• 0

Paypal alternatief met terugkerende betalingen

Hallo,

 

Ik wil een cloud-achtige dienst starten (software die je huurt) waarbij klanten maandelijks betalen met een credit card. Ik zoek hiervoor een betalingsoplossing. Nu kan dit wel met PayPal maar dat vereist dat klanten een account aanmaken (niet voor losse betalingen maar wel voor terugkerende betalingen). Dit vind ik een brug tever, mijn markt gaat dat niet doen. Daarom mijn vraag:

 

Wie weet er een goed alternatief voor paypal waar:

- Ik mijn klanten maandelijks automatisch kan laten betalen

- Betaling met credit card kan

- Klanten geen account hoeven aan te maken

- Ik zelf korting kan geven (bv eerste maand gratis)

- betaling per transactie (ik heb (nog) geen zin in vaste maandelijkse lasten)

 

ik heb alvast wel een beetje gezocht, maar kom er niet echt uit. Iemand tips?

 

dank alvast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt twee opties. Zelf ontwikkelen of een standaard oplossing gebruiken. Als je zelf kan ontwikkelen kan dat veel geld schelen. Normaliter is het veel gedoe om creditcard betalingen te accepteren op je eigen site omdat er veel regels zijn in verband met de veiligheid. Sinds kort is echter de Stripe-clone Paymill van start gegaan. Hiermee kan je creditcard betalingen accepteren op je website en ook terugkerende betalingen inboeken voor elke gewenste periode. Dit gaat allemaal via de servers van Paymill waardoor je de regelgeving ontloopt. Kosten zijn 2,95% en 25 eurocent per boeking. Ver-uit de goedkoopste oplossing zonder contract met een bank en zelfs in de meeste gevallen goedkoper dan het met je eigen bank regelen (waar maandelijkse kosten aan zitten).

 

De tweede optie is een kant-en-klare optie zoals Paypal gebruiken. Via Saasy kun je dit ook doen. Gebruikers hoeven geen account aan te maken maar de aanpassingsopties zijn een stuk minder dan bij bijvoorbeeld Paymill. Gebruikers worden eigenlijk verwezen naar een aantal pagina's op de server van Saasy waar de betaling wordt uitgevoerd waarna ze weer terug naar je website worden gestuurd. Bij Paymill blijft de bezoeker op je eigen site. Daarnaast heb je bij Saasy niet echt de mogelijkheid om zelf de boekingen aan te passen of in te plannen. Saasy vraagt 8,9% van het bedrag als fee.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.