• 0

Verantwoordelijkheden BV na neerleggen taken

Beste,

 

Bedrijf A bestaan uit 2 ondernemers, bedrijf B bestaat uit 1 ondernemer. A en B hebben een strtkapitaal op tfel gelegd 4 jaar geleden en bedrijf C opgericht. Verdeling aandelen is A=25%, B=75%.

Alle 3 de ondernemers waren evenveel bevoegd, nu hebben de ondernemers van bedrijf A de bestuurstaken neergelegd na wederzijds overleg en middels een aandeeelhoudersvergadering.

 

Wat zijn nu nog de verantwoordelijkheden van de ondernemers van bedrijf A? Er is nog een sleutel in bezit van bedrifj A, dienen ze deze in te leveren aan bedrijf B omdat de bestuurstaken zijn neergelegd?

 

Graag advies.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

- C bestaat dus nog 'gewoon';

- A is nog steeds aandeelhouder.

 

C kan vragen of A de sleutels wil afgeven.

 

C is een rechtspersoon en is vertegenwoordigd door haar bestuurders. Vaak zijn deze bestuurders gekozen door de aandeelhouders.

 

Ik weet niet of het heel duur slot is maar je kan een slot verangen.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Beste Iwan,

 

Dank voor je reacte. C bestaat inderdaad en arbeid wordt verricht door B. A (ik zelf) is inderdaad nog steeds aandeelhouder maar voert geen arbeid meer uit voor C.

 

C wordt inderdaad vertegenwoordigd door haar bestuurders, op dit moment dus alleen nog B.

Als A heb ik daar dus in feite niets meer te zoeken, ben alleen nog aandeelhouder.

Link naar reactie
  • 0

. A (ik zelf)

 

A bestond toch uit twee ondernemers?

Bedrijf A bestaan uit 2 ondernemers

 

Hoe dan ook: heb je je taken als bestuurder ook uitgeschreven bij de KvK?

En is er wellicht een overeenkomst mbt BV C waarin staat dat als je stopt bestuurder te zijn, dat je je aandelen verplicht moet aanbieden aan de andere aandeelhouders?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar jullie hebben een minderheidsbelang?

Ik vraag me af of je dan zomaar het pand in en uit mag lopen zonder toestemming van de bestuurders?

Anders zou je toch op de beurs ook wat aandelen kunnen kopen van een bedrijf en kunnen vragen om de sleutel?

Link naar reactie
  • 0

dag klopklopboor

 

Topic is al wat ouder en blijkbaar heeft genux geen zin meer om te reageren.

 

T.a.v. je reactie:

die sleutel heeft niets te maken met het aandeelhouder zijn maar met de bestuurstaken. Dus ja, een minderheidsaandeelhouder hoeft niet per se de sleutel in te leveren en nee bij een beurs genoteerd bedrijf heb je als aandeelhouder niet eens de macht om ook maar iets met een sleutel te maken te krijgen...

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.