• 0

Is een woordenboek vakliteratuur?

Ik ben van plan om in het nieuwe jaar professioneel te gaan bloggen/schrijven. Om aan de nodige informatie te komen zal ik een aantal boeken aanschaffen over mijn onderwerp. Die zijn aftrekbaar als vakliteratuur.

 

Om de kwaliteit van mijn werk te bewaken zou ik ook graag een woordenboek, het groene boekje en/of een schrijfwijzer aanschaffen. Het is mij niet helemaal duidelijk of dat dan onder vakliteratuur of algemene literatuur valt.

 

Voorbeeld: een woordenboek zou elke ondernemer die schriftelijk met een klant communiceert wel kunnen gebruiken. Is dat dan algemene literatuur?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is een grijs gebied. Eigenlijk zijn algemene woordenboeken algemene literatuur. Als journalist is het mogelijk te verdedigen. Voor een ondernemer voor wie schrijven niet het product is, niet.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden!

 

@TwaBla: ik ben van plan ook op andere wijze geld te verdienen. Schrijven is wel de core business.

 

@ron: is een uitgebreid woordenboek (bijvoorbeeld de Dikke Van Dale) makkelijker te verdedigen omdat een andere ondernemer die niet zo gauw zou kopen?

Link naar reactie
  • 0

Helemaal eens met TwaBla, niet moeilijk over doen gewoon openemen als vakliteratuur of opnemen bij kantoorkosten oid. Het is mijn inziens wel te verdedigen zo het niet valt onder algemene kosten, dus echt een risico op een boete loop je naar mijn mening niet echt. Of je moet echt een overijverige controleur hebben die iets te vinden wil hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht eerst dat het een vraag was om te selecteren in welke rubriek het beste past. Als de reden nu is of je het als kosten überhaupt mag opnemen is volgens mij duidelijk.

 

Als de aankoop geen doel heeft voor prive gebruik of voor anderen dan mag je voor je bedrijf aanschaffen wat je wil. Daar heeft geen controleur wat over te zeggen. Je kunt bijvoorbeeld een boek kopen om je bedrijfstafel mee waterpas te zetten ::)

 

Misschien een fiscalist die deze bewering zal weerleggen, als ik het mis heb?

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Het is een grijs gebied. Eigenlijk zijn algemene woordenboeken algemene literatuur. Als journalist is het mogelijk te verdedigen. Voor een ondernemer voor wie schrijven niet het product is, niet.

 

Jawel, want ik wil brieven en email aan mijn klanten en leveranciers in goed Nederlands schrijven, dat dient een duidelijk commercieel belang. En dus heb ik een woordenboek nodig in mijn bedrijf.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.