Nu is het de bedoeling dat ik ergens anders ga wonen.
Mijn gekochte pand wil ik gaan verhuren.
Dit houdt in dat ik de hypothecaire lening op mijn gekochte pand en de waarde van mijn pand wil inbrengen in de eenmanszaak.
Ik weet dat de aankoop van het pand op de acitvazijde komt als MVA waarop wordt afgeschreven en dat de hypothecaire lening aan de passiva-kant komt.
De inbreng van het pand bedraagt 142.000,- euro en de hypothecaire lening bedraagt slechts 25.000,-. Er is dus nog een verschil van 117.000,-. Behoort deze 117.000,- tot het eigen vermogen of betreft dit een schuld aan prive.
Het bedrag van de hypothecaire lening bedroeg eerst 115.000,- en heb in 2011 hier 80.000,- op afgelost zodat deze nu 25.000 euro bedraagt.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
desperado.xl
desperado.xl
Ik heb een eenmanszaak die panden verhuurt.
Nu is het de bedoeling dat ik ergens anders ga wonen.
Mijn gekochte pand wil ik gaan verhuren.
Dit houdt in dat ik de hypothecaire lening op mijn gekochte pand en de waarde van mijn pand wil inbrengen in de eenmanszaak.
Ik weet dat de aankoop van het pand op de acitvazijde komt als MVA waarop wordt afgeschreven en dat de hypothecaire lening aan de passiva-kant komt.
De inbreng van het pand bedraagt 142.000,- euro en de hypothecaire lening bedraagt slechts 25.000,-. Er is dus nog een verschil van 117.000,-. Behoort deze 117.000,- tot het eigen vermogen of betreft dit een schuld aan prive.
Het bedrag van de hypothecaire lening bedroeg eerst 115.000,- en heb in 2011 hier 80.000,- op afgelost zodat deze nu 25.000 euro bedraagt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39628-inbreng-hypothecaire-lening-en-pand/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag