• 0

Aangifte-software gezocht... Heeft iemand ervaring hiermee??

Hallo Higherlevel-lezers,

 

Ik ben onlangs met mijn eigen administratie- en bedrijfseconomisch advieskantoor begonnen.

Nu staat de tijd van de belastingaangiften (IB) voor de deur. Ik heb al een softwarepakket voor het verrichten van de administratie, maar ik ben nu op zoek naar een goed, maar toch betaalbaar aangifte pakket.

Om een idee van betaalbaar te geven, ik verwacht dit jaar (slechts) rond de 10-20 aangiften te zullen verrichten voor klanten.

 

Nu zijn er meerdere aanbieders op de markt, maar de meesten kosten minimaal 600 euro en dat weegt niet geheel op tegen de opbrengsten van 10 aangiften..

Ik zie hierdoor even door de bomen het bos niet meer en dacht, misschien heeft iemand hier dezelfde ervaring (gehad) en kan mij wat advies hierover geven??

 

Alvast bedankt voor de moeite!

mvg,

 

Wiebe de Haan

WIlt u weten hoe wij meerwaarde uit uw administratie kunnen halen?? Neem contact met ons op!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

dag Wiebe

 

geen ervaring mee, maar betaalbaar zeker: http://www.tecknow.nl/produkten.html

 

groet

Joost

 

Ha Wiebe,

 

Tecknow is een prima product met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding, ik gebruik het al jaren tot volle tevredenheid.

Allemaal iets minder gelikt en flashy dan soortgelijke aanbieders, het ziet er een beetje gedateerd uit, maar werkt als een tierelier. Bovendien een uitstekende instapkorting voor starters bovenop de toch al scherpe prijs.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

 

dag Wiebe

 

geen ervaring mee, maar betaalbaar zeker: http://www.tecknow.nl/produkten.html

 

groet

Joost

 

Ha Wiebe,

 

Tecknow is een prima product met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding, ik gebruik het al jaren tot volle tevredenheid.

 

Heb dit pakket een aantal jaren gebruikt voor Vpb aangiften en het werkte prima, goede helpdesk. Heb het ook inhoudelijk indertijd vor de IB berkeken en dat zag er prima uit. goede prijs/prestatieverhouding. Zou zeggne neem even contatc met de producent op en ze zijn zeer behlupzaam.

ben overgestapt op een ander pakket i.v.m. aantallen en koppelingen naar andere software.

Allemaal iets minder gelikt en flashy dan soortgelijke aanbieders, het ziet er een beetje gedateerd uit, maar werkt als een tierelier. Bovendien een uitstekende instapkorting voor starters bovenop de toch al scherpe prijs.

 

 

 

 

 

modedit: quote hersteld

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

Goede morgen De Haan.

 

In deze tijd waarin er meer en meer sprake is van samenwerking vraag ik mij af of dit geen mooie gelegenheid is om samenwerking te zoeken ?

 

Ik zou zelf er geen enkel bezwaar tegen hebben om voor een startende ondernemer een, beperkt, aantal aangiften te verzorgen.

 

Naast de besparing op het gebied van deze kosten zijn er wellicht meer raakvlakken waar samenwerking voordelig uit kan pakken ? B.v. op het gebied van automatisering of opvang van piekbezetting ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Via de site van de Belastingdienst : gratis.

 

Voor particulieren zal je klant wel zijn Digid moeten meenemen om de aangifte ter plekke te ondertekenen, voor ondernemers geldt dat ze hun als je de aangifte hebt ingevuld (nogmaals) langs moeten komen voor de ondertekening via het beveilgide deel van de ondernemer. Maar het kan natuurlijk wel.

 

Commerciele software heeft vaak ook meerdere mogelijkheden, b.v. het ontvangen van kopie aanslagen, wat de controle van aanslagen zeker versneld en je niet afhankelijk bent van de klant om een kopie te sturen.

Maar ja, het is gratis en dat spreekt natuurlijk en hoop mensen wel aan.

Voor is het een reden om niet de software van de belastingdienst te gebruiken. Maar het ligt natuurlijk ook aan het aantal aangiften die er gedaan moeten worden.

 

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

Voor de zakelijke klanten / winstaangiften kan je nog steeds gebruik maken van de gratis software die je kan downloaden vanaf het beveiligde gedeelte van de belastingdienst-website.

 

Voor de particuliere klanten kan je eventueel gebruik maken van de DigiD machtigingscode. Deze vind je op de aangiftebrief die alle belastingplichtigen krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Beste collega, Wij maken zelf gebruik van primaccount.

 

Hoe kun je oordelen over onze organisatie? Jammer van je reactie.

 

.

heb je inmiddels een software pakket, zou je dit met ons willen delen?

 

Tja? professionele website en dito tarieven en geen aangiftesoftware? Wekt bij mij geen vertrouwen maar ja jouw klanten zullen wel niet op HL zitten.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees toch echt dat je het softwarepakket wil delen met TS maar wellicht verkeerde interpretatie en wil je alleen maar de ervaringen delen?

 

Primaccount ken ik niet, dus even gezocht in google en zie dat dit een compleet pakket voor fiscale zaken is. Dan lijkt mij een pakket met beperkt aantal aangiften delen niet logisch.

 

En Collega is te veel eer, ben geen profesional maar doe wel belastingaangiftes als vrijwilligerswerk voor diverse ouderenbonden. (met hun gratis ter beschikking gestelde software ;))

 

Edit; nu ik het nog eens na lees valt het kwartje. excuses, het is al laat op de avond en dat ene biertje had ik misschien moeten laten staan. ;)

Link naar reactie
  • 0

Tecknow lijkt goedkoper maar niet professioneel. De tijd die je kwijt ben met verwerken van de aangiften is drie keer zo lang dan bijvoorbeeld bij Elsevier. Er is een slecht naslagwerk, de rapportages zijn niet leesbaar en je moet alles zelf berekenen. Het is gewoon een papieren biljet omgebouwd voor de PC en nooit met de tijd meegegaan.

 

Daarnaast bouwen ze stiekem beveiligingen in de updates waarmee ze op afstand de SBR funktie kunnen blokkeren. Dat doen ze direct wanneer een factuur na factuurdatum niet is betaald.

 

Ik denk erover om weer naar een professioneel pakket over te stappen, bijvoorbeeld Elsevier. De meerkosten verdien ik terug in tijd, mooie rapportages en juiste aangiften.

Link naar reactie
  • 0

Als vrijwilliger voor de diverse (ouderen)bonden werk ik al jaren met de software van de BD (jawel die met de elektronische handtekening :P)

 

daarnaast hebben we dit jaar kunnen stoeien met de (toeslagen)software van Fiscaal Gemak. Heb daar overwegend positieve ervaring mee al zou de rapportage in mijn ogen nog wat strakker kunnen. ;)

 

Misschien eens bekijken, ze hebben in ieder geval aantrekkelijke tarieven voor als je maar weinig aangiftes moet verzorgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.