• 0

Gelijksoortig bedrijf als buren

Voor een schoonheidssalon huren we al bijna 7 jaar een pand voor een flink bedrag. Onze huurbaas heeft nu het pand naast ons verhuurd aan een bedrijf die een kapper begint en achterin ook een ruimte heeft voor schoonheidsbehandelingen. Dit tegen een vermoedelijk veel lager huurbedrag, omdat het pand al anderhalf jaar te huur staat. Mag zoiets zo maar? Dat er bedrijf naast je komt met (deels) dezelfde bedrijfsactiviteiten? Huurbaas heeft hier ons niets over verteld ook, we hebben het van de aannemer moeten vernemen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

waarom zou het niet mogen?

er gaan verhalen de ronde dat er plaatsen in Nederland (en daar buiten zijn) waar veel soort gelijke bedrijven bij elkaar zitten het verkoop stimulerend werkt. Auto boulevards, woonwinkels, levensmiddelen, horeca...

 

Grijp je kans! Als jij beter bent dan de buren (op wat voor manier dan ook) dan gaan je buren reclame maken en kan jij zo nieuwe klanten ontmoeten.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Wij zijn niet bang voor de concurrentie an sich (onze doelgroep is gelukkig niet hetzelfde), alleen dat we relatief veel meer huur betalen steekt natuurlijk ;-)

 

En mensen kunnen zich nu vergissen. Als ze bij de buren binnenlopen, terwijl ze bij ons moesten zijn, dan zullen ze daar vast met open armen worden ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

Zelf ben ik mee Iwan eens. Dit is meer van een kans als een oorlog.

 

Uw bedrijf is een expressie van uw character - en voor uw buuren ook. Dit is een verschil - dit zet twee bedrijven als twee bedrijven. U heeft een klant die vindt uw diensten bijzonders - en niet de diensten van uw buren. Er zijn klanten die vindt uw buren beter. Goed zo.

 

Als u zorgt dat uw diensten wordt zo goed mogelijk, en uw buren ook, dan hebt klanten een echte keuze dit ligt niet op geld.

 

Neem dit kans!!

 

Moriarty xxx

Consistency is the last refuge of the unimaginative.

 

Oscar Wilde

 

English copywriter now in her sixth year here in NL. Apologies for my rubbish Dutch. It is a very hard language to learn.

Link naar reactie
  • 0

Stel ook dat in 18 maanden u hebt de recht om een veel lager huur met uw huurbaas af te spreken. Als u wordt zo behandeld, behandel hem in lijke manier!

Consistency is the last refuge of the unimaginative.

 

Oscar Wilde

 

English copywriter now in her sixth year here in NL. Apologies for my rubbish Dutch. It is a very hard language to learn.

Link naar reactie
  • 0

En als ze een naam gekozen hebben die bijna exact hetzelfde is als het hoofdmerk dat we voeren? Is het dan nog geen oorlog? :-)

 

We zijn niet bang voor de concurrentie, sterker nog, we geven ze een half jaar. We hebben alleen een probleem met de huurbaas. Hadden daar graag wat druk op willen uitoefenen.

Link naar reactie
  • 0
En als ze een naam gekozen hebben die bijna exact hetzelfde is als het hoofdmerk dat we voeren? Is het dan nog geen oorlog? :-)

 

Dan zou ik per direct lekker dat hoofdmerk in de etalage gaan aanprijzen!

 

Hoe lang huur je nog en waarom zou de huur van het aangrenzende pand lager zijn? Wie gaat de schoonheidsbehandelingen verrichten? Je hebt in anderhalf jaar tijd kennelijk niet zoveel met deze leegstaande ruimte willen doen...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je lijkt een probleem te hebben met het feit dat je buren minder huur betalen. Als dat zo is moet je een zakelijk gesprek met je huurbaas aangaan. Niet vanuit het idee dat het 'steekt', maar omdat jij een goede huurder bent en jouw huurbaas daar blij mee mag zijn. Ik vraag me namelijk af of jij ook een probleem van je huur had gemaakt als het pand naast jou niet of voor dezelfde prijs was verhuurd.

Link naar reactie
  • 0

Dat de buren minder huur betalen is niet veemd. Met de leegstand van de laatste tijd kan een verhuurder niet aan de hogere huurprijzen uit het verleden blijven hangen. Beter een lagere huur ontvangen dan leegstand. Kwestie van kiezen of delen. Gewoon doen waar je goed in bent, je huurcontract uitzitten en misschien zijn ten tijde van de verlenging de omstandigheden voor jou ook gunstige om een lagere huur te bedingen.

 

Dat je buren toevallig eenzelfde dienst aanbieden hoeft helemaal niet nadelig te zijn. Kijk maar eens om je heen op de meubel- en autoboulevards.

The world is a book, and those who do no travel read only a page.

Link naar reactie
  • 0

En als ze een naam gekozen hebben die bijna exact hetzelfde is als het hoofdmerk dat we voeren? Is het dan nog geen oorlog? :-)

 

Dan zou ik per direct lekker dat hoofdmerk in de etalage gaan aanprijzen!

je kan natuurlijk met je hoofdmerk contact opnemen in hoeverre zij dit inbreuk op het merkrecht vinden?

wellicht kunnen zij je ook nog ondersteunen in marketingactiviteiten, maakt je positie ook sterker als het hoofdmerk vierkant achter je staat.

 

leuk is het natuurlijk niet, maar ga uit van je eigen kracht!

zet voor jezelf op rij wat je sterke punten zijn en bekijk of je de diensten nog kan verbeteren en/of van extra's kan voorzien,

bljkbaar ben ja al zo goed dat ze je gaan imiteren.. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Dat je buren toevallig eenzelfde dienst aanbieden hoeft helemaal niet nadelig te zijn. Kijk maar eens om je heen op de meubel- en autoboulevards.

Ik vind dat toch wel een groot verschil. Bij een auto- of meubelboulevard gaat het om verschillende merken of collecties en is er een hoog gehalte "etalage-functíe". Mensen maken dan een rondje om ideeën op te doen. Bij een schoonheidssalon ligt dat voor mijn gevoel anders (anders zouden er ook wel schoonheidssalon-boulevards zijn). Ik had het wel netjes gevonden als de verhuurder dit in elk geval van tevoren had aangekondigd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.