Moderatiebeleid

Aanbevolen berichten

Ik weet uit eigen ervaring dat het hebben van een bepaald percentage off topic berichten in een forum de leesbaarheid bevordert, en met name het idee van een "community" versterkt. Als mensen behalve nuttige informatie uit te wisselen en zinnige discussies te voeren, ook 's slap kunnen ouwehoeren, dan ben je een community. Anders ben je alleen een encyclopedie.

 

Ik doe al een tijdje mee op dit forum, en ik ben altijd zeer tevreden geweest met het moderatiebeleid, waarbij moderatoren zeer terughouden waren en nimmer belerend.

 

Tot nu. Ik maak nu binnen een paar dagen een paar keer mee dat berichten verwijderd zijn, al dan niet met kennisgeving, en afgelopen maanden heb ik dat al diverse keren eerder gezien. Ik ben daar niet blij mee. Het maakt het forum saai, minder aantrekkelijk, duf. Ik ben niet op HL voor de zakelijke informatie. Die heb ik immers elders ook. Ik denk dat ik meer bijdraag aan HL, dan dat ik er aan "nuttige info" vanaf haal. Dat doe ik omdat ik het leuk vind om deel te zijn van een ondernemers community. Maar dat leuke lijkt er nu vanaf te gaan.

 

Wat me stoort is het simpele feit dat iemand mijn bericht "niet ter zake" vindt. Dat is belerend. Ik bepaal zelf wel wat ter zake is of niet, en wat ik goed en/of nuttig vind op HL. Ik denk eigenlijk dat je wat zorgvuldiger kunt omgaan met de mensen die door hun langdurige en bij tijd en wijle intensieve aanwezigheid op HL een bijdrage leveren aan de continuiteit van het forum.

 

 

Link naar reactie

Bij moderatie van een forum als HL is het altijd de bedoeling de balans te behouden tussen zakelijk, informatief, luchtig, en op zn tijd gekscherend.

 

Het zou kunnen dat er de laatste tijd een aantal threads zijn gesloten waarvan je vind dat dat onterecht is gebeurd.

 

Er zijn geen harde criteria die het omslagpunt tussen laten staan of sluiten bepalen op HL. Afgezien van dat die praktisch niet echt op te stellen zijn, zijn ze ook niet per se wenselijk. Waar het om gaat is dat het over de hele linie een gebalanceerd geheel blijft. Het zou dus best kunnen dat er een thread gesloten wordt die een maand eerder of later geen probleem zou zijn geweest, simpelweg omdat op het moment van sluiting de balans teveel naar het ludieke lijkt om te slaan.

 

Mocht er iets specifieks zijn waarvan je vindt dat het waardevol is, wat toch gesloten is, dan is daarover natuurlijk altijd overleg mogelijk. Moderatoren zijn tenslotte ook mensen die soms vrij rap judgement calls moeten maken, en zich daarin een enkele keer kunnen vergissen.

Link naar reactie
Wat me stoort is het simpele feit dat iemand mijn bericht "niet ter zake" vindt. Dat is belerend. Ik bepaal zelf wel wat ter zake is of niet, en wat ik goed en/of nuttig vind op HL. Ik denk eigenlijk dat je wat zorgvuldiger kunt omgaan met de mensen die door hun langdurige en bij tijd en wijle intensieve aanwezigheid op HL een bijdrage leveren aan de continuiteit van het forum.

 

Hoewel persoonlijk hier niet voor verantwoordelijk, reken ik het me wel aan, mede ook door de recente kritiek van o.a. Iwan, die ook - tot op zekere hoogte - een punt had.

 

Alles staat of valt wat mij betreft met de mate waarin iets gebeurt. Een paar losse off topic opmerkingen in een topic of wat gein moet kunnen, en maakt het forum inderdaad net wat losser en levendiger.

 

Dat wij als mods hebben besloten om wat strenger te modereren is echter wel ingegeven door een bepaalde noodzaak: de afgelopen maanden zijn modtechnisch buitengewoon intensief geweest. Veel topics die totaal ontspoorden, mede door een extreem percentage of topic gewauwel, en niet te vergeten de stortvloed aan crisis- en politieke discussies. Dit is voor diverse leden aanleiding geweest om bij de mods te melden dat ze zich voor het forum begonnen te schamen, en niet langer collega ondernemers naar dit forum door durfden te verwijzen. Dat is dus de andere zijde van dit verhaal

 

Daarnaast is moderatie intensiever geworden doordat er door spammers en linkbuilders op structurele wijze misbruik wordt gemaakt van dit forum. Dit is soms dweilen met de kraan open. Hierover binnenkort meer....

 

Wat ik zie is dat leden en mods zoekende zijn naar een nieuwe balans, en die is nog niet gevonden. We zijn nu als mods wellicht iets te ver doorgeschoten in het strenge beleid.

 

Deze discussie - en die met Iwan - verduidelijkt weer een hoop: het wordt als storend ervaren als mods de verwijdering niet gemotiveerd melden (via PM of in topic zelf). Dat is iets waar de mods zeker nadere afspraken over moeten en gaan maken wat mij betreft.

 

Als mod moet me ook van het hart dat een lid dat ergens een probleem mee heeft dat ook gewoon eerst via PM of modmelding kan melden, dan reageren we daar op. Briesend een topic openen over "waarom is mijn bericht weg" of , Higherlevel betichten een dictatuur te zijn, dragen niet bij aan de inzet en enthousiasme van moderatoren.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ik vind HL een fijn forum en kom er ook dagelijks. Toch is er een klein ding wat me al een tijdje lichtelijk stoort en dat is dat er regels zijn opgesteld met betrekking tot wat wel en niet is toegestaan en dat die zo strikt worden nagevolgd. Het is een ondernemersforum, dus elk topic moet een ondernemersinsteek hebben.

 

Nu is er gisteren een topic gestart van een student, die voor de hobby websites wil maken zonder winst te willen maken. Gewoon omdat hij het leuk vindt. Ik kan uit zijn post niet eens halen of hij uberhaupt een kvk inschrijving gaat halen, maar ik betwijfel het. Ik vind het prima dat zo'n iemand zoiets wil doen, maar wat heeft het in vredesnaam met ondernemen te maken? Het is niet meer dan een hobbyprojectje.

 

Als ik een stichting heb met een flinke administratie en vooral op administratief vlak heb ik een aantal vragen, maar daarnaast ook wat 'commerciele' vragen met betrekking tot adverteren en trekken van sponsors, dan mag het weer niet omdat het een stichting betreft. Deze vragen hadden net zo goed betrekking kunnen hebben op een gewone emz of bv.

 

Wat mij betreft mag er wel wat minder strikt naar de rechtsvorm gekeken worden en de toelaatbaarheid van de topics meer inhoudelijk worden beoordeeld.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Briesend roepen dat een "input" weg is... spreekt juist dat betrokkene ook echt betrokken is!

 

Daarbij kan je ook nog eens verder nadenken over het punt van belerend zijn. In mijn geval is de reden van weghalen (o.a.) geweest dat het maar 5 letters waren (lezen!)

 

Soms kan 1 woord van een paar letters meer-zeggen dan hele zinnen of verhalen, de kracht van de eenvoud.

Als een mede-lid niet (goed)leest en (daardoor) ongefundeerde input geeft kan een reactie als de mijne prima op HL (oudestijl)

 

Juist de interactie, soms uitgebreid (dat ben ik nooit) soms met een knipoog etc. Of soms juist door de interactie "afdwalen" en dan waren er altijd leden of mods die dit in de juiste banen plaatsten ... bijvoorbeeld door het samenvoegen of splitsen van discussies.

 

Zonder de knipogen, of en toe misschien een steekje etc krijg is een leuk forum waar mensen wat aan hebben... zeg maar de basis van HL > innoveren (nieuwe gedachtes en ideeën) anders....... Christine noemde het encyclopedie; mijn eerste reactie vd week was... "HL is *** toch nu niet een slechte kopie van Antwoord-voor-bedrijven" geworden? (zeg maar het knip en plak werk met een standaard antwoord"

 

En nogmaals (daarbij) is het absoluut niet mijn smaak (zachtjes uitgedrukt) om zonder melding (hoe dan ook) een input zonder reden weg-te-halen. (zachtjes uitgedrukt)

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Wat mij betreft mag er wel wat minder strikt naar de rechtsvorm gekeken worden en de toelaatbaarheid van de topics meer inhoudelijk worden beoordeeld.

 

Beste Fred, dit is ook het afgesproken beleid. Maar het is niet altijd mogelijk een goede inschatting te maken, en de ene mod maakt die afweging anders dan anderen. Soms helpt het in de afweging als mods daarbij geholpen worden door leden, bijvoorbeeld via modsmeldingen.

 

Als ik een stichting heb met een flinke administratie en vooral op administratief vlak heb ik een aantal vragen, maar daarnaast ook wat 'commerciele' vragen met betrekking tot adverteren en trekken van sponsors, dan mag het weer niet omdat het een stichting betreft. Deze vragen hadden net zo goed betrekking kunnen hebben op een gewone emz of bv.

Pijnpunt is de enorme aanzuigende werking die dit soort vragen in hebben. Als we allerhande administratieve vragen van/over verenigingen en stichtingen gaan toestaan zijn we binnen 1 maand het leidende forum voor allerhande vragen over sportkantines, het administreren van leden van de zangvereniging en de contributie van de bridgeclub. En nee, ik overdrijf dan niet! Idem voor de hausse aan ANBI-gerelateerde vragen uit het recente verleden. Uit oogpunt van focus en moderatie is hier gekozen voor de beleidslijn: nee, tenzij .

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Het is Frank. :)

 

Maar mijn punt is dat als ik weglaat dat ik een stichting heb en de vraag algemeen maak, dat het dan wel is toegestaan. Jullie kunnen immers er niet uit halen dat het om een stichting of vereniging gaat. Ik snap jullie beredenatie wel, hoor. Maar ik vind dat veel vragen over bepaalde zaken niet specifiek rechtsvorm gerelateerd zijn en als het toevallig om een stichting/vereniging zou gaan, dan kan de vraag toch gewoon, want het had net zo goed bv/vof/emz kunnen zijn?

 

En wat dan nog steeds met de andere kant oftewel de student die als hobby zonder winstoogmerk websitejes in elkaar gaat sleutelen? Blijven jullie die wel toestaan?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Daarbij kan je ook nog eens verder nadenken over het punt van belerend zijn. In mijn geval is de reden van weghalen (o.a.) geweest dat het maar 5 letters waren (lezen!)

Niet alleen die reden Iwan, ook omdat het na het verwijderen van de dubbele posts van W-media (die jij citeerde) als een tang op een varken zou hebben geslagen en mijns insziens nut verloren had. Jij "modereerde" of corrigeerde W-media met de gevatte opmerking "lezen!", ik met het verwijderen van zijn dubbele posts. Maar goed, point made Iwan, het wás belerend, en ik zal het niet meer op die manier doen!

 

 

Briesend roepen dat een "input" weg is... spreekt juist dat betrokkene ook echt betrokken is!
Eens, maar je kunt het ook opvatten dat je snel je vriendjes er bij wilt roepen nadat ik je knikker afgepakt heb ;)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Maar mijn punt is dat als ik weglaat dat ik een stichting heb en de vraag algemeen maak, dat het dan wel is toegestaan. Jullie kunnen immers er niet uit halen dat het om een stichting of vereniging gaat. Ik snap jullie beredenatie wel, hoor. Maar ik vind dat veel vragen over bepaalde zaken niet rechtsvorm gerelateerd zijn en als het toevallig om een stichting/vereniging zou gaan, dan kan de vraag toch gewoon?

 

Kortom, Frank ;),

 

als je die vragen wilt stellen, moet je er niet bij vermelden dat het om een vereniging of stichting gaat. Dan is iedereen blij: jij krijgt je vraag beanwoord, en wij hoeven bij de eerstvolgende vereniging of stichtingvraag niet uit te leggen waarom jouw vraag wel mocht en die van hun niet.

 

Het is echt ondoenlijk om ieder vereniging of stichtingtopic op min of meer objectieve wijze te beoordelen op relevantie, ondernemerschap en nut voor dit forum; dan krijgen we daar weer oeverloze discussies over. Vandaar de nee, tenzij. Graag enig begrip daarvoor.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Nog steeds alle respect voor HL en haar Mods... Ik wil nog opmerken dat veel vaste bezoekers nu-en-dan weg zijn (ook ik) door drukte, of HL-Moe of het niet eens zijn met beleidsveranderingen.

 

Dat kan, en vaak genoeg komen "wij" dan terug naar het HL-nest... (zegt genoeg)

 

Deze punten zijn echter van andere aard dan de "censuur" zoals mensen die input geven kunnen ervaren. Alleen al om simpele feit dat dit naar wille-keur kan gaan "ruiken" Dit is natuurlijk een 'gevaarlijk" punt waar je niet omheen kan.... Maar een volwassen forum schoont zich zelf. En als het de "te gek" gaat worden kan je altijd ingrijpen.

 

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Graag zou ik nog je reactie/visie willen zien mbt tot de hobbyvragen. Waar trek je de grens tot wat echt ondernemen is en wat hobby is?

 

Weet je, ik ben freelancer en soms vraag ik mezelf wel eens af of ik zelf wel een echte ondernemer ben of niet. Ik zie het meer als lekker cashes bij verschillende opdrachtgevers, maar het is gewoon uurtje factuurtje. En ik doe verder niets innoverends ofzo. Het werk had ik net zo goed in loondienst kunnen doen, maar dit is mijn keuze om het zo te doen.

 

Ondernemerschap is blijkbaar een lastig te definieren onderwerp.

 

Ik zie je reactie tegemoet.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Graag zou ik nog je reactie/visie willen zien mbt tot de hobbyvragen. Waar trek je de grens tot wat echt ondernemen is en wat hobby is?

 

Weet je, ik ben freelancer en soms vraag ik mezelf wel eens af of ik zelf wel een echte ondernemer ben of niet. Ik zie het meer als lekker cashes bij verschillende opdrachtgevers, maar het is gewoon uurtje factuurtje. En ik doe verder niets innoverends ofzo. Het werk had ik net zo goed in loondienst kunnen doen, maar dit is mijn keuze om het zo te doen.

 

Ondernemerschap is blijkbaar een lastig te definieren onderwerp.

 

Ik zie je reactie tegemoet.

 

http://goo.gl/JZPtW

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Graag zou ik nog je reactie/visie willen zien mbt tot de hobbyvragen. Waar trek je de grens tot wat echt ondernemen is en wat hobby is?

Vooropgesteld: de moderatoren zijn gewoon mensen van vlees en bloed, die elkaar gemiddeld 1 x per jaar live zien en spreken om wat afstemmende afspraken te maken, de rest gebeurt proefondervindelijk en on line. Dat betekent dat iedere mod zijn of haar grens anders zal stellen, en daar hooguit achteraf wat overleg of bijsturing van plaatsvindt.

 

Ik kan dus alleen een reactie geven over hoe ik er mee omga: en dat is dat ik die grens tussen hobby en ondernemen niet trek. Waarom? Omdat heel wat hobbyisten vroeg of laat uitgroeien tot ondernemers. Steve Jobs is ook als hobbyist begonnen.

 

De enige grens die ik wel trek is tussen profit en not for profit. Not for profit vragen worden ook vaak even in het adminboard tegen het licht gehouden. Als er toch een bepaald ondernemersbelang is staan we het toe (zoals de Burgerspeech-column, hoewel ook redelijk wat mods het daar niet mee eens waren! ) , en ook als het een innovatief idee is. Maar bijvoorbeeld vragen over of aandacht voor goede doelen staan we bij voorkeur niet toe: hoe sympathiek het doel dan ook, Higherlevel is daar geen passende plaats voor.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Misschien moet er wel een vraag gesteld worden of alle Mods zelf ondernemers zijn

Het is geen selectiecriterium in ieder geval. Kennis, bijdragen aan het forum en instelling zijn dat wel. Die kennis is dan toch meestal ingegeven door eigen ondernemerschap of een adviesrol ten behoeve van ondernemers.

 

Maar bij toeval, voor zover mij bekend zijn alle huidige mods parttime of full time ondernemer of ex-ondernemer.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

 

 

Ik had bewust geen specifieke voorbeelden genoemd, om eea niet persoonlijk te maken. Bij ieder voorbeeld zijn redenen te bedenken waarom die post verwijderd moest worden of juist niet verwijderd moest worden. Waar het me om gaat is dat de sfeer op HL iets veranderd lijkt, van een gemoedelijk forum waar gezellig en soms informeel over ondernemen wordt gesproken, naar een zakelijk forum waar over ondernemen wordt gesproken. Dat vind ik niet zo fijn, dat maakt HL voor mij minder aantrekkelijk.

 

Bovendien vind ik dat HL'ers die al wat langer meedoen wel het voordeel van de twijfel mogen krijgen. Als ik iets post dat off topic is, dan speelt altijd door mijn hoofd "kan dit nog of moeten we weer on topic verder?" Ik denk dat de meesten dit wel hebben. En bovendien vind ik dan een mod ingreep "jongens, het is supergezellig hier, maar nu weer on topic!" sympathieker dan het geruisloos verwijderen van posts.

Link naar reactie
Waar het me om gaat is dat de sfeer op HL iets veranderd lijkt, van een gemoedelijk forum waar gezellig en soms informeel over ondernemen wordt gesproken, naar een zakelijk forum waar over ondernemen wordt gesproken. .
Aan beide bestaat behoefte, maar niet iedereen vind de combinatie prettig. Als leden afhaken of zich schamen voor het forum omdat het te informeel en off topic is, is er ook iets mis.

 

 

Dat vind ik niet zo fijn, dat maakt HL voor mij minder aantrekkelijk
Om aan beide behoeftes tegemoet te komen hebben we de stamtafel ingericht: in de stamtafel is meer ruimte voor wat informelere onderwerpen.

 

 

Bovendien vind ik dat HL'ers die al wat langer meedoen wel het voordeel van de twijfel mogen krijgen. Als ik iets post dat off topic is, dan speelt altijd door mijn hoofd "kan dit nog of moeten we weer on topic verder?" Ik denk dat de meesten dit wel hebben. En bovendien vind ik dan een mod ingreep "jongens, het is supergezellig hier, maar nu weer on topic!" sympathieker dan het geruisloos verwijderen van posts.
Mee eens Christine!

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Waar het me om gaat is dat de sfeer op HL iets veranderd lijkt, van een gemoedelijk forum waar gezellig en soms informeel over ondernemen wordt gesproken, naar een zakelijk forum waar over ondernemen wordt gesproken.

Wel grappig dat ik het forum dan weer in een andere richting zag bewegen. Met topics waar de ene grap op de andere volgde, zonder nog een relatie met de oorspronkelijke vraag. En de vrijmibo die soms regelmatig al op dinsdag begon ...

Link naar reactie

 

Bovendien vind ik dat HL'ers die al wat langer meedoen wel het voordeel van de twijfel mogen krijgen.

 

 

Of eens aangesproken moeten worden op de ouwe jongens krentebrood mentaliteit. Allemaal leuk en aardig, al die mensen die hun vrijdagmiddagborrelpraat op HL houden (iemand nog BIIIIIIIIIIEEEEEEEER) maar zo'n stamkroeg krijgt iets benauwends. Er is ook een sociaal leven buiten het forum mogelijk.

 

Dus vind ik het goed dat die balans weer wat terug geduwd wordt. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ook ik miste vanmorgen een paar off topic posts, of eigenlijk een grappig bedoelde reactie op een (enigszins) off topic post, zonder enig commentaar. Vooral dat laatste stoort me omdat dit dus blijkbaar met elke post kan gaan. Ik heb voor de zekerheid nog even gezocht naar mijn laatste post maar ze waren FLOEPS weg.

 

Helemaal eens met Christine dat er juist ook ruimte moet zijn voor posts met een persoonlijk tintje of een grapje. Zo (dus de vuilnisbak in zonder aankondiging) krijg je het gevoel niet echt welkom te zijn.

Link naar reactie

schamen voor HL? Sorry hoor... dan zou die persoon zich dus (moeten) schamen voor de afspiegeling van de maatschappij... al dan niet ondernemers.

 

Dus als er "actief kuis beleid" is wat nog Roomser is dan de Paus is mijn gevoel juist geweest; niets anders dan een slap-aftreksel van antwoord-zonder-mening-voor-bedrijven.

 

update: 6 jaar geleden heb ik de vraag gesteld; "is HL een overheidsforum ja of nee" toen werd ik weggehoond

 

Veel plezier

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ook ik miste vanmorgen een paar off topic posts, of eigenlijk een grappig bedoelde reactie op een (enigszins) off topic post, zonder enig commentaar. Vooral dat laatste stoort me omdat dit dus blijkbaar met elke post kan gaan. Ik heb voor de zekerheid nog even gezocht naar mijn laatste post maar ze waren FLOEPS weg.

 

Helemaal eens met Christine dat er juist ook ruimte moet zijn voor posts met een persoonlijk tintje of een grapje. Zo krijg je het gevoel niet echt welkom te zijn.

 

Ben ik met helemaal je eens. Met uitzondering van:

 

 

Bovendien vind ik dat HL'ers die al wat langer meedoen wel het voordeel van de twijfel mogen krijgen.

Inzicht heeft weinig te maken met de duur dat men lid is op een forum.

 

Dat men zich 'schaamt' vind ik wel zwaar overtrokken. Vergeleken met andere fora gaat hier er alles netjes aan toe en worden er elke dag weer mensen geholpen, waaronder ondergetekende. Af en toe mag er best wat ruimte zijn voor een grap of een grol.

 

Zoals de suggestie die reeds gedaan is: Veel zaken kunnen vast eerst bemiddeld worden met een post: nu weer ontopic. Een ander mooi voorbeeld is deze reactie van Frans. Zonder het te zeggen kwam de boodschap duidelijk over en werd het topic recht getrokken.

 

PS: Op zich best grappig. Dit lijkt zich te ontwikkelen naar een culturele uitdaging die je ook wel eens in het bedrijfsleven tegen komt. Hebben we dergelijk adviseur als lid op HL? ;D

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

er is een verschil tussen; "omdat hij/zij lang lid is en vaker/veel input heeft gegeven" dus dan mag "alles" en een voordeel van de twijfel geven.... ook heel menselijk..

 

Met alle respect; ik ga toch ff terug naar mijn "case"... als ik slechts citeer en schrijf "lezen" dan is dat niet alleen op z'n plaats geweest maar ook gewoon te accepteren door de mods. Ik geef genoeg input, help mensen vaak genoeg en ik heb misschien maar 2 vragen hier de afgelopen jaren gesteld.

 

= ik laat mij niet als een klein kind behandelen.

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Met alle respect; ik ga toch ff terug naar mijn "case"... als ik slechts citeer en schrijf "lezen" dan is dat niet alleen op z'n plaats geweest maar ook gewoon te accepteren door de mods

 

Eveneens met alle respect: wat mij betreft niet, Iwan, Ik zou overbodige dubbelposts in een volgende situatie direct weer weghalen, en een eventuele reactie van jou daarop in de trant van "lezen" ook. Ik zou er niet eens 1 milliseconde over hoeven na te denken.

 

Wat ik in het vervolg wel zal doen is even in het topic melden dàt er gemodereerd is en waarom. Dubbelposts laten staan irriteert weer anderen, krijgen we daar weer modsmeldingen over. Het iedereen naar de zin maken kunnen we per definitie niet, daarvoor zijn ondernemers per definitie te eigengereid, maar een gulden middenweg kunnen we hopelijk wel vinden. En een topic zoals dit draagt bij aan het definiëren van die middenweg.

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.