• 0

Vodafone dongel of vergelijkbaar

Heeft iemand hier ervaring met deze mobiele internetverbindingen via een usb stick.

Zo ja ,

 

Zouden jullie deze met mij willen delen?

 

Verder ben ik dus opzoek naar een oplossing om internet te krijgen in een ruimte waar dus geen telefoonlijn oid zit , alleen stroom.

Hierbij kwam ik uit bij deze dongel. Als jullie andere oplossingen hebben ben ik hier ook in geintresseerd uiteraard.

 

Vereiste is dat ik er dus een laptop op moet kunnen laten draaien , geen zware downloads oid maar wel dagelijks een paar uur sites bezoeken en mailen.

Ook zou ik graag mijn ipad hierop kunnen gebruiken. Dus zoek eigenlijk een soort van hotspot voor wifi .

Als derde eis maar die valt hier eigenlijk ook onder deze 2 vorige , is dat ik onderweg (parkeerplaatsen) dit internet wil kunnen gebruiken om mails etc te versturen.

 

 

Alvast bedankt ,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ook deze gedachte is bij me langsgekomen ,

Heb momenteel een iphone met t mobile onbeperkt internet. ( tot 1 gb , daarna langzamer)

Maar is dit niet heel snel op als je dit op een laptop gaat gebruiken als internet.

Gebruik zal iets van 15 uur per week sites als marktplaats , autoscout etc te bezoeken en mail bijwerken etc.

Denk je dat een telefoonabbonement dit aankan ?

 

Bedankt voor de reactie ,

 

 

Link naar reactie
  • 0

KPN heeft een abb. welke voor een paar tientjes onbeperkt internet heeft.

 

Ik heb zelf niet zo'n telefoon, dus kan er niet veel zinigs over zeggen. Maar als ik geen internet heb met mijn laptop maak ik soms gebruik van het internet van de telefoon van 1 van mijn medewerkers.

 

Ze laten hem dan werken als een soort modem. Werkt prima.

Link naar reactie
  • 0

Heb me net een beetje verdiept in het zogenaamde " tethering" waar je het over hebt.

En het is me inderdaad gelukt om een internetverbinding te krijgen op de ipad via de iphone.

Dit is nog gratis ook bij t-mobile , dus als dit zou werken is dit een perfecte oplossing.

Morgen eens met een laptop proberen om te kijken of dit op locatie inderdaad sterk genoeg is om een werkbare verbinding te krijgen .

 

Trusten allen , en bedankt ,

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zo'n simlockvrije dongel en die werkt gewoon prima.

Voordeel is ook als je in het buitenland zit en je haalt een locale simkaart dat je dan prima kunt internetten tegen lokale tarieven wat enorm verschilt met de tarieven internetten in het buitenland met je nederlands abonnement

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb me net een beetje verdiept in het zogenaamde " tethering" waar je het over hebt.

 

 

Een paar geleden had ik internet op mijn mobiel via Vodafone

(prepaid).

In de voorwaarden van Vodafone stond toen heel duidelijk dat

tehering niet toegestaan was (al werd het woord niet gebruikt).

Als ze het zouden ontdekken konden ze je afsluitrn.

 

Kennelijk wilde men andere prijzen hanteren voor internet op de laptop

versus mobiel. Maar ze kunnen het kennelijk niet automatisch

detecteren.

Ik heb geen idee of dat nog steeds geldt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.