• 0

Feedback nieuwe webshop Mannen in Stijl

Omschrijving van je concept:

Ik ben nieuw op dit forum en zag direct de kennis en expertise die aanwezig is. Ik post nu mijn grote trots, maar besef me terdege dat ik hier niet alleen informatie kom halen, maar zeker zelf ook feedback ga geven op andere concepten. Alleen brand ik van nieuwsgierigheid over wat jullie van Mannen in Stijl vinden.

 

Mannen in Stijl heeft exclusieve Italiaanse sokken, stropdassen en riemen in het assortiment. Doelgroep zijn mannen tussen de 20-60 jaar.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Leverancier zoektocht Italie

Inkoop in Italie gedaan

KVK inschrijving

Financieel plan gekoppeld aan verkoopplan met doelstellingen

Afgelopen maanden aan webshop gewerkt

 

webshop is nu sinds 28 november online, 804 bezoekers, 551 unieke bezoekers.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mijn doel is om mannenlijk Nederland er stijlvol bij te laten lopen. Daarnaast probeer ik met typisch Italiaanse producten de Nederlandse markt te veroveren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De combinaties zijn in die zin uniek dat het afwijkt van de standaard, namelijk dat mensen de riem met de schoenen combineren. Het kan ook anders, namelijk dezelfde kleur stropdas en riem. Of de sokken gecombineerd met een zelfde kleur riem of stropdas. Ik krijg hier regelmatig complimenten over. Het zijn details, maar het valt mensen op. Vermoedelijk omdat het anders is dan de standaard.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen over de opbouw van de site, de algemene indruk waneer je door de productpagina's surft. Mijn ultieme doel is om een hogere conversie te bereiken uiteraard. Ik sta als ondernemer nog in de kinderschoenen, maar krijg op dit moment veel complimenten dat het er strak uitziet. Ik zou graag van de ervaringsdeskundigen hier horen of dat echt zo is. Zijn er zaken die jullie missen waardoor je uiteindelijk niet over zou gaan tot bestellen?

 

Subdoelen zijn google-vindbaarheid vergroten, maar daar zijn we op dit moment al hard mee bezig en dat heeft tijd nodig. Tips hierover zijn uiteraard altijd welkom.

 

Bedankt alvast!

Carlo

 

 

Mannen in Stijl | exclusieve herensokken, stropdassen en riemen (www.manneninstijl.nl)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Carlo,

 

Leg op de site je klanten goed uit welke soorten katoen sokken gemaakt worden en wat het verschil is. Veel klanten weten niet dat Sea Island katoen het allerbeste materiaal is. Egyptisch katoen is wel vrij ingeburgerd.

Dan begrijpen ze meteen waarom de sokken duurder zijn dan van veel concurenten.

 

Maak een artikelnummer aan voor kadoverpakking en wenskaartje. Scheelt je emails lezen en daarmee hoog risico dat het niet bij de betreffende bestelling wordt gevoegd. Tenzij je maar 2 orders per dag krijgt natuurlijk.

 

Verwijder bij Klantenervaring de woorden "Startende ondernemer". Iedere ondernemer wil continu weten wat de ervaring is van zijn/haar klanten. Een onafhankelijk, externe klantenbeoordelling is betrouwbaarder dan de reacties die jezelf uitgekozen hebt. Die zijn altijd gekleurd, om maar met een sokkenterm te spreken.

 

Als je toch productfoto's laat maken, dan kan je sokken beter laten fotograferen op een model. Dat ziet er beter uit dan neutrale productfoto's.

 

Met vr. gr.

 

Ron

 

Link naar reactie
  • 0

Mooie website!

 

Ik zou de header (het menu) voorzien van keurmerken en andere elementen die de conversie kunnen verhogen. Het is erg slim van je dat je ook tekst op de homepage hebt geplaatst. Pas wel op met keyword stuffing (te vaak hetzelfde woord) en maak het wat levendiger met een plaatje rechts naast de tekst. Het beste is het als je die perfect uitlijnt.

 

Een chat-functie kan daarnaast de conversie nog verder verbeteren!

 

Succes toegewenst,

Met vriendelijke groet,

Thomas

Link naar reactie
  • 0

Mannen in Stijl, bedankt! De call-to-action voor een telefonische klantenservice kan denk ik nog krachtiger, ook gezien de beperkte ruimte.

 

Bel [nummer] ma t/m vr van .. tot ..

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Weer een update vanuit Mannen in Stijl.

 

Al enige tijd ben ik bezig met het omzetten van mijn website naar een Engelse variant: www.manneninstijl.com. De website staat inmiddels online maar wordt nog niet meegenomen door Google. Er staan dan ook nog een aantal dingen op het lijstje om aan te passen voordat we echt live gaan:

- definitieve taalcheck. Is al gebeurd door iemand, maar wordt op dit moment door nog iemand gedaan

- laatste landen toevoegingen in checkout

- installeren visa, credit & mastercard

- btw instellingen voor buiten EU

 

Graag zou ik van jullie een algemene indruk willen krijgen. Alles mag geroepen worden wat opvalt. Wel heb ik hieronder 3 zaken genoemd waar ik jullie hulp/feedback specifiek voor wil inroepen.

 

Wat belangrijk te vermelden zijn enkele keuzes:

- de reden dat ik de Nederlandse naam ook voor de Engelse/Amerikaanse markt heb aangehouden is omdat ik me met name ga focussen op de verschillende fora. Deze hebben me tot nu toe in Nederland veel opgeleverd omdat ik daar interactie heb met klanten. In Amerika heb je ook zo'n forum die 10x zo groot is en in Duitsland eveneens. Daarnaast heb ik niet de illusie om in Amerika hoog op Google te scoren en zou ik met een Engelse naam een tweede sokkenvoorraad moeten aanleggen omdat de labels met mijn logo op de sokken staan.

 

- verzendkosten: veel concurrenten vragen bij verzending voor 1 paar sokken 15-20 euro verzendkosten of meer. Ik vraag bij orders tot 25,- waarde wereldwijd 5.95 aan verzendkosten. Hiermee wil ik ook de kleinere klanten de kans geven om te bestellen. Ik denk dat ik me hiermee onderscheid. Daarnaast leg ik bij shipment uit dat wij een transparant verzendbeleid hebben waarin we het wel zo eerlijk vinden om kosten te delen. Ik heb hierin een tabel gemaakt met de totale kosten voor de klant (bij orders boven 25,-) en de kosten die wij moeten betalen. Ik verzend alles met Myparcel (via PostNL). Alle pakketten zijn verzekerd, worden met track en trace verzonden en er moet voor worden getekend. Dit levert gemiddeld wat hogere kosten op, maar veiligheid voor alles.

 

- btw: alle orders buiten de EU worden excl. btw gerekend. Dit is volgens mij een instelling die goed in te richten is. Er zijn partijen die de prijs hetzelfde laten zag ik, maar dat is niet fair in mijn optiek. Hebben anderen hier ervaring mee?

 

Voor mij zijn dit heldere punten, maar ik hoor graag hoe jullie hier met een frisse blik tegenaan kijken.

 

Alvast dank!

 

Carlo

Mannen in Stijl | exclusieve herensokken, stropdassen en riemen (www.manneninstijl.nl)

Link naar reactie
  • 0
alle orders buiten de EU worden excl. btw gerekend.

 

Op de "Shipment" pagina staat "Taxes will be calculated". Betekent dat dat de verzendkosten uit de tabel erboven voor landen binnen de EU nog verhoogd worden met btw? Dat zou ik dan duidelijker vermelden en ik zou dan ook ergens het percentage noemen.

Link naar reactie
  • 0

alle orders buiten de EU worden excl. btw gerekend.

 

Op de "Shipment" pagina staat "Taxes will be calculated". Betekent dat dat de verzendkosten uit de tabel erboven voor landen binnen de EU nog verhoogd worden met btw? Dat zou ik dan duidelijker vermelden en ik zou dan ook ergens het percentage noemen.

 

btw wordt berekend op basis van de orderprijs. De verzendkosten staan daar los van. Maar nu jij me die vraag stelt snap ik dat dat verwarrend kan zijn. Wellicht het kopje taxes niet gecombineerd met shipment op de site zetten?

Mannen in Stijl | exclusieve herensokken, stropdassen en riemen (www.manneninstijl.nl)

Link naar reactie
  • 0

op de frontpage zou ik dat tekst blok lager zetten, een nieuwe bezoeker boeit dat even niet, die wil producten zien.

En als hij iets leuks heeft gevonden, gaat hij pas evt teksten lezen om te kijken naar betrouwbaarheid van de shop.

 

dus grote banner, producten, liefst nog meer dan nu, en niet in een bewegende carrousel, niemand gaat wachten tot ze al die producten hebben gezien, die horen in 1 oogopslag zichtbaar te zijn, tekstblock, footer.

5943i5943i9tk43943i593498.thumb.jpg.cc4bf5ca14999311109a10fdf4d1fde8.jpg

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

btw wordt berekend op basis van de orderprijs. De verzendkosten staan daar los van.

 

Maar je berekent toch ook btw over je verzendkosten? Dus is het handig om te weten of de vermelde verzendkosten incl. of excl. zijn.

 

Je hebt helemaal gelijk John, bedankt. Ik zal dit duidelijker proberen te omschrijven.

Mannen in Stijl | exclusieve herensokken, stropdassen en riemen (www.manneninstijl.nl)

Link naar reactie
  • 0

op de frontpage zou ik dat tekst blok lager zetten, een nieuwe bezoeker boeit dat even niet, die wil producten zien.

En als hij iets leuks heeft gevonden, gaat hij pas evt teksten lezen om te kijken naar betrouwbaarheid van de shop.

 

dus grote banner, producten, liefst nog meer dan nu, en niet in een bewegende carrousel, niemand gaat wachten tot ze al die producten hebben gezien, die horen in 1 oogopslag zichtbaar te zijn, tekstblock, footer.

 

Ziet er niet verkeerd uit, ga ik zeker overwegen! Bedankt.

Mannen in Stijl | exclusieve herensokken, stropdassen en riemen (www.manneninstijl.nl)

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond forumleden,

 

Ik besefte mij vanavond dat ik al lang niet meer op Higherlevel ben geweest. In het verleden deed ik dat meerdere keren per dag. Dat was ook nodig aangezien ik als startend ondernemer zeer veel heb gehad aan de kritische blik van specialisten hier.

 

Inmiddels heeft Mannen in Stijl een flinke ontwikkeling ondergaan. Zo is er recent een relaunch geweest met een nieuwe huisstijl en responsive site. Ook is manneninstijl.com gelanceerd en gaan mijn sokken, kousen, riemen, dassen en pochetten de hele wereld over. Iets om trots op te zijn.

 

Ik heb altijd veel informatie gehaald hier en door mijn gebrekkige online ervaring weinig gebracht. Nu ik wat langer bezig ben kan ik eindelijk ook enkele tips geven. Het zijn algemene tips maar een aantal zeer belangrijke:

 

1. Zorg ervoor dat je iedere euro omzet in ontwikkeling van je website/bedrijf steekt. Dit zorgt voor structurele groei. Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige en zie de conversie stijgen door iedere keer de dingen net iets beter te doen dan voorheen (dit kunnen plug-ins zijn, foto's etc.).

2. Zorg ervoor dat je klant zich echt klant voelt. Ik krijg dit regelmatig terug van mijn klanten en het zal geen toeval zijn dat meer dan 50% van mijn klanten inmiddels al 2x of meer een bestelling heeft geplaatst. Wil je hier meer over weten laat het dan weten in dit topic of via PM. Ik help je er graag verder mee. Online kan namelijk ook persoonlijk zijn.

 

Heel veel succes met (online) ondernemen.

 

Groet & fijn weekend,

 

Carlo Lanza

Mannen in Stijl

 

 

 

 

[mod-edit: ook in website beoordelingen geld de zelfpromotie regel.. 1x linken is voldoende om een stie te vinden. updates van verbeteringen zijn prima maar dan zonder links

 

Mannen in Stijl | exclusieve herensokken, stropdassen en riemen (www.manneninstijl.nl)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.