• 0

alimentatie jaren niet betaald door ex met vof

Doordat mijn ex partner al jaren geen alimentatie betaald ben ik op zoek naar een andere manier om toch de KA te verhalen. Het openstaande bedrag loopt inmiddels in de duizenden euro's en volgens de LBIO zal het waarschijnlijk wachten worden tot dat hij bij de SVB aanklopt voor een AOW. Pas dan kunnen ze de schuld die hij heeft aan zijn kinderen gaan verhalen.

Voor mij totaal onbegrijpelijk. De kinderen moeten naar school, studeren ed. Ondertussen heeft mijn huidige echtgenoot een eigen bedrijf, en gezien de huidige problemen op de markt kunnen we de KA heel goed gebruiken om er voor te zorgen dat de kinderen niets te kort komen.

 

Is het een mogelijkheid om mijn ex persoonlijk failliet te laten verklaren? Of gaat dat niet icm zijn VOF? Kan het bedrijf van mijn huidige echtgenoot de schulden overnemen en op deze manier de schuld gaan verhalen bij mijn ex?

 

Ik hoor graag van jullie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Yootje,

 

Hoewel je ex en je huidige echtgenoot een eigen bedrijf hebben is dit geen ondernemersvraag is dit toch geen ondernemersvraag en dat is waar we binnen Higerlevel wel graag de focus op willen houden.

 

Ik sluit daarom deze vraag.

 

met vriendelijke groet,

 

Roel Jongman

Moderator

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.