Moderatiebeleid

Aanbevolen berichten

Joepie een klein kind peter geeft een kneus toe, wat een bevestiging.

 

Als iemand mij een kneus wil geven omdat ik het onbeschoft vind dat mijn input zonder melding/kennisgeving weggehaald word... dan zegt dat iets over de kneusgever. Waarschijnlijk geen ondernemer (want die besteed daar zijn tijd niet aan) maar een laf kind

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Joepie een klein kind peter geeft een kneus toe, wat een bevestiging.

 

Als iemand mij een kneus wil geven omdat ik het onbeschoft vind dat mijn input zonder melding/kennisgeving weggehaald word... dan zegt dat iets over de kneusgever. Waarschijnlijk geen ondernemer (want die besteed daar zijn tijd niet aan) maar een laf kind

 

jongens, het is supergezellig hier, maar nu weer on topic!

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Joepie een klein kind peter geeft een kneus toe, wat een bevestiging.

 

Als iemand mij een kneus wil geven omdat ik het onbeschoft vind dat mijn input zonder melding/kennisgeving weggehaald word... dan zegt dat iets over de kneusgever. Waarschijnlijk geen ondernemer (want die besteed daar zijn tijd niet aan) maar een laf kind

 

 

 

 

en het zou zomaar kunnen dat het mod-beleid(?) gevolgen gaat geven aan het omstreden kneuzen-systeem.... want als mensen dan 'iets' over de 'ander' kwijt willen gaan ze kneuzen uitdelen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
en het zou zomaar kunnen dat het mod-beleid(?) gevolgen gaat geven aan het omstreden kneuzen-systeem.... want als mensen dan 'iets' over de 'ander' kwijt willen gaan ze kneuzen uitdelen

 

...en we zijn daarmee officieel bij punt 1 van de HL wetten van Godwin aanbeland:

 

 

 

Recent onderzoek door Prof. Stapel van de Universiteit van Tilburg heeft interessante conclusies opgeleverd:

 

Op HL is een aantal afgeleiden van de Wet van Godwin van toepassing:

 

Naarmate een discussie op Higherlevel langer duurt, nadert de waarschijnlijkheid dat

 

[*]iemand het reuzen en kneuzen systeem ter discussie stelt, 1.

[*]vrouwelijke leden oneerbare voorstellen aan FS doen, 1.

[*]er in het topic een buitensporig aantal reuzen, kneuzen en compensatiereuzen wordt gegeven, 1.

[*]iemand reageert op een vermeend onterecht ontvangen kneus of de motativatie bij die kneus,1.

[*]het topic eindigt in een bizar vrijmibotopic waar niemand meer een touw aan kan vastknopen, 1.

[*]een moderator er vervolgens een slot op doet, 1.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

en het zou zomaar kunnen dat het mod-beleid(?) gevolgen gaat geven aan het omstreden kneuzen-systeem.... want als mensen dan 'iets' over de 'ander' kwijt willen gaan ze kneuzen uitdelen

 

...en we zijn daarmee officieel bij punt 1 van de HL wetten van Godwin aanbeland:

 

 

 

Recent onderzoek door Prof. Stapel van de Universiteit van Tilburg heeft interessante conclusies opgeleverd:

 

Op HL is een aantal afgeleiden van de Wet van Godwin van toepassing:

 

Naarmate een discussie op Higherlevel langer duurt, nadert de waarschijnlijkheid dat

 

[*]iemand het reuzen en kneuzen systeem ter discussie stelt, 1.

[*]vrouwelijke leden oneerbare voorstellen aan FS doen, 1.

[*]er in het topic een buitensporig aantal reuzen, kneuzen en compensatiereuzen wordt gegeven, 1.

[*]iemand reageert op een vermeend onterecht ontvangen kneus of de motativatie bij die kneus,1.

[*]het topic eindigt in een bizar vrijmibotopic waar niemand meer een touw aan kan vastknopen, 1.

[*]een moderator er vervolgens een slot op doet, 1.

 

Niets van dit alles is nu aan de orde! Wat misschien heel dichtbij komt is het feit van Vrijmibo... maar dan zonder borrel.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Wat in ieder geval aan de orde is, is puntje 4 (reageren op een ontvangen kneus). :P

 

Niet gezien, wat ik wel heb gedaan is de kneus bevestigd! Ik ben het zelfs/dus helemaal met die kneus eens*

 

*) als dit het niveau van HL is geworden... dus nogmaals een juiste kneus

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ik probeer mij meestal afzijdig te houden van dit soort discussies. Maar naar mijn mening sla je de plank volledig mis Iwan. Heb het idee dat je alles erg persoonlijk opneemt. Dat moet je niet doen op een forum. Naar mijn mening is het volledig terecht dat het desbetreffende topic was schoongemaakt en snap ik jou, bijna, "eis" dat je een bericht had moeten krijgen of dat er een verklaring moest worden gegeven echt niet.

 

Je moet er vanuit gaan dat moderators het fora dirigeren met alle goede wil. Zelf kan ik het goed begrijpen dat er besloten is de teugels weer wat aan te halen. Ik stoor me er persoonlijk ook af en toe aan als mensen in serieuze topics opeens heel erg offtopic gaan of net iets te persoonlijk worden in allerlei vormen. Als je dan persoonlijk betrokken bent bij zo'n "opschoonactie" moet je de hand eerst in eigen boezem steken voordat je overal gaat klagen. Dan nog in de overtuiging dat je onrecht is aangedaan, kan je altijd een mod een berichtje sturen. Zo in het openbaar (ten onrechte naar mijn mening) klagen siert je niet.

 

Terug naar het punt van Christine. Ik snap je kernpunt van het verhaal. Wat betreft het community-aspect ben ik het daar ook zeker mee eens. Maar ik ben het er niet mee eens dat dat perse in alle topics moet terugkomen. Zoals ik al zei vind ik het persoonlijk irritant als door de leuke en luchtige berichten een goed topic ontaard in een stamkroeg. Wat mij betreft kan dat prima in het offtopic / stamtafel forum blijven. Daarnaast vind ik dat sommige "oude rotten" hier aanwezig zichzelf misschien te snel denken rechten te kunnen ontlenen aan bijdragen. Een community draait inderdaad om de deelnemers en daar moet je zeker zorgvuldig mee om gaan. Maar ik heb niet het idee dat dat niet gebeurd. Uiteindelijk draait het wel om de kwaliteit van het forum en moet die niet inboeten omdat iemand gekrenkt is in zijn of haar eer omdat een offtopic bericht is verwijderd.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
Als iemand mij een kneus wil geven omdat ik het onbeschoft vind dat mijn input... zonder melding/kennisgeving weggehaald word... dan zegt dat iets over de kneusgever. Waarschijnlijk geen ondernemer (want die besteed daar zijn tijd niet aan) maar een laf kind

Iwan - ga wat zinnigs doen, man.

 

Je gaat hier helemaal over de rooie omdat 1 woordje verdwenen is. Hoewel ik het met het principe dat je berichten niet zou moeten verwijderen wel eens ben zijn er situaties denkbaar, en dit is overduidelijk een van, waar het geen enkel probleem mag zijn.

 

Dat je daar dan je mening over geeft is een ding, maar om over zo iets triviaals zo door te zeiken vind ik kinderachtig. Meh...

Link naar reactie

Zoals ik Iwan al eerder via pm had aangegeven, maar nu nog maar even in dit topic:

 

Ja, een berichtje aan jou, aan Christine aan anderen, had gekund.

 

Het uitbreiden van onze hoeveelheid beschikbare "automatische kennisgevingsberichten" met een "je bericht is als onderdeel van een topic-opruim-actie verwijderd"-variant zal ik inbrengen in de eerstvolgende mods-meeting. Wellicht wel handig om te hebben.

 

Verder stelt Norbert al dat hij, en wij, het online zullen melden als berichten verwijderd zijn, en als je HL goed gevolgd had de afgelopen maanden dan had je gezien dat dit al regelmatig gebeurd is. We zijn geen geheime berichten-verwijder-dienst of iets dergelijks die zo geniepig mogelijk proberen topics te ontregelen.

 

Zoals Norbert aangeeft is moderatie geen zwart|wit wetenschap en gebeurt door mensen en soms op gevoel.

 

Dat pakt soms voor bezoekers aan dit forum anders uit dan wij inschatten, of in hadden moeten schatten.

 

Als dat in het verkeerde keelgat schiet. Excuus. Maar laten we nou niet één of twee incidenten als algemeen beleid bestempelen en daarop te ageren.

 

Mocht ik het verkeerd zien dan hoor ik het graag. Mijn weekend is ook bijna begonnen namelijk. nog even wat bier inslaan en ik ben er klaar voor.

 

Frans

 

PS: je kunt ook je energie bewaren om een columpje van ondergetekende af te schieten die binnenkort online komt ,)

 

Link naar reactie

Ik ben het er helemaal mee eens dat topics met ellenlange uitwisselingen van flauwe of niet ter zake doende grappen, niet op HL passen. Maar als ik in een leaseauto topic post dat ik van de auto ben overgestapt op de motor, waarmee ik dezelfde zakelijke kilometers declareer, en iemand interpreteert "fiets en leeftijd" net ff wat anders, ik reageer met een plaatje, en daarna gaat het weer on topic, dat is niet hinderlijk, en daar hoef je je niet voor te schamen online. Internet is internet, en internet is leuk, en niet saai. Ik ben pas een jaar of 25 actief op online forums, maar ik heb nog niet eerder meegemaakt dat er zo overdreven wordt gereageerd op verstrooiende bijdragen op een forum.

Maar misschien evolueert HL wel mee richting saaie mainstream, en kan ik beter andere forums opzoeken. En misschien moeten bepaalde andere HL'ers 's een tijdje meedoen op een gamers forum.

Link naar reactie

Maar als ik in een leaseauto topic post dat ik van de auto ben overgestapt op de motor, waarmee ik dezelfde zakelijke kilometers declareer, en iemand interpreteert "fiets en leeftijd" net ff wat anders, ik reageer met een plaatje, en daarna gaat het weer on topic, dat is niet hinderlijk,

 

Mee eens. Met name met het dikgedrukte deel.

Dat was de afgelopen tijd in sommige topics nu net het probleem. Dan kun je proberen bij te sturen als moderator, maar soms is het in mijn ogen beter eens wat te snoeien.

 

Verder leent het ene topic zich beter voor een offtopic uitstapje dan een andere.

Een extreem voorbeeld zou deze zijn. Offtopic zal ik daar direct verwijderen omdat dat het topic er niet naar is.

 

Als gezegd Christine , offtopic is soms helemaal niet erg, maar zoals overal is een beetje balans wel prettig.

 

edit: hé , leuk zeg, reusactie 2012 is van start gegaan. Ik kan me die van 2011 nog goed voor de geest halen

Link naar reactie

Als iemand mij een kneus wil geven omdat ik het onbeschoft vind dat mijn input... zonder melding/kennisgeving weggehaald word... dan zegt dat iets over de kneusgever. Waarschijnlijk geen ondernemer (want die besteed daar zijn tijd niet aan) maar een laf kind

Iwan - ga wat zinnigs doen, man.

 

Je gaat hier helemaal over de rooie omdat 1 woordje verdwenen is. Hoewel ik het met het principe dat je berichten niet zou moeten verwijderen wel eens ben zijn er situaties denkbaar, en dit is overduidelijk een van, waar het geen enkel probleem mag zijn.

 

Dat je daar dan je mening over geeft is een ding, maar om over zo iets triviaals zo door te zeiken vind ik kinderachtig. Meh...

 

jij bepaald blijkbaar dus ook dat het "MAAR" 1 woordje is.... nu ben je altijd bot geweest (en ook dat is prettig hier) maar ga nu mensen niet beoordelen op het feit dat het maar 1 woordje is... het was namelijk een heel belangrijk woordje.... een woordje dat je niet over het hoofd kan zien (omdat het maar 1 woordje is) maar de andere poster wel duidelijk maakt dat hij/zij niet goed gelezen heeft = voorkomt elle lange discussies ...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

jij bepaald blijkbaar dus ook dat het "MAAR" 1 woordje is.... nu ben je altijd bot geweest (en ook dat is prettig hier) maar ga nu mensen niet beoordelen op het feit dat het maar 1 woordje is... het was namelijk een heel belangrijk woordje.... een woordje dat je niet over het hoofd kan zien (omdat het maar 1 woordje is) maar de andere poster wel duidelijk maakt dat hij/zij niet goed gelezen heeft = voorkomt elle lange discussies ...

 

Waarvan akte

Link naar reactie

Ik voel wel mee met Christine. Het is tenslotte maar een forum, daar mag best wat luchtigheid tussendoor. Als "virtuele kroeg" annex ondernemers vraagbaak, mag het hier ook best een beetje leuk zijn om te vertoeven. Naar mijn mening is het voor serieuze (mee-) lezers juist nuttig als er soms vanuit andere invalshoeken wat off-topic tussendoor komt. Ik snap het grijze gebied, dat blijft lastig.

 

Keep up the good work!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Vrijdagmiddag 16.15 uur aan de HL stamtafel, wie drinkt wat? :P

 

Wij waren op kantoor door het bier heen. Dus ik had rond 15 uur mijn collega op pad gestuurd om een en ander aan problemen te verhelpen. Komt hij (^*&^%^& exact om 17.01 uur terug. Het ritje in totaal kan niet meer dan 20 km geweest zijn. Ik vermoed een keuzecomplex bij het gekoeld biervak, of een uitgebreide testsessie van de nieuw verworven goederen elders. Maar goed, ik heb nu dan toch een Heineken achter de kiezen. Nu de computer afsluiten en naar huis, het begin van... ....WWWWWWWWWWWWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEKKKKKKKKEEEEEEENNNNNNNNNNNNDDDDDDDD!!!!!!!

Link naar reactie

Zonder op persoonlijke meningen hier in te gaan: naar mijn mening hebben de mods regelmatig de handen vol aan modereren, opschonen etc. Dat zij, bij verwijdering van een bericht, de poster niet (altijd) persoonlijk op de hoogte kunnen brengen met tekst en uitleg snap ik en respecteer ik ook.

Mij lijkt dat het dan aan de poster is om via PM aan de mods opheldering te vragen als hem of haar niet duidelijk is waarom de bijdrage is verwijderd. Uitleg vragen is naar mijn mening overigens iets anders dan een discussie beginnen omdat je het er niet mee eens bent.

Mijn ervaring is dat we hier een goed team mods hebben die zich volledig inzetten om de boel hier in goede banen te leiden (of is het lijden? ;) )

En dan nu aan de vrijmibo gluhwein!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.