• 0

Wijzigen van registratie idee belastingdienst

Hallo,

Ik heb een vraag waar ik het antwoord nog niet op heb gevonden met de zoekmachines.

 

Het volgende is er aan de hand. Er zijn twee ondernemers die een idee hebben voor een nieuw bedrijf. Dit idee is ter goeder trouw door de ene persoon geregistreerd bij de belastingdienst. Hiervoor heeft hij wel zijn huidige bedrijfsnaam gebruikt. Het nieuwe bedrijf wordt januari definitief opgericht. Nu wil de tweede persoon, om problemen in de toekomst te voorkomen, dat de registratie van het idee, op naam komt van het nieuwe bedrijf, waar beiden eigenaar van zijn. Zodat er evenveel belangen zijn. Hoe moet dit worden aangepakt? (Er wordt nl niet echt vlot gereageerd door ondernemer 1, op verzoeken dit te wijzigen)

 

De dame van de belasting telefoon kon mij niet helpen. Evenmin als het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom en het agentschap van het octrooicentrum)

 

(Hetzelfde geldt voor de registratie van de domeinnamen, dit is misschien makkelijker te wijzigen?)

 

Ik hoop dat iemand voor mij een antwoord heeft..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je de registratie ongedaan maakt is het probleem ook opgelost.

 

Registratie bij de belastingdienst heeft in dit geval als functie dat van ondernemer 1 duidelijk is welk idee hij had op de dag van de registratie. Zolang ondernemer 2 op verzoek van ondernemer 1 geen geheimhoudingsverklaring heeft getekend heeft de registratie bij de belastingdienst door ondernemer 1 weinig tot geen waarde.

 

Een domeinnaam kun je gewoon middels een verhuiscode 'verhuizen' en op die manier de domeinnaam op naam van het nieuwe bedrijf te zetten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.