• 0

Welke betalingsvoorwaarden stel ik op?

Goedenavond allen,

 

Ik ben pas geleden met het opzetten van mijn bedrijfje. Ik importeer merkkleding en accessoires voor dames en heren.

Nu heb ik bijna mijn eerste klant binnen maar ik liep toch tegen een aantal dingen op.

Ik krijg donderdag de order door van de artikelen die zij bij mij willen en gaan afnemen. Ik lever hun accessoires die zij online al verkocht hebben dus ik krijg een concreet aantal door waarvoor zij al geld hebben ontvangen.

 

Nu wilde ik weten wat het meest gebruikelijke is. Ik zit zonder voorraad en ben slechts een tussenpersoon. Is het gewoonlijk dat ik hen pas laat betalen als de goederen in hun bezit zijn.

Of kan ik ook een aanbetaling vragen van bijvoorbeeld 50%?

Ik ga de goederen zelf afleveren dus misschien is het ook een mogelijkheid dat zij dan betalen?

 

Graag hoor ik jullie mening en gedachten

 

Groetjes Chiara

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Chiara,

 

Spannend moment de eerste klant!

 

Om het risico financieel gezien zo veel mogelijk te beperken kun je het best overeenkomen dat er vooraf (een deel) wordt betaald. En verder is het verstandig om de goederen te leveren onder eigendomsvoorbehoud.

 

Dit soort zaken regel je gewoonlijk in een contract of in algemene voorwaarden. Ook omdat er nogal wat andere aandachtspunten bestaan die juridisch gezien beter maar goed geregeld kunnen zijn.

 

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Beste Chiara,

 

Ik adviseer je om maatwerk algemene voorwaarden te laten opstellen die zijn toegesneden op jouw specifieke bedrijfsvoering. Om juridische risico's (zoals aansprakelijkheid) en financiele risico's (zoals niet worden betaald) zoveel mogelijk uit te sluiten kun je het beste met overeenkomsten (contracten waarin de gemaakte afspraken staan) werken in combinatie met je eigen algemene voorwaarden. Alles op papier.

 

Veel succes met je bedrijf!

Jurist bij JuridischAdviesVoorBedrijven.nl: www.juridischadviesvoorbedrijven.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.