijker kunt onderscheiden.

 

Wat is het adres van je webwinkel als ik vragen mag? Dan wil ik eens kijken naar wat jouw aanbod is.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Gewoon even wat dingen die me te binnen schieten:

 

- Waar richt jij je marketing op? Je verwachtte een stroom aan klanten door een stuk in de Telegraaf. Maar zijn die lezers jouw doelgroep? Gaan vrouwen die dat 1x lezen meteen achter hun laptop zitten en een kledingstuk bestellen? Nee.

 

- Ben je betrokken bij ZZP-ers? Er zijn tientallen vrouwennetwerken/bijeenkomsten/weet ik veel wat waar vrouwen rondlopen die wel formeel gekleed gaan. Ik heb naar al mijn open coffees, netwerkborrels en vergaderingen nog nooit iets anders aan gehad dan zwart of grijs. Ja, met een knalroze bloesje, idioot opvallende sieraden of maf kapsel. Maar altijd een zwart of grijs pakje.

 

- Kun je iets doen met upselling? Kantooraccessoires zoals lederen iPad houders, laptop cases, tassen, visitekaartjeshouders.

 

- Hoe staat het met je SEO? Hoeveel bezoekers krijg je en wat is je conversie? Oftewel, is de basis goed voordat je geld gaat stoppen in een nutteloze advertentiecampagne.

 

- Je voorraad lijkt me niet seizoensgebonden, dus moet je die perse snel kwijt? Of geloof je in je product en moet de werkwijze veranderen?

 

- En last but not least: waarom staat er geen link naar je webshop in je handtekening?

 

Link naar reactie
  • 0

Dankjulliewel voor de reacties! Heel erg fijn!

 

Als eerste over de handtekening: ik moest er even over nadenken voordat ik mijn website erin zette. Het is toch een beetje eng, je problemen 'spuien' en er dan je bedrijf onder zetten. Maar hij staat eronder.

 

Ik heb verschillende modeshows en workshops bij bedrijven gegeven en met veel vrouwen gesproken en zelfs bij de meest formele bedrijven (denk aan accountantskantoren en advocatenkantoren) wilden de vrouwen geen strak pak meer aan, maar combineren diverse items. Zo kom ik aan mijn conclusie. Of dit daadwerkelijk het grote probleem vormt, weet ik natuurlijk absoluut niet zeker! Ik weet niet bij welk aantal dat ik spreek ik die zekerheid krijg. Maar zelfs vriendinnen hebben toegezegd kleding te kopen als ik met andere kleuren kom of iets minder degelijke kleding ontwerp.

 

Concurrenten: Winkels die zich alleen maar richten op zakelijke kleding voor vrouwen zijn er niet veel. Er zijn wel een paar stenen winkels met webshop, waarvan er eentje helaas in 2011 een herstart moest maken. Het zijn vaak ketens die 1 of enkele mantelpakken hebben (denk aan Mexx, H&M etc). Als je alleen kijkt naar bijvoorbeeld blazers, dan zijn er gigantisch veel concurrenten. Ik onderscheid me dan weer door een heel pak aan te bieden, sterker nog, je kunt met diverse items je eigen pak samenstellen. Daarnaast heb ik de pasvorm van de kleding aangepast op kantoorwerk (alles bi-stretch ivm zitten, wijde armsgaten, lange mouwen voor typewerk etc) en de pasvorm van vrouwen.

 

Marketing richt ik op hoger opgeleide vrouwen in veelal wat hogere functies. Vandaar de advocaten en accountantskantoren. Dat doe ik dan vooral via via, of via netwerkborrels of bijeenkomsten (ook als introducee naar netwerkclubs geweest). Ook daar helaas nog geen vrouwen in strak pak tegen gekomen (ja ikzelf, haha). Kaartjes achtergelaten.

Ik heb de fout gemaakt in een groot tijdschrift te adverteren (heel klein), de Grazia. Flavourites, leverde wel wat op (ook mail voor werkende moeders), tijdschrift LEVEN voor Den Haag, redelijk. Ik wilde het toch proberen, maar adverteren levert alleen wat op als je vaak herhaalt, weet ik inmiddels.

Na 1x Telegraaf (nee, niet geheel de doelgroep, maar meer dan je zou verwachten) hoef ik geen gouden bergen te verwachten nee. De vraag is hoe krijg ik die bezoekers dan wel?

 

Ik verkoop ook tassen, daar richt ik me niet zoveel op. In het nieuwe jaar ga ik praten met iemand die in schoenen zit.

 

Héél weinig bezoekers. Na advertenties/promotie 1% conversie. Als ik niets doe: 0%.

 

Mijn voorraad is niet seizoensgebonden, maar kleding is niet onbeperkt houdbaar. Daarnaast wil ik klanten die al wat hebben gekocht wel vernieuwing aanbieden zodat ze weer terug komen. Maar als ik niet een substantieel deel van de voorraad verkoop, kan ik geen nieuwe productie starten.

 

 

 

 

 

 

 

 

www.leonisuits.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je geen bezoekers krijgt, verkoop je niks. Dus lijkt me dat een prioriteit. Laat je shop optimaliseren.

 

Wat me verder opvalt in je shop, is dat het zo'n eenheidsworst is. Kijk eens naar H&M of Anthropology bijvoorbeeld. Die verkopen ook elk jaar hetzelfde blazertje in 3 kleuren. Maar elk jaar lijkt het iets nieuws omdat ze het helemaal stuk stylen met van alles en nog wat. Leuke bloesjes eronder, hippe broek, accessoires. Ik snap dat dat op dit moment misschien niet binnen je bereik ligt, maar de foto's die nu op je website staan doen mij niet bestellen.

 

Waarom is je webshop in het Engels? Ik neem aan dat je een kant en klare template hebt gekocht, maar kies er dan een met een Nederlandse vertaling of laat er voor een paar tientjes een maken.

 

Er is niks beter dan een neutraal jasje van goede kwaliteit waar je je eigen smaak op kan loslaten, maar jij straalt dat niet uit.

Link naar reactie
  • 0

Het is allemaal wel heel er grijs en zwart, echt wel heeel erg grijs en zwart. De site zelf is wel mooi trouwens, maar ook mijn vraag: waarom alles in het Engels?

Wellicht kun je een groepje vrouwen die tot jouw doelgroep behoren uitnodigen/benaderen voor een avondje/middagje thee/koffie met koekjes en gebak, om in die tijd eens van ze te horen wat ze van je kleding vinden. Iets zegt mij dat het te saai oogt allemaal, terwijl de kwaliteit vast prima is.

Link naar reactie
  • 0

De mode is momenteel wel een van de minst gelukkige business om in te beginnen.

En juist omdat het zo lastig is begrijp ik dat je graag een sparringpartner zou willen hebben die ok nog eens wat kijk heeft op mode.

 

Morgen spreek ik een ondernemer die sinds enkele jaren bezig is in het hogere segment.

Van hem hoor ik eigenlijk precies hetzelfde als jij hier schrijft.

Zal ik hem eens vragen of hij openstaat voor sparring?

 

Ow en als je langs de boekhandel komt, lees Calimeromarketing 2.0 eens.

Link naar reactie
  • 0

Ok, hier kan ik wel wat mee. Ik geef toe dat ik wel even over de neiging moet heen stappen om me te verdedigen. Zo zwart op wit staat het er best cru af en toe.

 

Ik ga eens kijken of ik iets aan het uiterlijk van de shop/kledingpresentatie kan doen. Het doel was om de shop en de aankleding niet af te laten leiden van de kleding en van mij eigen label door andere toevoegingen, maar ik geloof dat ik daar wat in ben doorgeschoten. Stylen kan ik.

 

Het vriendinnenavondje ben ik inmiddels helaas al voorbij. Ook alle vage kennissen heb ik al 'lastig' gevallen. En dan de onbekenden bij bedrijven. Vandaar dat ik hier input zoek.

 

En nee, het is niet even een template die ik heb gepakt... Ik mag hopen dat het niet zo oogt ondanks de grijsheid.

Daardoor is het Engels is niet zo makkelijk aan te passen (ja door de bouwer van de site die er dan weer geld voor wil hebben).

Maar ik ben het ermee eens, jullie hebben gelijk. Ik heb alle teksten bij de kleding al door Nederlands vervangen. Het idee was direct 2-talig, omdat ik me ook op expats richt die hier wonen en zakelijk gekleed gaan. Alleen kan google met die 2-taligheid niet omgaan. Dus op mijn to do lijstje staat wel het terugzetten in het Nederlands.

 

@Nico: heel fijn als dat zou lukken! Dat boek zegt me wel wat, er gata ergens een belletje rinkelen. Ik ga eens kijken.

 

www.leonisuits.nl

Link naar reactie
  • 0

En nee, het is niet even een template die ik heb gepakt... Ik mag hopen dat het niet zo oogt ondanks de grijsheid.

Daardoor is het Engels is niet zo makkelijk aan te passen (ja door de bouwer van de site die er dan weer geld voor wil hebben).

Maar ik ben het ermee eens, jullie hebben gelijk. Ik heb alle teksten bij de kleding al door Nederlands vervangen. Het idee was direct 2-talig, omdat ik me ook op expats richt die hier wonen en zakelijk gekleed gaan. Alleen kan google met die 2-taligheid niet omgaan. Dus op mijn to do lijstje staat wel het terugzetten in het Nederlands.

 

 

Ik zie dat je ook het .com adres hebt. Kun je niet .com engels maken en .nl nederlands? En die pagina's dan naar elkaar laten verwijzen. Als je op de NL pagina zit een engels vlaggetje oid en vice versa.

 

(Ik ben geen specialist, weet dus ook niet wat google daar van vindt, denk alleen graag mee :) )

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel invloed heb je op de collectie?

Zit je in je maag met een grote voorraad of valt dat mee, ook als je je verlies zou moeten nemen?

 

Het lijkt erop dat je zo in de knoei komt omdat je geen langetermijn visie had (en hebt).

Beetje zwabberend allemaal ;D

Je wil je nu op het hogere segment richten, maar je prijsstelling is niet high end.

Wat ook lastig is, is dat lang niet alle vrouwen in confectie passen en heel veel winkels afmoeten voordat ze iets geschikts hebben, of een made to measure oplossing kiezen (SheSuit) of zelfs helemaal maatwerk.

Het kan relatief goedkoop zijn omdat het allemaal polyester is, maar dat is natuurlijk niet echt sjiek.

Ik denk daarom dat kantoor/corporate wel je doelgroep is, maar niet high end. Mik op administratief personeel, intercedenten, starters, vertegenwoordigers (v), hostesses in de horeca, dat werk.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wat ook lastig is, is dat lang niet alle vrouwen in confectie passen en heel veel winkels afmoeten voordat ze iets geschikts hebben, of een made to measure oplossing kiezen (SheSuit) of zelfs helemaal maatwerk.

Het kan relatief goedkoop zijn omdat het allemaal polyester is, maar dat is natuurlijk niet echt sjiek.

Ik denk daarom dat kantoor/corporate wel je doelgroep is, maar niet high end. Mik op administratief personeel, intercedenten, starters, vertegenwoordigers (v), hostesses in de horeca, dat werk.

 

 

Ik zie hier een belangrijk punt voor online shoppers, hoor ik vrouwlief thuis ook 'wel eens' over mopperen ;D. Wellicht verdiepen in innovatieve ideeën?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

@ Jamie. Ja dat de sites splitsen vindt google helemaal goed. Alleen mijn portemonnee niet meer.

Achteraf gezien had ik beter mijn eigen site kunnen bouwen obv een template in Magento ofzo. Ik heb het ontwerp zelf aangeleverd. Dan had ik nu makkelijk aanpassingen kunnen doen. Maar helaas, ik kan geen aanpassingen doen tenzij ik betaal.

Dus ik denk dat ik dan toch maar moet gaan doen :-)

 

@Annedien: Ik heb geen grote voorraad. Het valt mee als ik mijn verlies zou moeten nemen.

Ik heb een lange termijn visie, geen korte termijn visie. Alléén, al doende leert men en ik heb het gevoel dat ik mijn visie aan moet gaan passen. Dat is het grote probleem. Ik twijfel of ik dat wel moet gaan doen. Ben ik te ongeduldig, of ligt het aan de webshop of moet ik inderdaad zoals mijn gevoel zei mijn visie aanpassen.

Ik richt me niet op het hoger segment hoor. Daar heb ik de stoffen niet voor en ook niet de mate van afwerking die je daar moet hebben - al valt dat eigenlijk in de praktijk ook tegen (en de verkoopprijzen dus ook niet). Ik richt me veelal op hoger opgeleiden met een kantoorbaan. En die willen ook vaak niet hele veel geld uitgeven. Vandaar geen keuze voor het hoger segment.

Shesuit ben ik langs geweest, heb ik mee gesproken. Toevallig ook met (vroegere) leveranciers van hen die zich hebben aangeboden. Dat is echt een moeilijke markt. Gaat daar ook niet fantastisch kreeg ik het idee. Maatwerk is heel moeilijk en heel duur.

 

Ik twijfel nu om aanpassing van mijn visie van b-to-c naar b-to-b. En dan inderdaad de doelgroepen die je noemt. Je denkt hetzelfde in ieder geval!

Ik vind zelf dat als je een goede stof hebt met polyester dat deze heel sjiek kan zijn hoor. Een mooie bi-stretch die wasbaar is en weer mooi in vorm komt. Geen problemen mee. De bedrijfskleding b-to-b is vaak een stuggere mix van wol/polyester, zodat het lang mee gaat (6-8 jaar), maar die vind ik vaak niet mooi. Maar ja, het gaat wel lang mee. Al vraag ik me af of dat tegenwoordig nog nodig is.

 

 

www.leonisuits.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het op de lange termijn inderdaad belangrijk is, je collectie iets speelser/kleurrijker te maken. Ik ben geen mode expert, heb er eigenlijk helemaal niets mee, maar zo stijfjes als de dames op je site staan, kom je ze in het echte leven niet meer tegen.

 

Maar op de korte termijn is het denk ik ontzettend zinvol om je te verdiepen in een stukje internet marketing, en dan zou ik beginnen met SEA (Adwords) om op zeer korte termijn meer omzet te realiseren. Ik denk niet eens dat je dat zoveel hoeft te kosten. Start met adwords, onderzoek wat een sale jou aan adwords kliks kost, en verhoog je prijs met dat bedrag. Je prijzen zijn niet zo hoog, dus er kan best wat bovenop om je adsense te bekostigen.

Nadat je met SEA een beetje loopt, start je de SEO van je webshop aan te pakken.

 

Ik weet niet in hoeverre je hier in thuis bent, maar zijn allemaal google-bare termen waar veel boeken over te vinden zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik vind het een mooie en functionele site, niets mis mee.

dapper dat je hier zo open over je ondernemersdilemma post, maar je ziet hoeveel hulp je nu al genereert!

 

ik denk dat je heel makkelijk, zonder kosten, veel meer bezoekers kan genereren.

als ik op je linkedin profiel, je facebook pagina en je twitter account kijk, zie ik hier heel weinig activiteit.

 

ga actief veel meer mensen volgen, tweet/facebook elke dag het "pak van de dag" of zo.

met jouw type business zou je zeker 1000 vrouwen op twitter moeten volgen, die jij vast wel terug willen volgen.

 

uiteraard even een beetje uitproberen, of je doelgroep 's ochtends, 's middags of 's avonds online is.

als je elke dag een paar tweets/facebook updates post, zal je zien dat je bezoekersaantallen omhoog schieten.

kost niets, alleen een half-uurtje per dag en kan zeer effectief zijn.

 

succes!

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

zomaar wat eerste opmerkingen over je Linkedin profiel:

 

- background summary invullen met wervende tekst over je producten;

- contact info: link naar je website;

- email: geen hotmail maar zakelijk account;

- link naar je facebook pagina;

 

- maak het aantrekkelijk om vanaf je linkedin pagina naar je website te gaan.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

ik ben wat laat maar schrijf toch nog maar! Eerste indruk toen ik op je site kwam: mooi! Maar bij doorklikken, tjonge alleen grijs en zwart. ik maak zelf kleding en het kriebelt: ik zie mooie jurkjes, ik zie een goede basis maar tis niet af! Je moet laten zien hoe je met deze basiskleding er superhip uit kunt zien. ( nou ja hip op zijn 'kantoors' dan).

 

Combineer het eens met de nieuwe zomerkleuren: oudrose, lichtblauw, en de grootste uitdaging: flessengroen.

 

Dat zou dus wel betekenen: nieuwe foto's!

 

Je schrijft dat je een grote voorraad hebt dus andere kleuren is dan nu even niet aan de orde. Ik denk nl ook dat andere kleuren veel meerwaarde zou hebben.

 

 

En kleed het ook rustig aan met leuke tassen, waarom niet? Het is nu te basic, mensen willen ook zien wat ze ermee kunnen. Heb je die foto's zelf laten maken of komen ze van de leverancier? Ik zou echt iets verzinnen om het mooier weer te geven.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.