• 0

voorkomen bijtelling auto, niet met eigen auto maar met motor?

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent vrij in je bewijslast, met andere woorden, hoe je het aantoont mag je zelf weten, ALS je maar aantoont dat je minder dan 500 km met de zaak-auto gereden hebt.

 

"Aantonen" in deze is een stuk zwaarder dan "aannemelijk maken" wat op een hoop andere plekken in de wet staat, het is dus best een zware bewijslast.

 

De uitspraak "kijk, daar staat mijn tweede auto" is onvoldoende om te spreken van aantonen.

Een sluitende kilometer-administratie is wel voldoende om te spreken van aantonen.

 

Hoe wil je 'aantonen' dat je privé altijd met de motor rijdt? Dat is volgens mij nogal lastig, en daarnaast zal dat de Belastingdienst ook worst wezen, het gaat ze er om hoeveel privé je met die auto rijdt.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Hoe wil je 'aantonen' dat je privé altijd met de motor rijdt? Dat is volgens mij nogal lastig, en daarnaast zal dat de Belastingdienst ook worst wezen, het gaat ze er om hoeveel privé je met die auto rijdt.

 

 

Toen ik een km administratie bijhield van mijn leaseauto, werd die ieder jaar geaccepteerd, maar ik meen dat dat alleen kon als je prive dan ook een vergelijkbare auto had om in te rijden. Vandaar mijn vraag. Maar het kan zijn dat de regeling nu anders is hoor, ik maak er al een tijdje geen gebruik meer van.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.