• 0

Concurrent gebruikt dezelfde bedrijfsnaam, wat te doen

Beste allemaal,

 

Mijn bedrijfje bestaat nu ongeveer een jaar.

 

Ik constateer nu echter dat iemand dezelfde naam in de bv voert, alleen met et woord aannemIngsbedrijf erachter.

 

 

Mijn site burgbouw.nl van het andere besrijf burg-bouw.nl

modtoevoeging: beide bedrijven gebruiken een info@ mailadres

 

Hoe nu te handelen? Plaats is den haag, het andere bedif dordrecht. Ik ben ook werkzaam in Rotterdam en Gorinchem.

 

Groet

 

 

modedit: titel verduidelijkt en info@ mailadressen verwijderd om spam naar genoemde adressen te vermijden

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

heb je handelsnamen bij de KVK vastgelegd, en zo ja, op welke datum. Heeft de andere partij dat ook gedaan?

Daarnaast, heb je de naam als merk gedeponeerd? Zo ja, eerder als de ander of niet?

 

Sowieso komen meerdere namen voor. Voorbeeld: De vries.

De KvK wil dan vaak dat je een onderscheidende toevoeging gebruikt. Bijvoorbeeld: De Vries Keukens, zodat een ander Adviesbureau De Vries kan gebruiken. De toevoeging aannemingsbedrijf zit daarom bij de concurrent naar mijn mening.

 

Maar als je er iets mee wil moet je kijken naar wie rechten heeft vast laten leggen.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Dordtse partij (holding) heeft in ieder geval al jaarrekeningen in 2005 gedeponeerd...

 

...bedoel je niet dat een gelijkende domeinnaam gebruikt wordt?

 

Sinds wanneer voeren jullie beide de handelsnaam Burg Bouw en sinds wanneer voer je werkzaamheden uit in de genoemde plaatsen? Het handelsregister geeft 94 pagina's met zoekresultaten op de woorden burg+bouw.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Die BV is gloednieuw opgericht in november 2011. Er is geen historie aanwezig zodat ik mag aannemen dat de naam Burg Bouw in deze, ook gezien de regio en werkzaamheden, verwarrend is voor consumenten en opdrachtgevers.

 

Echter, de eigenaar van de holding boven deze BV heeft Burg als achternaam. Dat kan wellicht van invloed zijn.

 

Zoals je op HL elders veelvuldig kunt lezen, is het aanschrijven van de andere partij in deze een eerste zet. Eis dat ze, gezien de regio, gelijkende naam en opererend in dezelfde markt met gelijkende diensten, hun naam aanpassen. Wacht reactie af en kijk of juridische stappen nodig zijn en evt. succesvol kunnen zijn.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Nog even aanvullend. Bij handelsnaam conflicten is het niet of nauwelijks van belang wie er het eerste was met een KvK inschrijving maar wie letterlijk(!) een naam heeft opgebouwd bij de lokale klantenkring. Dat laatste is met Internet natuurlijk niet echt meer de wijk, het dorp of de stad, maar zo is het oorspronkelijk bedoeld in de handelsnaamwet. Volgende vraag is of er kans is op verwarring. Dus in hoeverre maakt een ander mogelijk gebruik van de opgebouwde naam?

 

Eens dus dat je contact zoekt met het andere bedrijf en kijkt hoe je hier zonder het juridisch te maken uit kan komen.

 

Link naar reactie
  • 0

In eerste instantie zal de insteek ook zijn zonder juristen. Hou ik helemaal niet van.

 

De reeds opgebouwde kring (of de nog op te bouwen kring) is in beide gevallen nadelig. Op google zijn we de eerste 2, maar bij het maken van "per ongeluk" een typfout doormiddel van ern koppelteken, loopt 1 van de 2 mogelijke klandizie mis.

 

Dordrecht en Den Haag ligt nou eenmaal erg dicht bij elkaar.

 

Eerst maar eens kijken wat er na volwassen overleg besproken wordt.

 

 

Link naar reactie
  • 0
De reeds opgebouwde kring (of de nog op te bouwen kring) is in beide gevallen nadelig. Op google zijn we de eerste 2, maar bij het maken van "per ongeluk" een typfout doormiddel van ern koppelteken, loopt 1 van de 2 mogelijke klandizie mis

 

Lijkt me onzin, niemand tikt per ongeluk een koppelteken in burgbouw. En jij bent daarbij in het voordeel, want jij hebt het domein zonder koppelteken. Je zou het dus ook om kunnen draaien: misschien is het wel gunstig voor je dat er een concurrent is met een vergelijkbare naam. Hij maakt 24/7 reclame voor je :). De vraag is natuurlijk of dat positieve of negatieve reclame is. Ik bedoel ermee: het hoeft niet perse ongunstig voor je uit te pakken, dus even goed over nadenken.

 

Overigens: prima dat je dit in dit forum opbrengt, maar zou het niet handiger zijn om de bedrijfsnaam te anonimiseren?

Je laat je zo wel erg in je kaarten kijken en voor het beantwoorden van de vraag is het weten van de bedrijfsnaam niet relevant.

 

Gr

Devlinx

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.