• 0

Verkeerde levering

Beste HL`ers,

 

Ik zit even met het volgende. Ik kreeg eind vorige week een bulk bestelling theebloemen binnen. Het betrof een herhaalorder van mijn vorige bestelling. Tot mijn grote verbazing bleken alle theebloemen voorzien te zijn van een fruitsmaak i.p.v. jasmijn. Ik heb dit gemeld bij mijn Chinese leverancier en hij vraagt me een voorstel te doen.

 

Uiteraard wil ik niet voor de kosten opdraaien, maar ook de band met mijn leverancier wil ik graag goedhouden. Wat adviseren jullie?

 

gr Jeroen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat een belangrijke vraag is of je dit ook kan verkopen. Als dat zo is kan je inderdaad een fikse korting op volgende order voorstellen. Als je dit helemaal niet kan verkopen dan zou ik dit tegen de leverancier zeggen en afwachten wat hij voorstelt. Daar kan je dan altijd nog een tegen aanbieding op doen.

Link naar reactie
  • 0

Een korting vragen op je volgende bestelling en de theebloemen ook testen. Misschien kan je er een aantal of een aantal dozen testen. Als het aanslaat kan je er dan weer meer van verkopen. Misschien worden deze theebloemen met fruitsmaak wel heel erg populair. Wellicht kun je er ook een soort kerstactie op toepassen. Past wel bij deze tijd van het jaar 

 

www.speedmatters.nl

Uw Internationale Transport Partner

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat een belangrijke vraag is of je dit ook kan verkopen. Als dat zo is kan je inderdaad een fikse korting op volgende order voorstellen. Als je dit helemaal niet kan verkopen dan zou ik dit tegen de leverancier zeggen en afwachten wat hij voorstelt. Daar kan je dan altijd nog een tegen aanbieding op doen.

 

Inderdaad. Is het verkoopbaar is een relevante vraag die je jezelf kunt stellen.

 

Als dat zo is dan kun je misschien een dealtje met ze maken en toch de relatie in stand houden.

Link naar reactie
  • 0

dat moet je idd ook niet vertellen, uiteraard zijn "fruitsmaken niet populair in NL" ;) ;D

 

dan lijkt me mijn eerder voorgestelde optie de beste, (flinke) korting op volgende order!

 

mooie kerstactie met de fruitsmaken kan nu/morgen op je site neem ik aan, de vraag is alleen welke korting ga je bieden?

ik weet niet hoe snel je leverancier reageert en geen idee wat jouw marge is, wellicht is een 3=2 actie leuk?

 

geen idee of het van toepassing is, je zou deze actie ook kunnen combineren met minder goedlopende varianten?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Zoek eens op serendipity en stel voor het onverwachte risico (en dus ook het eventuele onverwachte fortuin) met je leverancier te delen. Als het goed verkoopt, is dit ongeval een geluk bij een ongeluk dat tot vervolgorders kan leiden.

 

Misschien dat iemand met verstand van de Chinese cultuur kan vertellen of een positieve benadering de verhouding verbetert.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik persoonlijk doe altijd:

- als het iets verkeerds is wat ik wel kan verkopen dan meld ik het maar vraag ik geen vergoeding of vervanging. Ik meld het zodat hij het weet en met de hoop dat het volgende keer beter zal gaan.

- als het iets is wat ik niet kan verkopen (meestal door te slechte kwaliteit, nog maar enkele keer omdat het echt rare artikel was) vraag ik vervanging. Meestal ging het om slechte kwaliteit en dan werkte hij ook mee.

 

Nu moet ik wel zeggen dat het bij mij al snel om 60 verschillende artikelen gaat en dan is het dus niet zo erg als 'n paar anders blijken te zijn. Ook kijk ik naar het betaalde bedrag voor dat artikel, soms is er weinig ingekocht waardoor het totaalbedrag ook wel mee valt.

De juiste artikel kon dan dus mee met de volgende zending. Ik weet niet of jij verkoopachterstand krijg hierdoor, dat het nu zsm alsnog verstuurd moet worden?

 

Het idee van Twabla vind ik goed. Je toont zo dan wel je eerlijkheid en je zou haast zeggen dat je het negatieve ('n fout) probeer om te zetten in iets positiefs (nieuwe verkoopmogelijkheid).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.