• 0

gratis administratieprogramma

Hallo,

 

Binnenkort open ik mijn eigen webshop (giftshop) en ik werk voornamelijk met dropshipleveranciers.

 

Het enige wat ik nu nog mis is een goed boekhoudkundig programma. Hiermee bedoel ik; debiteuren crediteuren/ inkoop en verkoopfacturen kunnen boeken / bankafschriften boeken/ memoriaal boekingen/ winst en verliesrekeningen / btw aangifte.

 

Nu heb ik al op internet gezocht naar zo'n programma, helaas ben ik niet veel wijzer geworden. Ook op deze site heb ik niet een vorig bericht kunnen vinden.

 

ik vraag me daarom af of er een gratis boekhoudkundig programma bestaat. Of naar tips hoe jullie deze boekingen maken.

 

Alvast bedankt,

 

mariska

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom, waarschijnlijk toch niet goed gezocht kijk hier maar eens: even doorklikken maar er is genoeg te vinden. alleen is dan de vraag of dergelijke pakketten voldoende zijn.

 

Zelf werk ik met speedbalance Nu nog gratis te downloaden maar voor hoelang? de ontwikkelaar komt nu met een nieuwe versie waar voor betaald moet worden.

 

Even uitgeprobeerd maar helaas zie ik niet zoveel nieuwe functies die 99 euro waard zijn. :-\

 

alleen in speedbalance is het lastig om debiteuren en crediteuren bij te houden. het kan wel maar is erg omslachtig.

 

Edit: vergeet inderdaad helemaal HL als de meest ideale zoekmachine voor ondernemersoplossingen :-[

Link naar reactie
  • 0

BTW aangifte kan er prima mee, helaas niet online of gekoppeld dus de aangifte gewoon via de BD versturen en de bedragen van het btw rapport van de betreffende periode even handmatig intikken. :-\ Maar ja het programma is gratis ;D

 

Volgens mij doen gravita en minipak het wel automatisch, van beide pakketten kan je een demoversie laden en bekijken.

 

Betaalbare opties zijn er genoeg google maar eens op gravita of minipak. leuke programma's voor niet te veel geld en met wel een prima debiteuren/crediteuren functie.

 

Belangrijker is echter dat als je het zelf gaat doen wel een minimale basiskennis van (dubbel)boekhouden hebt. Daar kan je weer op marktplaats voor terecht. evn zoeken op BKB ;)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Henk voor je antwoord.

 

En of er een koppeling is voor de btw aangifte vind ik niet erg, als ik maar een rapport kan maken.

 

Zelf ben ik financieel administratief medewerksters dus ben zeker bekend met dubbel boekhouden.

 

Maar zie net dat speedbalance niet beschikbaar is voor windows 8...

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met Henk (al is het jaren geleden dat ik er voor het laatst mee gewerkt heb) dat het er niet al te gelikt uitziet.

Op http://www.osfinancials.org/overzicht-functies-osf staat volgens mij dat het btw-overzicht gratis is, als je een geautomatiseerde aangifte wil, betaal je eenmalig 40,-.

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.