• 0

Uitstel betaling belasting

Beste mede-forummers,

 

2 Jaren geleden ben ik begonnen met ondernemen. Ik deed dit toen nog naast mijn baan en om die reden maakte ik nog niet zo veel omzet. De Belastingdienst heeft toen aangeboden om de betaling van de omzetbelasting om te zetten naar eenmaal per jaar. Het afgelopen jaar ben ik echter fulltime actief geweest als ondernemer, en is dit dus mijn enige inkomen.

De afgelopen maanden heb ik echter behoorlijk last gehad van de crisis. Hierdoor heb ik noodgedwongen aanspraak moeten doen op mijn gereserveerde BTW, omdat ik anders mezelf geen salaris meer kon uitbetalen.

Ik kan mezelf momenteel voorzien van salaris, maar zal in April de BTW moeten afdragen.

Op dit forum zal er vast wel iemand zijn die hier ervaring mee heeft. Hoe gaat de Belastingdienst er mee om wanneer dit bedrag niet direct in 1 keer betaald kan worden? (Zeker in deze economisch zware tijden)

Is het mogelijk om met hen afspraken te maken over de betaling hiervan?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van de site van de BD:

 

 

Wilt u uitstel van betaling of een betalingsregeling?

 

 

U komt in aanmerking voor uitstel van betaling of een betalingsregeling, als u volledige ‘zekerheid’ kunt stellen om de hele openstaande belastingschuld te voldoen. Zonder deze zekerheidstelling kunt u géén uitstel van betaling of een betalingsregeling krijgen. Denk bij zekerheidstelling bijvoorbeeld aan een bankgarantie, een hypotheekrecht of een verpanding. Het maakt daarbij niet uit of het om btw, loonheffingen of inkomstenbelasting gaat. De zekerheid moet gelijk zijn aan de schuld waarvoor u uitstel vraagt, en eenvoudig uit te winnen of te verhalen zijn. Wij beslissen per geval of er uitstel kan worden verleend. Bent u het niet eens met de beslissing, dan kunt u bij ons een beroepschrift indienen. Richt uw beroepschrift aan de directeur van de Belastingdienst.

 

Bron

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Hier vind je een folder en een formulier voor het aanvragen van betalingsuitstel. De belastingdienst is hier heel kritisch, er moet ook wel enig uitzicht zijn dat er betaald gaat worden naast dat er zekerheden moeten zijn.

 

Je geeft aan nu reeds te weten dat je in april niet ineens kunt betalen. Heb je vanaf nu wel genoeg inkomsten om van te leven en om geld opzij te zetten om in de toekomst in te lopen op je betalingsachterstanden ?

 

Gok niet alleen op medewerking van de belastingdienst, maar zoek ook naar alternatieven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.