• 0

Snelstart een google Adwords facturen

Ik maak voor mijn webshop gebruik van Snelstart. Nu heb ik het gehele jaar geadverteerd met Google Adwords. Nu boek ik dit op een aparte grootboekrekening: reclame binnen EU. Bij het berekenen van de BTW aangifte staat er keurig bij 4b het bedrag en BTW wat ik verschuldigd ben in het kwartaal.

Nu is mijn vraag. Is deze BTW al bij mijn voorbelasting opgeteld (zo ja, waar kan ik dit zien)? Of moet ik dit handmatig doen?

 

Ik hoop dat iemand mij hierop het antwoord kan geven. Alvast bedankt!

 

 

www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ga er maar niet vanuit dat snelstart dat automatisch doet. Check dus de grootboekrekening voorbelasting goed. Tip: haal eerst de grote nota's met NL voorbelasting van het bedrag af en kijk dan of er voldoende voorbelasting resteert om de eventuele automatische boeking te kunnen staven.

 

Groet

Joost

 

Ik was net bezig om te antwoorden en zie nu jouw bericht. Ik ga er morgen even naar kijken. Ik zal dan even terugkoppeling geven of het is gelukt. Overigens de instellingen voor grootboekrekening reclame binnen EU is:

functie: 62 inkopen binnen EU hoog (rubriek 4b) op verlies/winst rek. Klopt dit?

 

 

www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!

Link naar reactie
  • 0

Joost,

 

Bedankt voor het antwoord. M.i. ontbreekt dit koppeling ook. Nu mijn vraag.. hoe koppel ik dit? Mijn boekhouder heeft dit begin van het jaar ingesteld (niet volledig dus c.q niet goed uitgelegd).

Ik boek op dit moment in dagboek inkoop op grootboekrekening reclame binnen EU het bedrag wat ik betaal voor Google Adwords.

www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!

Link naar reactie
  • 0

Als je een nota vanuit de EU krijgt gaat snelstart ervan uit dat je geen BTW kunt terugvorderen. Kolom 4b staat alleen het omzetbedrag in. Dit moet je officieel apart terugvragen. volgens mij via belasting kantoor Heerlen.

Als echter de nota vanuit nederland is gestuurd met NL BTW moet je hem gewoon als functie 30 invoeren (inkopen alle btw tarieven) Dan komt hij wel in de voorbelasting terecht.

 

edit: het zou ook zo maar kunnen dat de volgende poster het bij het rechte eind heeft.

Link naar reactie
  • 0

Goede morgen,

 

Snelstart verrekent deze BTW via het aangifteprogramma.

De gebruikte code 62 zorgt hiervoor.

 

Bij te verrekenen BTW wordt ook de vermelde BTW van 4A en 4B verrekend.

Dit is te zien in de toelichting bij het aangifteprogramma.

(Tenminste in mijn versie.)

 

Deze bedragen worden niet opgenomen in de grootboekkaarten.

 

 

Je kunt een en ander controleren door de verrekende BTW uit de aangifte op te tellen en te vergelijken met det saldi van de rekeningen 1611 en 1612 (Te verrekenen BTW laag en hoog). Je zult zien dat er meer verrekend is dan deze saldi samen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist bij de btw aangifte alle voorbelasting opgeteld en vergeleken met de te vorderen btw en kom inderdaad hoger uit.

Wel vreemd dat dit niet alleen op deze manier is te achterhalen. Jammer voor mij, want ik val nu niet binnen de KOR.

 

Bedankt voor de reacties!

www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.