• 0

Wat moet er in opzegbrief staan?

Het huurcontract voor mijn bedrijfsruimte loopt over een jaar af. Nu wil ik iets meer dan een jaar van te voren mijn bedrijfsruimte opzeggen met een aangetekende brief, maar wat moet er in die brief staan? Wil wel zeker weten dat ik niet meer aan deze ruimte vast zit.

 

Iets van: Bij deze wil ik graag mijn contract opzeggen voor de bedrijfsruimte dat ik huur tot 01-01-2013?

 

 

En het aangetekend versturen, maak ik een kopietje van de brief en niet ik het bewijs van versturen aan de kopie vast? Is dat voldoende bewijs om aan te tonen dat ik het aangetekend heb verzonden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Middels dit schrijven delen wij u mede dat wij de huurovereenkomst die wij met u afgesloten hebben op ……………………… (datum) opzeggen.

 

De huurovereenkomst heeft betrekking op het goed gelegen te …………………………………………….

De opzegtermijn bedraagt …. (aantal) Maanden en neemt een aanvang op …………………………(datum) en eindigt op ……………………………(datum).

 

Het pand zal ………………………………(datum) volledig te uwer beschikking zijn.

 

 

--------------------------------------------

 

 

De handtekening wordt door het postbedrijf verwerkt in hun administratie.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Hoe persoonlijk/goed is je relatie met de verhuurder ? Je hebt nog tijd genoeg, is de relatie goed, dan zou ik overwegen eerst in een persoonlijke gesprek of eventueel een telefoontje je voornemen kenbaar maken. Geen enkele noodzaak en juridische waarde, maar naar mijn mening wel zo netjes.

 

Natuurlijk moet je dan alsnog alles formeel volgens de bepalingen van het contract (en de wet) opzeggen. Ik zou daarbij overwegen de opzegging in tweevoud op te sturen met het verzoek er eentje getekend te retourneren (eventueel met een ingesloten enveloppe).

 

TOEVOEGING:

Lees net je draadje van oktober, ik ga er dus maar vanuit overleg reeds heeft plaatsgevonden en dat dit niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Dan kun je bovenstaande negeren. Ik zou ook eens navragen wat het kost als je het een jurist voor je laat opstellen. Als dit te overzien is, zou ik dit zekerheidshalve overwegen, zeker als de verhuurder niet echt meewerkt.

Link naar reactie
  • 0

IK zou er alleen wel 01-01-2014 van maken, 01-01-2013 is al over 12 dagen en niet 12 maanden.

 

Ik denk niet dat een opzegging via een jurist hoeft te lopen, zonde van het geld. Stel eerst een briefje op en vraag binnen 14 dagen een schriftelijk reactie. Mocht dit negatief uitpakken kun je altijd nog kijken naar andere stappen.

 

Een schriftelijke reactie kan ook een e-mail zijn. Zorg dan dat de header van het bericht goed bewaard blijven. De tekst alleen is niet voldoende.

Link naar reactie
  • 0
Een schriftelijke reactie kan ook een e-mail zijn. Zorg dan dat de header van het bericht goed bewaard blijven. De tekst alleen is niet voldoende.

 

Er staan heel duidelijke bepalingen in de ROZ modellen huurovereenkomst kantoorruimte en bedrijfsruimte over de wijze van opzegging. Dat moet (in de ROZ modelovereenkomst) per aangetekend schrijven of per deurwaarderexploot. Let dus op met goed bedoelde adviezen en bespaar niet op een paar Euro voor een aangetekende brief.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.