• 0

Problemen met indexering Google van afzonderlijke pagina's

Ik heb met een nieuwe website wat problemen met de indexering van Google en Bing. Het is een site voor open dagen, waarbij elke opgenomen open dag een eigen pagina heeft. Daar staat specifieke informatie op van die bewuste open dag en wordt daarom waarschijnlijk door Google als weinig relevant en belangrijk ingeschaald (weinig mensen die naar juist die open dag zoeken). Op die pagina staan dan nog een aantal links naar andere binnenkort te houden open dagen.

Ik vraag mij af ik ik die afzonderlijke pagina's wat "belangrijker" kan maken door b.v. op al die pagina's iets toe te voegen: een stuk algemene tekst over de aanmelden en zoeken van open dagen b.v. of een you-tube video o.i.d. Heeft iemand suggesties of zou dit geen enkele zin hebben?

Heb natuurlijk al wel het één en ander gelezen over deze materie, maar deze vraagstelling ben ik nog niet tegen gekomen.

 

Heeft iemand een suggestie?

 

[Mod edit: link naar eigen site verwijderd ivm forumvoorwaarden]

Nieuwsgierigheid eindigt nooit

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zal ik zeker doen Norbert, bedankt.

 

Bedankt voor je reactie Maarten. Ik heb geen directe inkomende links naar de evenementenpagina's, alleen naar de homepage. De homepage heeft wel interne links naar alle evenementenpagina's. Ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten organiseren (de evenementpagina's staan er vaak maar een paar dagen op) tenzij ik misschien alle nieuwe evenementen op twitter zet?

Nieuwsgierigheid eindigt nooit

Link naar reactie
  • 0

Waarom zet je niet alle data op 1 pagina met erboven een overzicht die linken naar de content eronder.

 

Een andere optie is om toch een apparte pagina te maken en deze op te roepen in een algemene pagina zoals bovenstaand, dan zou ik de afzonderlijke pagina's wel een nofollow / noindex geven zodat alleen de hoofdpagina word geindexeerd.

Link naar reactie
  • 0

Espen: De pagina's hebben voldoende tekst en er is ook geen duplicate content met andere pagina's op het web.

Een sitemap is er, evenals een xml-sitemap bij Google en Bing, die regelmatig worden gepingd. Alles is voldoende getest.

Nu zo n twee maand geleden aangemeld.

 

M1155: Moet ik even over nadenken. Ik snap je suggestie, maar wanneer Google de aparte pagina aan zou geven, kan ik zorgen voor een mooie titel en snippet. Er moet ook op geklikt worden tenslotte. In jouw suggestie denk ik dat de indexering beter zou gaan, maar de weergave door Google een stuk minder. Of vergis ik me?

Nieuwsgierigheid eindigt nooit

Link naar reactie
  • 0

Beste itouchwood,

 

in welke versies van deze zoekmachines wil je gevonden worden?

 

Wat levert zoeken op site:www.jouwdomeinnaam.ext op aan zoekresultaten?

 

Deeplinken de organisatoren van hun eigen evenementenpagina ook naar jouw pagina's en vice versa? Ik zie weinig links op de pagina's van aankondigingen. Twitter is geen slecht idee.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio,

 

Bedoel je met versie de .nl versie? Die is het, of ik begrijp je vraag niet.

De evenementenorganisatoren linken niet naar mijn pagina.

Wanneer ik op Google mijn site zoek dan krijg ik de de homepage en die evenementen die een week eerder zijn toegevoegd. Ik denk dat dit komt omdat ze als ze een week bestaan net even interessanter worden om in de index op te nemen. Dat het algoritme dan pas in mijn voordeel werkt. En een week is voor evenmenten te lang, dat moet eigenlijk dezelfde dag of hooguit een dag later.

Bij Bing zie ik alleen de homepage.

Ik heb ergens gelezen dat Google sommige weinig relevante pagina's op een soort reservelijst zet (in de wachtstand) en dat Bing ze dan helemaal niet indexeert, dus dat zou wel kunnen kloppen.

Ik denk inderdaad dat ik Twitter maar eens probeer. Misschien is het alleen nodig om goed op te kunnen starten.

Nieuwsgierigheid eindigt nooit

Link naar reactie
  • 0

Bij de meeste websites komt Google slechts eenmaal in de paar dagen of eenmaal in de paar weken langs, waardoor het dus - vooral bij kleine websites - gewoon even duurt voordat ze geindexeerd worden. Wat je denk ik het beste kunt doen - indien mogelijk - is zorgen dat de evenementenpagina's er ruim vantevoren opstaan (zodat Google ruim de tijd heeft om ze te indexeren). Daarnaast helpt regelmatig en verspreid toevoegen van nieuwe content om de Googlebot regelmatiger langs te laten komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.