• 0

Bedrijfsrecherche

Omschrijving van je concept:

Even een los idee erin gooien , kijken of er animo voor zou zijn/is.

 

Mijn idee is om in opdracht van een bedrijf , bepaalde fraude zaken aan te gaan pakken,

 

Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan

 

Diefstalonderzoek dmv bijv camera's

Dagje achter buitendienst medewerker aan om te checken wat die zoal uitvoerd.

Verzuim , dus niet alleen opbellen maar daadwerkelijk onderzoeken en posten bij woning , facebook checken etc etc.

 

Ik denk dat een werkgever hier best een bedrag voor over zou hebben om bij verdenking van fraude erachter te komen .

Werknemer dagje ziek kost toch al snel 200-250 euro voor een werkgever

Ook denk ik dat als een werknemer weet dat er regelmatig eens een ECHTE controle uitgevoerd word hij zich wel 2 keer bedenkt voordat hij in de baas zijn tijd boodschapjes gaat halen.

 

Weet verder niet wat de wet hierover zegt en in hoeverre dit alles rechtsgeldig zal zijn, maar was gewoon eens benieuwd wat jullie van het idee zouden vinden,

 

Ik hoor het wel ,

 

Groetjes

 

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Dit is nog niet van toepassing

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Dit is nog niet van toepassing

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit is nog niet van toepassing

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Dit is nog niet van toepassing

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je je hiervoor eerst bij een jurist eens over moet laten inlichten. Voor je het weet maak je inbreuk op de privacy van de werknemer.

 

Zomaar een camera ophangen mag ook niet, bovendien zijn de beelden in een rechtzaak niet rechtgeldig.

 

Maar dat is het eerste wat zo even bij me binnen komt.

 

Als een werknemer ziek is en te vertrouwd het niet, is het misschien beter om een arbo arts langs te sturen of de werknemer er langs te laten gaan.

Een detective is geen arts en mag/kan ook geen prognose maken.

 

Lees ook eens op deze website, misschien heb je er wat aan:

http://www.mijnprivacy.nl/

Link naar reactie
  • 0

Haha , klopt daar stopte mijn juridische kennis ook,

 

Dessalniettemin denk ik dat het niet heel veel uitmaakt of het rechtsgeldig is.

Een werkgever wil toch weten wat voor vlees hij in de kuip heeft , en aangezien ik geen band met bedrijf/ werknemer heb, lijkt het mij dat mijn rapporten als waarheid gelezen worden door de werkgever.

 

Als ik bijvoorbeeld opschrijf dat werknemer van 12.54 tot 13.35 in een tankstation koffie staat te drinken.en daarna van 13.45 tot 15.30 door de albert heijn loopt. Weet ik natuurlijk niet wat zijn afspraken met de baas en wat zijn functie binnen het bedrijf is. De baas kan mijn gegeven gewoon naast de urenstaat van de betreffende medewerker leggen en hem met de eventuele verschillen confronteren.

Dit zal als een lopend vuurtje door het bedrijf gaan waardoon anderen zich verbeteren.

 

En we weten allemaal, ook al is het niet rechtsgeldig , linksom of rechtsom krijg je de vervelende werknemers wel weg.

 

Groetjes

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De baas kan mijn gegeven gewoon naast de urenstaat van de betreffende medewerker leggen en hem met de eventuele verschillen confronteren.

dat mag de werkgever dus niet.

 

Dit zal als een lopend vuurtje door het bedrijf gaan waardoon anderen zich verbeteren.

 

En we weten allemaal, ook al is het niet rechtsgeldig , linksom of rechtsom krijg je de vervelende werknemers wel weg.

 

Groetjes

het zal zeker als een lopend vuurtje gaan, ook richting vakbond en dergelijke...

als er trmmelant van komt met bijbehorende juridische kosten ben je voorlopig niet jarig!

 

het lijkt me dat je geen respectabel bedrijf kan runnen op deze basis, juridisch onderzoek naar wat wel en niet is toegestaan lijkt me erg raadzaam voor je hier aan begint.

 

bedrijfsrecherche of 'informatievoorziening' is er natuurlijk al, je kan om te beginnen eens de sites en de voorwaarden van dergelijke bedrijven bekijken?

 

(ik denk overigens dat dit idee niet in dit forumonderdeel thuishoort?)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik snap ook niet helemaal wat een werkgever kan doen als een werknemer bewust de boel oplicht. Hij zal niet zomaar weg willen. En als je dan als werkgever de rechter tegen je in het harnas jaagt door illegale praktijken, denkik dat het probleem alleen maar groter wordt.

 

Maar behalve het juridische aspect zit je je ook nog met de sfeer binnen het bedrijf. Als dit verkeerd uitpakt hou je geen werknemer meer over.

Link naar reactie
  • 1

Beste limburger23,

 

Dit board heeft niet voor niks een vast format met 5 verplichte vragen, 4 van de 5 vragen niet beantwoorden om een luchtballonnetje op te laten is dus niet de bedoeling.

 

Daarnaast bestaan er gewoon bedrijfsrecherche bureaus die binnen de kaders van de wet gewoon werknemers kunnen en mogen onderzoeken bij sterke aanwijzingen van (omvangrijke) fraude en ook de arbodiensten bieden ook uitgebreide verzuimbegeleidingsdiensten waarbij spoedcontroles aan huis tot de mogelijkheden behoren.

 

Google maar eens op bedrijfsrecherche

 

Dit topic gaat op slot.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.