• 0

Verkoopprijs bepaling (tussenhandel/distributeur)

Hallo allemaal!

 

Ik hoop dat ik het goede topic heb uitgezocht om dit te plaatsen, zo niet dan hoor ik dat graag.

 

Ik sta op het punt mijn bedrijf uit te breiden met een nieuw product, welke ik ga importeren uit Amerika. Het betreft een speciaal soort pad wat gebruikt wordt in de ruitersport. Een gepatenteerd systeem wat dus nog helemaal niet verkrijgbaar is in europa.

 

Nu heb ik met de leveranciers kunnen bespreken dat ik ga proberen dit product hier in NL en hopelijk ook een de gehele benelux + duitsland & frankrijk neer te gaan zetten. Ik zal hierbij hoofdzakelijk gaan functioneren als tussenhandel/distributeur, waarbij ik wil gaan leveren aan ruitersportzaken en webshops met ruiterartikelen.

 

Nu is alleen mijn vraag, hoe bouw ik de prijs op naar mijn potentiële afnemers (de winkeliers dus). Ik zal zelf op kleine schaal ook direct aan particulieren gaan leveren aangezien ik zelf ook zadels verkoop, en dit een aanverwant product is. Zijn er een aantal gebruikelijke percentages die hierin gebruikt worden? En is het bijvoorbeeld slim om iets hoger in te zetten zodat er onderhandelingsruimte blijft?

 

Belangrijk extra weetje is dat wij zelf ook voor een grof deel van de promotie gaan zorgen in de vorm van adverteren in magazines/internet en aanwezigheid op grotere publieksevenementen om dit product meer bekendheid te geven.

Via onze website zal een lijst met verkooppunten te vinden zijn.

 

Ik hoor graag jullie reactie!

 

Bij voorbaat dank,

 

Groetjes, Leonie Prins

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.