Ik heb mijn eerste 3 BTW aangiftes van dit jaar vermoedelijk verkeerd ingevuld.
Bij 'bedrag waarover omzetbelasting moet worden berekend' heb ik het bedrag inclusief btw ingevuld.
Dat had volgens mij het bedrag zonder BTW moeten wezen.
Erg duidelijk vond ik de vraag niet.
Hierdoor heb ik een aantal honderd euro's te veel betaald en kloppen de aangiftes niet.
Wat kan ik nu het beste doen?
3 x een suppletie formulier invullen, met de juiste bedragen, om het e.e.a. te corrigeren?
Dan vul ik 3x in wat het had moeten wezen en stuur ik het op.
Dat lijkt mij het eenvoudigste, al gaat het om bedragen van onder de duizend euro.
Zo laten, en mijn boekhouder het laten terugvragen bij het indienen van de inkomstenbelasting?
Iets anders?
Ik heb de neiging om het helemaal zo te laten, omdat het om relatief kleine bedragen gaat, maar straks lijkt het winst en verlies berekening niet te kloppen.
Er zit helaas nergens een mogelijkheid bij een digitale aangifte om uitleg aan de belastingdienst te geven, over wat er evt. mis is gegaan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
netjunk55
netjunk55
Dom dom dom
Ik heb mijn eerste 3 BTW aangiftes van dit jaar vermoedelijk verkeerd ingevuld.
Bij 'bedrag waarover omzetbelasting moet worden berekend' heb ik het bedrag inclusief btw ingevuld.
Dat had volgens mij het bedrag zonder BTW moeten wezen.
Erg duidelijk vond ik de vraag niet.
Hierdoor heb ik een aantal honderd euro's te veel betaald en kloppen de aangiftes niet.
Wat kan ik nu het beste doen?
3 x een suppletie formulier invullen, met de juiste bedragen, om het e.e.a. te corrigeren?
Dan vul ik 3x in wat het had moeten wezen en stuur ik het op.
Dat lijkt mij het eenvoudigste, al gaat het om bedragen van onder de duizend euro.
Zo laten, en mijn boekhouder het laten terugvragen bij het indienen van de inkomstenbelasting?
Iets anders?
Ik heb de neiging om het helemaal zo te laten, omdat het om relatief kleine bedragen gaat, maar straks lijkt het winst en verlies berekening niet te kloppen.
Er zit helaas nergens een mogelijkheid bij een digitale aangifte om uitleg aan de belastingdienst te geven, over wat er evt. mis is gegaan.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39690-omzet-belasting-verkeerd-ingevuld/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag