• 0

Computer reparatie aan huis

Hallo allemaal,

 

Ten eerste wens ik iedereen een Gelukkig & Gezond 2013.

 

Mijn goede voornemens voor 2013 zijn:

 

Ik wil graag een eigen bedrijf beginnen.

Computer reparatie aan huis.

 

Als opleiding heb ik MBO-ICT niveau 2 gedaan. Windows beheerder.

 

Het oplossen van computer problemen lukt mij bijna altijd wel wanneer iemand mij hulp inschakelt.

Maar waar ik bang voor ben dat is wanneer ik een eigen bedrijf heb dan moet ik het ook kunnen oplossen.

Nu kan ik zeggen ik wil het wel proberen,maar met me eigen bedrijf moet ik zeggen JA natuurlijk ik kom het oplossen.

 

Ik ben bereid om meer dingen te gaan leren op dat gebied voor computer reparatie.

Maar nu weet ik dus niet wat ik moet gaan leren.

 

Daarom vraag ik jullie hulp: Wat zijn de dingen die je moet leren op het gebied van ICT om computer reparaties te kunnen uitvoeren.

 

Bijv. CompTIA enz...

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je bijna alles kunt oplossen, maar je bent onzeker of je niet problemen tegen gaat komen die je niet kunt oplossen, dan zou je contact moeten hebben met iemand die dat wel kan, of met iemand die dat misschien ook niet gelijk kan, maar met wie je wel kunt overleggen. Ik weet zeker dat er hier op HL wel mensen zijn die voor jou als "tweede lijn" willen optreden. Mocht je dan ergens niet uit komen, dan bel je ze ff, en dan lukt het wel.

 

Succes met je business.

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel voor je reactie.

 

Ik zeg trouwens wel zo mooi dat ik alles kan oplossen. Maar ik denk dat dit ook niet altijd zo zal zijn.

Maar dan kan ik inderdaad contact zoeken met iemand anders.

 

Wanneer ik het niet op locatie kan oplossen, dan kan ik de pc mee nemen ter reperatie en lukt het mij dan niet. (Dan neem ik contact op met iemand anders).

 

En hoe kan ik zoiets starten?

Is er misschien iemand hier die hetzelfde is begonnen als wat ik wil gaan beginnen?

 

Zijn er echt mensen die mij gaan bellen voor computer reparaties, of zullen die mensen gewoon de buurman of het neefje met verstand van computers vragen?

Want om bij bedrijven problemen te gaan oplossen dat gaat mij nog niet lukken. Zoveel ervaring heb ik helaas nog niet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik kan zelf ook behoorlijk goed overweg met computers en windows e.d. Maar toen ik nog wel eens vrienden en familie hielp met hun computerproblemen kwam ik werkelijk de meest vage problemen tegen, waar eigenlijk alleen maar windows reinstall of zelfs nieuwe pc uitkomst bood. Dat was voor mij ook de reden om tijd geleden alweer het helpen van mensen met computerproblemen totaal niet meer te doen. Voor je het weet zit je een hele avond of hele dag te rommelen waar je hooguit een bedankje voor krijgt. Nou ja, jij stuurt dan wel een factuur, maar je moet wel bedenken of een hele dag bezig zijn een oude P3 of P4 weer aan de praat te krijgen nog wel opweegt tegenover het kopen van een nieuwe pc.

 

Desalniettemin veel succes met je onderneming, maar ik denk dat je per geval van tevoren al goed moet inschatten waar je tegenaan loopt en of je daar wel je tijd in wilt stoppen of niet.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad niet altijd even makkelijk het oplossen van problemen.

Maar mijn geluk is, dat ik altijd wel een oplossing weet te vinden en vind het ook leuk om DE oplossing te vinden.

 

En wanneer het teveel zou gaan kosten voor een oude pc dan zeg ik dat ook van tevoren.

Ik loop ook ervaring op door het te doen allemaal, en kan dan ook elke keer beter inschatten wat het probleem zal zijn en/of het de moeite waard is om te maken.

 

Daarbij kan ik ook aanbieden om hardware te repareren wanneer het nodig is. En dat zelf ergens goedkoop te bestellen en dan te repareren. (verdienen op de reparatiekosten)

 

Een ondernemingsplan heb ik nog niet geschreven, weet echt niet hoe dat in z'n werking gaat maar ik zal me daar ook eens op gaan richten.

 

Meerdere reacties zijn nog steeds welkom.

Ik blijf het in de gaten houden & bedankt allemaal voor de snelle reacties.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik je niet helemaal volg. Je zegt eerst dat je niet alles kunt, dan weer wel, dan weer niet. Wat is het nou?

 

Op zich denk ik dat er best veel vraag is naar pc thuis hulp. Maar je moet goed beseffen dat er een groot verschil is tussen even voor de hobby lekker aan een pc knutselen totdat het weer prima werkt en professioneel er mee aan de slag gaan. Aan de ene kant wil jij voldoende worden beloond en aan de andere kant wil de klant ook geen absurd bedrag kwijt zijn. Hardware repareren is leuk, maar een compleet nieuwe pc kost ook geen drol meer. Maak goed de afweging of jou inspanning en dus het geld van de klant de moeite waard is. Zoals ik al zei moet je van tevoren goed inschatten of het probleem is op te lossen en hoeveel tijd je er denkt kwijt mee te zijn, zodat je al kunt aangeven wat de kosten zullen zijn voordat je er aan begint.

 

En het is geen ramp als je niet alles kunt oplossen. Op een gegeven moment houdt het voor jou ook een keer op als je echt op de vaagste dingen stuit en dat zal geheid een keer kunnen gebeuren. Jij bent tenslotte ook maar een mens. En je zult daarnaast in de praktijk ook genoeg kennis opdoen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Wat ik fout zei dat was dat ik alles wel op weet te lossen, maar natuurlijk kan dat zo niet zijn. Want ben inderdaad ook maar een mens en er is altijd wel iets wat je niet kunt.

Maar 99% van de keren lukt het mij wel om het probleem op te lossen.

 

Oke, ik hoop dat er inderdaad genoeg vraag naar is.

Zelf dacht ik ook al dat er genoeg vraag naar is maar de meeste mensen willen geen geld uitgeven in deze tijd.

En inderdaad een nieuwe pc kost ook geen drol meer, maar ja wanneer 1 enkel onderdeel kapot is en ik vervang die.

Ik hoef niet aan het onderdeel zelf te verdienen, alleen maar op het assembleren ervan.

 

Ervaring opdoen bij een helpdesk of reparatie bedrijf dacht ik ook al aan.

Het is alweer 2 jaar geleden ongeveer wanneer ik de laatste keer bij een bedrijf ervaring op heb gedaan.

 

Had toen een stage van school, ongeveer 6 maanden 5 dagen per week. Maar alles ging toen zeer makkelijk vind ik zelf. En heb de stage ook goed afgerond.

Dus enige ervaring is er al.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Oplossing; tijdje werken bij een helpdesk of een reparatiebedrijfje. Zo leer je in praktijk wat je wel en (nog) niet kan. Als je genoeg zelfkennis en zelfvertrouwen hebt, alsnog voor jezelf beginnen.

 

Dit. Ik heb een tijdje bij een reparatiesevice gewerkt toen ik jong en mooi was en je krijgt in sommige gevallen te maken met aardig wat boosheid en soms agressie. Zorg dat je een tijdje met iemand mee kan lopen. Ervaring geeft zekerheid. Vooral als je bij mensen thuis komt en er geen balie tussen staat.

 

Ga je ook softwarematige problemen oplossen?

Link naar reactie
  • 0

Haha , nu niet meer mooi ? :)

 

Dat is inderdaad zo, dat heb ik toen ook gezien.

Boze klant omdat het te lang duurt, of omdat het weer te duur is maar bij een ander net zo duur.

Altijd is er wel iets te klagen ja.

 

Maar om weer eerst ergens anders te gaan werken en ervaring op te doen vind ik zonde van de tijd.

Want er gaat een hele poos overheen waarschijnlijk om me eigen bedrijfje op te bouwen.

En dan moet het ook nog eens wat worden.

 

Maar zo ken ik nog iemand waar ik vroeger bij in de klas heb gezeten maar die woont nu verder weg, die is ook klein begonnen met reparaties te doen bij vrienden enz.... & nu heeft hij z'n eigen bedrijfje daarin.

Dus ik denk met een beetje inzet moet het wel te doen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Tja als je nu al zegt dat je niet zeker weet of je alles kan oplossen, dan zou ik maar flink doorgaan met oefenen. Als je er feeling voor hebt dan moet je in mijn ogen alles kunnen oplossen, Google is hierbij je grote vriend.

 

Voor ieder probleem is een oplossing, in worst case scenario herinstalleer je de boel. Maar let op dat je dat wel goed communiceert met je klant. Want die moet je gaan uitleggen waarom je Office niet opnieuw kan installeren, omdat blijkt dat zij een illegale versie hadden. Natuurlijk heb je ervoor een backup gemaakt van de trouwfoto's van die klant...

 

Mijn ervaring is wel dat particulieren vaak heel dankbaar zijn, bij bedrijven wordt het als vanzelfsprekend gezien dat je de boel oplost. In reparatie zie ik niet veel. Zoveel valt er niet te repareren, af en toe een nieuwe voeding/ harde schijf of videokaart. Is het moederbord stuk dan is reparatie toch vaak niet rendabel. Reparaties aan laptops is helemaal een vak apart natuurlijk.

 

En probeer zoveel mogelijk de pc/ laptop mee te krijgen. Uren prutsen bij iemand thuis is niet rendabel. Hebben ze een virus dan ben je al vele uren aan het scannen/ wachten. In die tijd kan je wat anders doen.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Nee dat is het niet, ik probeer altijd tot een oplossing te komen.

Maar ik kan hier wel zeggen van ik kan ALLES oplossen, maar dan komen er meestal toch reacties van ook JIJ kunt niet alles oplossen.

Tot nu toe is het nog altijd gelukt.

 

En reparaties zal niet veel zijn, maar wanneer het toch is dan is dat mooi meegenomen.

 

In zo'n geval van wat je net beschrijft Dutch Guy van Office, wat moet je dan doen?

Natuurlijk vraag ik zo'n dingen van tevoren maar als er dan toch een schone installatie nodig is wat moet ik dan doen met de illegale versie van office?

 

Ook zal ik goed backups maken, want dat is eigenlijk wel 1 van de belangrijkste dingen. Want niemand verliest graag zijn trouwfoto's ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voordat ik een herinstallatie doe, check ik met een tooltje de serienummers van geinstalleerde programma's. Als blijkt dat Office illegaal is (en dat komt vaak voor bij particulieren) dan zal ik dat melden. In veel gevallen kan je dan Office erbij verkopen, of blijkt dat ze het nooit gebruiken en het er niet op hoeft. Je kan er ook voor kiezen om het wel te installeren met hun illegale key, maar daar ga ik mijn vingers niet aan branden.

 

Overigens is het goed om een goede set van tools beschikbaar te hebben, zoals bootable antivirustools, malware removal tools, harddisk check tools, etc. etc.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Voordat ik een herinstallatie doe, check ik met een tooltje de serienummers van geinstalleerde programma's. Als blijkt dat Office illegaal is (en dat komt vaak voor bij particulieren) dan zal ik dat melden. In veel gevallen kan je dan Office erbij verkopen, of blijkt dat ze het nooit gebruiken en het er niet op hoeft. Je kan er ook voor kiezen om het wel te installeren met hun illegale key, maar daar ga ik mijn vingers niet aan branden.

 

Overigens is het goed om een goede set van tools beschikbaar te hebben, zoals bootable antivirustools, malware removal tools, harddisk check tools, etc. etc.

 

Weet niet of dat kan maar je kunt office allicht installeren met een demo key ofzo. Als ze dan hun illegale key in willen voeren moeten ze dat helemaal zelf weten. :)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel weer allemaal nuttige reacties.

 

Het is toch wel mogelijk om de office 30 dagen of zo te installeren, en verder mogen ze zelf weten of ze de illegale erop zetten.

 

Hoe zit het trouwens met Windows 7 als ik die erop wil zetten of een andere Windows.

Moet ik dan zelf een orginele aanschaffen? En kan ik die gewoon elke keer gebruiken wanneer ik een Windows installeer bij iemand?

Link naar reactie
  • 0
Hoe zit het trouwens met Windows 7 als ik die erop wil zetten of een andere Windows.

Moet ik dan zelf een orginele aanschaffen? En kan ik die gewoon elke keer gebruiken wanneer ik een Windows installeer bij iemand?

Wat denk je zelf? Dit is toch wel enige basiskennis, wat je op zijn minst zou moeten weten als je je met pc thuisservice gaat bezighouden, hoor.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Toch wist ik het niet precies over de Windows cd.

En dan moet ik nu maar eens starten met een ondernemingsplan.

 

Wie zijn me klanten? Dat weet ik helaas nog niet, ik moet proberen wat reclame te maken in mij dorp en eromheen.

Dan nog maar hopen dat het gaat lopen.

 

Ben er bang voor, maar ik geef niet zomaar op.

Link naar reactie
  • 0

Alhoewel niet iedereen het er mee eens zal zijn, zou ik me niet zoveel vastpinnen op dat ondernemingsplan. Het is vooral een overzicht van wat wil je gaan doen, hoe wil je dat gaan doen, wat heb je er voor nodig, wat worden je inkomsten en uitgaven, wat is je prognose, enz. Het is een richtlijn voor hoe je je business runt en na bv een jaar kun je eens kijken of de verwachting met de werkelijkheid strookt. Een echt goed tot in de details uitgewerkt ondernemingsplan met alles er op en er aan is vooral handig als je met de bank rond de tafel moet voor een stuk krediet of als je met investeerders gaat praten ofzo. Maar volgens mij is dat bij jou niet aan de orde. Je bent vast nog jong. Wellicht woon je nog thuis, dus heb je geen grote onkosten. Ga je dit fulltime doen of neem je er nog een baantje naast?

 

Pak een kladblok of start word op en breng een en ander in kaart. Dan heb je al een goed uitgangspunt. Ga polsen in je vrienden en familiekring. Ga kennis opdoen voor noodzakelijke zaken, waar je nog in tekort schiet. Verzamel je gereedschappen, die je straks nodig hebt (zowel hardware als software). En ga gewoon van start.

 

Veel succes. En hou ons eens op de hoogte hoe het loopt.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.