• 0

Winst van de BV investeren in een andere BV waarvan de BV 80% bezit.

Hallo allemaal,

 

Na veel zoeken heb ik nog geen eenduidig antwoord om mijn vraag betreffende de volgende situatie:

 

Ik heb een eigen holding BV (100% eigenaar) die 80% van de aandelen bezit van bedrijf X.

Bedrijf X ontwikkeld software voor de mobiele telefoon.

 

Ik verhuur mijzelf via de holding BV aan een derde bedrijf voor consultancy werkzaamheden die niet gerelateerd zijn aan bedrijf X. Als DGA van de holding BV krijg ik 42K per jaar en sta ik op de loonlijst (als enige medewerker). De winst van de holding BV is daarmee 50K.

 

Normaal gesproken zou je denken dat de holding BV hier vennootschapsbelasting over moet betalen maar ik wil dat de holding BV dit investeert in bedrijf X.

 

Hoe kan ik dit belastingtechnisch het slimst doen zonder al te veel vennootschapsbelasting te betalen bij voorbaat?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik lees misschien ergens overheen, maar ik zie niet zo goed hoe de Holding aan die winst van 50k komt. Is dat alleen opgebouwd uit de inkomsten van de consultancywerkzaamheden bij het derde bedrijf? Of bestaat deze deels uit het bedrag dat bedrijf X betaalt aan de holding?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.