• 0

U I T L E V E N ???

ok ik zal bescheiden blijven..

Had net gedaan met het schrijven van een nieuw bericht. Ik had er zeker meer dan een uur aan besteed om er zeker van te zijn alles netjes leesbaar en begrijpend was.

Ik wou nog snel even dat ene woordje in het vet plaatsen en H U P !!!! "klik op vernieuwen als u de pagina bla, bla ..

Goeie avond PC

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zowel browsers als forum software werken met zogenaamde time-outs. Dit heeft te maken met het protocol, de manier waarop gecommuniceerd wordt met de server. Het wordt wat technisch om dat helemaal uit te leggen :) (voor de techneuten: HTTP is een connectionless protocol). Ik zal kort proberen het toe te lichten:

 

In de praktijk is de time-out vaak een minuut of 10. Dit betekent dat de forumsoftware er na 10 minuten vanuit gaat dat je weg bent (het kan bijvoorbeeld zijn dat je je browser hebt afgesloten of je PC hebt afgesloten). De software doet dit omdat je, als je ingelogd bent, een "sessie" gebruikt. Op de server waarop het forum draait wordt wat informatie bewaard terwijl je op de site bent. Bijvoorbeeld dat je ingelogd bent uberhaupt. Deze informatie kan niet eeuwig bewaard worden, want dan zou het snel gaan oplopen!

 

Kortom, je sessie verloopt na een tijdje om efficiency redenen.

 

De truuc die ik gebruik bij langere posts is regelmatig tussendoor op "bekijken" te drukken. Hierdoor heb je weer even 'contact' met de webserver en start "de klok" weer op 10 minuten (de server weet weer ff dat je nog wakker bent).

 

Wat ook handig kan zijn is even alle tekst die je getiept hebt te selecteren (CTRL-A) en dit te kopieren (CTRL-C). Als je sessie verlopen is kun je dan snel weer een nieuwe post maken en daarin je lange tekst plakken (CTRL-V).

 

Jammer van je lange post, maar je weet dus nu waarom en hoe je het kunt voorkomen.

 

P.S. het is al laat dus de uitleg kan wat minder logisch zijn :). Als verheldering nodig is hoor ik het wel :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Hey Hey Zaphod

Ik kan je hier enkel en zeer gemeend van harte bedanken voor je inspanning !!! :)

Dit doet me deugd. Zomaar je tijd nemen om een ontgoochelende op te peppen :D

Ik begrijp volledig je uitleg. Toch klikte ik vaak op bekijken. Maar als de tijd dus op is ....

Ondertussen had ik de toch de moed gevonden om m'n vraag opnieuw te schrijven ;) Mocht je geinteresseerd zijn ?

STOP, STOP hier wou ik dus de link plaatsen maar wat zie ik !!!!???

Die staat er dus niet. Euh, nu weet ik het ook niet meer. Het zal niet mogen zijn meen ik dan >:(

Vanaf nu zal ik een word.doc nemen en regelmatig plakkertje spelen.

Zal ik voor een 3de poging gaan???

 

Goeie nacht en bedankt.

Peter V.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.