Dom dom dom

Ik heb mijn eerste 3 BTW aangiftes van dit jaar vermoedelijk verkeerd ingevuld.

Bij 'bedrag waarover omzetbelasting moet worden berekend' heb ik het bedrag inclusief btw ingevuld.

Dat had volgens mij het bedrag zonder BTW moeten wezen.

Erg duidelijk vond ik de vraag niet.

Hierdoor heb ik een aantal honderd euro's te veel betaald en kloppen de aangiftes niet.

Wat kan ik nu het beste doen?

3 x een suppletie formulier invullen, met de juiste bedragen, om het e.e.a. te corrigeren?

Dan vul ik 3x in wat het had moeten wezen en stuur ik het op.

Dat lijkt mij het eenvoudigste, al gaat het om bedragen van onder de duizend euro.

Zo laten, en mijn boekhouder het laten terugvragen bij het indienen van de inkomstenbelasting?

Iets anders?

Ik heb de neiging om het helemaal zo te laten, omdat het om relatief kleine bedragen gaat, maar straks lijkt het winst en verlies berekening niet te kloppen.

Er zit helaas nergens een mogelijkheid bij een digitale aangifte om uitleg aan de belastingdienst te geven, over wat er evt. mis is gegaan.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39690-omzet-belasting-verkeerd-ingevuld/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0

Volgens mij kun je dit met de aangifte over het vierde kwartaal wel corrigeren, zodat het over het hele jaar gezien wel klopt. Het gaat niet om schrikbarend hoge bedragen, toch?

Vraag aan je boekhouder voor alle zekerheid hoe en wat.

Zelfstandige loonslaaf

• 0

het derde kwartaal kun je gewoon corrigeren via de aangifte over het 4e kwartaal (mits <1.000 euro), de andere twee kwartalen door het digitale suppletieformulier in te vullen. Correcties binnen het kalenderjaar zijn ook met 1 suppletie te corrigeren. Een paar minuten werk om "een aantal honderd euros" te verdienen, lijkt me zonde om te laten liggen. Je kunt ook je boekhouder vragen het te corrigeren, waarschijnlijk houd je dan ook nog wel wat over en kost het je helemaal geen tijd.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

• 0

oke maar er staan dus 2 invulvakken en bei beide rekent ie niks vanzelf uit.

moet ik in het eerste vak waar staat.. ( bedrag waarover omzetbelasting wordt berekend) de bedragen excl btw invoeren en in de volgende vak de btw?

Bedankt trouwens voor je snelle antwoord

• 0

Oh oke bedankt, ik moet ze beide invullen anders vraagt het programma ernaar dat de ene niet is ingevuld.

bedankt!!

Zet je javascript dan eens aan of gebruik een andere browser ;)

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar