• 0

Toepassing wet IB art 3.120 li4 punt C

Hallo,

 

Ik heb een vraag mbt de aftrek hypotheek rente en de invloed van toepassing fiscaal partnerschap. De situatie:

Moeder, gescheiden verkoopt huis aan dochter. Op het huis een restschuld hypotheek van 60.000. Dochter heeft een hypotheek van de Rabo 125000 en moeder leent 60000. Reactie Belastingdienst bij toepassing bovenstaand artikel: dochter mag max renteaftrek toepassen tot 60000. Rente lening moeder is niet aftrekbaar, zij moet wel rente betalen. Het zou geen verschil uitmaken of er sprake is van ongehuwd of fiscaal partnerschap, dit op advies van belastingadviseur. Moeder en dochter wonen op hetzelfde adres en is meerderjarig. Aangifte van dochter is definitief vastgesteld. Klopt dit en indien de aangifte wordt herzien naar ongehuwd, is dit mogelijk en maakt dat een verschil voor de dochter. Bij het hypotheekadvies is destijds uitgegaan van de volledige aftrek 125000. Kan de dochter eventueel schadeclaimen agv een verkeerd advies.

 

Graag uw reactie.

 

Met vriendelijke groet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Marjan,

 

Ik ben ondernemer en heb enige kennis van Belasting, maar dit is geen kant en klare aangifte. Bovendien komen er vanuit de Belastingdienst verschillende antwoorden. Vandaar dat ik dit op het Forum plaats. Gezien de situatie heb ik deze mensen toegezegd om te kijken wat ik kan doen, zij zien zelf geen mogelijkheden.

 

Met vriendelijke groet.

Link naar reactie
  • 0

Beste Bruce,

 

Je stelt een vraag ten behoeve van een derde, daarnaast is dit geen ondernemers onderwerp.

We kiezen bewust voor een scherpe focus op ondernemersvragen ten behoeve van de eigen onderneming, daar past deze vraag dus niet in.

 

Om die reden sluit ik dit topic. Wellicht is een van onze leden nog bereid je via PM in de goede richting te helpen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.