• 0

Computer reparatie aan huis

Hallo allemaal,

 

Ten eerste wens ik iedereen een Gelukkig & Gezond 2013.

 

Mijn goede voornemens voor 2013 zijn:

 

Ik wil graag een eigen bedrijf beginnen.

Computer reparatie aan huis.

 

Als opleiding heb ik MBO-ICT niveau 2 gedaan. Windows beheerder.

 

Het oplossen van computer problemen lukt mij bijna altijd wel wanneer iemand mij hulp inschakelt.

Maar waar ik bang voor ben dat is wanneer ik een eigen bedrijf heb dan moet ik het ook kunnen oplossen.

Nu kan ik zeggen ik wil het wel proberen,maar met me eigen bedrijf moet ik zeggen JA natuurlijk ik kom het oplossen.

 

Ik ben bereid om meer dingen te gaan leren op dat gebied voor computer reparatie.

Maar nu weet ik dus niet wat ik moet gaan leren.

 

Daarom vraag ik jullie hulp: Wat zijn de dingen die je moet leren op het gebied van ICT om computer reparaties te kunnen uitvoeren.

 

Bijv. CompTIA enz...

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aan illegale meuk inclusief Windows zelf zou ik sowieso mijn vingers niet aan branden. Veel problemen worden juist daardoor veroorzaakt.

Heb ik net (26 december) nog meegemaakt (hard disk uitgewisseld). Ik heb toen een gekochte Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Op een laptop met geleverde OEM-licentie, die ik had verwijderd.

 

Ik heb dit ook opnieuw geactiveerd, daarvoor stond 30 dagen.

In Nederland moet je daarvoor opbellen. Dan moet je 8 codes van 5 cijfers doorgeven vanuit Windows System en Security. Per telefoon ontvang je dan 8 andere codes van 5 cijfers die je in Systems en Security moet ingeven. Wonderbaarlijk werkte dit . Dus geen typefouten maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik woon vlakbij Gennep/Nijmegen.

Waarom?

 

 

Een uitgebreid ondernemingsplan ga ik denk ik ook niet maken. Ten eerste heb ik dat nog nooit gedaan en ten tweede denk ik ook zoals Fvddungen al zegt alle dingen die nodig zijn en wat ik wil gaan verdienen etc. opschrijven. En dan langzaam beginnen.

 

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden... En ik blijf dagelijks hierop kijken of er nog tips enz.. binnen komen.

 

Thanks allemaal

Link naar reactie
  • 0

Dankje, dat was ik ook al van plan.

 

Maar de juiste naam heb ik nog niet gevonden, en ik moet nog iemand zien te vinden voor een simpele website.

Heb namelijk niet veel om te investeren.

 

En dan ook visite kaartjes maken met natuurlijk de website erop.

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens op sitedeals.nl, daar is genoeg aanbod van goedkope website bouwers. Als je zelf aan de slag wilt, kijk dan eens naar Wordpress. Dat moet voor een beetje ICT'er geen probleem zijn.

 

En om goed voor de dag te komen, zul je toch al wat redelijke werkervaring moeten hebben. Vaak moet je allround zijn om computerproblemen te kunnen oplossen.

Link naar reactie
  • 0

JP

 

uw werk wordt persoonlijk. Dat is een voordeel voor klanten die willen worden behandeld met een mens en geen service desk.

 

Als uw bedrijf groeit, dan als u luistert naar hun belangen, heeft u dan kansen om andere diensten aantebieden die past precies bij uw klanten. Zoals het instaleren van nieuw software of kleine avond cursussen. Een service desk kan dit niet doen.

 

Misschien kunt u een mobiel dienst leveren voor een premie: voor klein bedrijven in de midden van de nacht als de server crasht of binnen een half uur ter plekke. Gegarandeerd.

 

Ik wens u veel succes in 2013!!

 

M xxx

 

 

 

 

 

 

Consistency is the last refuge of the unimaginative.

 

Oscar Wilde

 

English copywriter now in her sixth year here in NL. Apologies for my rubbish Dutch. It is a very hard language to learn.

Link naar reactie
  • 0

Zelf een website bouwen daar ga ik niet aan beginnen.

Dat ligt mij niet echt, heb dat wel eens geprobeerd aan het begin van mij opleiding maar dat laat ik liever aan andere over.

 

In ieder geval zou ik wel alvast een domeinnaam bedenken en deze laten vastleggen. Doe dat vastleggen ook voordat je er iemand over vertelt. Je hoeft namelijk nog geen site te hebben om een domeinnaam vast te leggen.

 

Vervolgens kun je in het begin wellicht al met 1 pagina volstaan. Klein stukje tekst met naam bovenin en er onder opsomming van wat je doet. Leuk plaatje er bij. Contactgegevens, enz. Een uitgebreidere website kan altijd nog. Verder: Geen comic sans en geen achtergrondplaatje. En deze pagina dan even hosten bij een partij. Dit kan al voor paar euro per jaar. Inclusief eigen e-mailadres. Dat laatste staat natuurlijk ook veel professioneler dan een gmail of hotmail adres.

 

Verder kan ik je nog steeds de tip geven: Ken je eigen grenzen. Je hoeft niet kost wat kost proberen alle problemen op te lossen. Op een gegeven moment houdt het voor jou ook een keer op. De klant heeft daar best wel begrip voor. Vooral als je het goed uitlegt. En daarnaast: Ga echt niet met illegale software aan de slag, ook al vraagt de klant er om. Zijn probleem moet niet jouw probleem worden.

 

Nogmaals succes.

 

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

FVD Dungen zegt

 

In ieder geval zou ik wel alvast een domeinnaam bedenken en deze laten vastleggen.

 

Goed advies! Verder, neem dan de uitzichtpunt van uw klanten. Stel niet wat u doet, maar wat uw klanten willen van uw diensten. Dan spreekt uw website direct aan de belangen van uw klanten. Ze zoekt een oplossing - de antwoord komt direct uit uw website en uw diensten stnad klaar voor hem.

 

Er is een oude sproekje "niemand wilde een boormachine, ze wilde een gaat" een vriend van mij zegte "na, geen gaat! Ze wilde een beeld ophangen!"

 

Gr. Moriarty xx

 

 

Consistency is the last refuge of the unimaginative.

 

Oscar Wilde

 

English copywriter now in her sixth year here in NL. Apologies for my rubbish Dutch. It is a very hard language to learn.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vader van 84 heeft "een mannetje" dat hem helpt met zijn pc problemen. Die doet het meeste gewoon remote, hij logt in op mijn vaders computer, dus heeft dan geen reistijd, en als hij moet wachten (scannen, installeren) kan hij ondertussen iets bij een andere klant doen.

Ben toch niet heel tevreden over dat mannetje, omdat hij teveel dingen niet kan of niet weet. Dus als jij wel een oude linux pc kan omtoveren tot een windows pc met werkende drivers en zo, dan is er vast een markt voor je.

 

Ik doe zelf ook wel 's wat aan de pc van mijn vader, maar ik heb niet de terminologie om hem dan uit te leggen hoe het werkt. Laatst ook email geinstalleerd voor mijn zus, maar dan ben ik daarna ook verantwoordelijk voor als er iets mis gaat met de email, en daar zit ik niet op te wachten. Dus "een mannetje" is heel handig, wil ik maar zeggen.

Link naar reactie
  • 0

Altijd eerst de klant en verklaring laten tekenen waarbij de reparateur wordt gevrijwaard van alle gevolgen van een reparatie danwel schade ofwel verlies van data.

 

Weet je zeker dat zo'n verklaring het redt bij de rechter? "Ik ben een professional die dit werk voor mijn beroep doet maar toch is het nooit mijn schuld als ik een gigantische blunder maak."

 

Uiteraard is het belangrijk om een deel af te dekken, voor gewone ongevallen of als de klant bijvoorbeeld zegt "er staat echt zeker niets belangrijks op" en een uur na de herinstallatie beseft dat de trouwfoto's er toch nog op stonden. Maar gewoon roepen dat het nooit jouw probleem is, hoe dom jouw blunder ook is, lijkt mij wel erg extreem. Los van de vraag of dit juridisch nog wel waarde heeft, wek je ook niet veel vertrouwen bij de klant.

Link naar reactie
  • 0

Achteraf lijkt elke fout op dit terrein een domme blunder. Maar je kunt vooraf nooit 100% zeker zijn van een fouten-anayse, omdat je nooit vooraf kunt weten welke softwareversies er op een vreemde machine zijn geïnstalleerd en ook nooit vooraf precies kunt vaststellen wat iemand al zelf met die machine heeft gerommeld. Je kunt dus ook nooit vooraf garanderen wat de precieze methode van oplossen gaat worden. Dat kan variëren van het vernieuwen van een driver tot dat van een kompleet nieuw systeem. Probleem daarbij is dat de doorsnee klant nog minder weet over de werking en software van zijn pc, dan dat hij denkt te weten over ziektes en medische zaken. Het is dus wel degelijk belangrijk om deze klanten ook op die manier te benaderen en jezelf te vrijwaren.

 

edit:

 

Elke techneut weet dan ook nog dat zelfs verwijderde software nog nare sporen na kan laten......

Link naar reactie
  • 0

Computergebruikers zijn eigenlijk in 3 groepen onder te verdelen:

 

1. Mensen, die er weinig tot niks van af weten en daar ook voor uitkomen.

2. Mensen, die er heel van afweten en er ook echt veel van af weten.

3. Mensen, die er niks van afweten en denken er alles van af te weten.

 

Groep 3 is veruit de gevaarlijkste groep en helaas ook de grootste.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

 

 

Computergebruikers zijn eigenlijk in 3 groepen onder te verdelen:

 

1. Mensen, die er weinig tot niks van af weten en daar ook voor uitkomen.

2. Mensen, die er heel van afweten en er ook echt veel van af weten.

3. Mensen, die er niks van afweten en denken er alles van af te weten.

 

Groep 3 is veruit de gevaarlijkste groep en helaas ook de grootste.

 

Ik vind dit wel een generalisatie. De meeste mensen weten sowieso alleen iets van windows. Er zijn ook mensen die heel veel van computers weten, maar dan weer minder van windows. Persoonlijk flash ik liever een nieuwe bios op mijn moederbord, dan dat ik iets met windows moet doen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je het nooit tot een discussie moet laten komen. Natuurlijk zijn er tools om eerst een systeem-analyse qua software en hardware in te zetten als een soort pre-check. Dat kan voor een vaste prijs. De analyse die daaruit komt kun je dan gebruiken om de evt. benodigde verdere reparaties vast te leggen. De meeste mensen hebben meer vertrouwen in een CD dan in een sprekende persoon. En dan zien ze meteen op hun eigen scherm wat er loos is. Behalve als het scherm b.v. niet meer werkt of zo. Maar dan kan reparatie op lokatie toch niet meer plaatsvinden. Soms zijn systemen gewoon goed, maar zijn er problemen ontstaan omdat er een ongeduldige veelklikker achter zit, die door op van alles en nog wat achter elkaar te klikken, zijn systeem vern**kt heeft. Dat gaan ze klagen dat de zaak zo traag is geworden en ze weten zelfs niet eens meer waar ze allemaal op geklikt hebben.

Link naar reactie
  • 0

80% van wat ik tegenkom bij particulieren is:

 

- M'n pc is traag

- Help ik heb een virus

 

En dan af en toe een defecte harde schijf, wat weer zal leiden tot een herinstallatie

 

Kan je bovenstaande zaken oplossen dan kom je al een heel eind.

 

Met computers van particulieren mag ik van een it-er toch verwachten dat deze alles kan oplossen. Analytisch vermogen is belangrijk.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Nee dat is het niet, ik probeer altijd tot een oplossing te komen.

Maar ik kan hier wel zeggen van ik kan ALLES oplossen, maar dan komen er meestal toch reacties van ook JIJ kunt niet alles oplossen.

Tot nu toe is het nog altijd gelukt.

 

En reparaties zal niet veel zijn, maar wanneer het toch is dan is dat mooi meegenomen.

 

In zo'n geval van wat je net beschrijft Dutch Guy van Office, wat moet je dan doen?

Natuurlijk vraag ik zo'n dingen van tevoren maar als er dan toch een schone installatie nodig is wat moet ik dan doen met de illegale versie van office?

 

Ook zal ik goed backups maken, want dat is eigenlijk wel 1 van de belangrijkste dingen. Want niemand verliest graag zijn trouwfoto's ;)

 

 

 

 

Ja, maak wel eerst een back-up want de klant heeft die vaak niet >:(. De klant gaat er (terecht of onterecht) vaak van uit dat zijn data behouden blijft en kan onaangenaam verrast zijn als blijkt dat je hem een hele nieuwe schone computer aflevert. Dat maken we helaas nog steeds mee.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.