• 0

Bedrijfsoverdracht

Dames en heren

 

Ik was namelijk van plan om een bedrijf over te nemen, het gaat hierbij om een BV. Dit is nog niet gelukt, vanwege het feit dat de verkopende partij de garantiebepalingen niet wilde ondertekenen.

 

Hierop is de verkopende partij teruggetrokken. Ondertussen was er een intentieverklaring ondertekend en een voorschot betaald van 20.000 euro. In de intentieverklaring stond als de koper terugtrekt uit de koop dan is de koper zijn voorschot kwijt. In dit geval trekt de verkopende partij terug en wilt mijn voorschot ook niet terug betalen. Cruciale informatie kwam ook veel te laat aan bij mij.

 

50% van de BV behoort tot een oom van mij, hij ziet mij graag de overige 50% overnemen dat in bezit is van twee andere personen. Deze twee personen werkten al van het begin tegen, maar ze hadden toch toegezegd het te verkopen aan mij. Ik heb nu alle benodigde financiering en tijd voor beschikbaar gesteld. Ik heb mijn tijd hieraan verspild en verwacht juridische stappen te ondernemen, heb morgen al een afspraak met advocaat. Om de koop toch door te voeren, aangezien de grootaandeelhouder dit wilt.

 

Wat zijn mijn kansen en wat kunt u mij adviseren?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Wat zijn mijn kansen en wat kunt u mij adviseren?

Neem alle relevante stukken en correspondentie mee en laat de beoordeling over aan de advocaat. Op basis van deze summiere (en eerlijk gezegd ook wat 'warrige') informatie valt er namelijk geen zinnig woord over te zeggen. En het heeft ook weinig zin: juist daarom ga je morgen naar je advocaat toe!

 

Ter voorkoming van theoretische en "wat als" discussies gaat dit topic op slot. Mocht je naar aanleiding van c.q. het gesprek met de advocaat morgen nog vragen hebben, aarzel dan niet ze te stellen. Je kunt mij of een andere moderator dan een pm sturen of een modsmelding doen, dan heropenen we het topic weer zodat je je update kunt plaatsen .

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.