• 0

Meer leads door bezoekers aan onze website ontvangen

Omschrijving van je concept:

Maharadja Tenten is gespecialiseerd in de verhuur en verkoop van kleurrijke en sfeervolle tenten. Tenten die zich duidelijk onderscheiden van een gemiddelde 'pvc tent".

 

De tenten worden gebruikt bij evenementen, festivals, beurzen, verjaardagen, bruiloften maar ook bij begrafenissen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

In 2012 is de opzet van de website verandert door met thema's te gaan werken ipv het presenteren van modellen.

 

In de presentatie wordt er ook op gewezen dat de tenten voor een brede doelgroep beschikbaar zijn en idem voor meerdere activiteiten.

 

De focus cq primaire reactie van velen is dat de tenten met name voor de 'oosterse doelgroep' zijn. Echter dat is een misverstand. Zo'n 90% van de klanten is de autochtone Nederlander.

 

Overwogen wordt, gezien het laatste, de naamvoering ed in 2013 te veranderen. Bijvoorbeeld in plaats van Maharadja Tenten M-tenten oid.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een toegevoegde waarde bieden voor de omschreven activiteiten. Toegevoegd in de zin van dat de tenten in feite al 'compleet aangekleed zijn". Dus feestelijk zijn en geen verdere styling bieden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De standaard 'tenten' bestaan uit wit polyester/pvc. Onze tenten zijn bewerkt en hebben sfeervolle kleuren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

De website trekt gemiddeld 40 bezoekers per dag, echter het aantal aanvragen voor offertes blijft ver achter bij dit aantal. Hoe kunnen er meer aanvragen voor offertes middels bezoek aan de website worden gegenereerd?

 

 

Martin Maharadja Tenten

www.maharadja-tenten.nl

06-15489363

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je geeft aan dat offertes achter blijven, maar wat is je huidige conversie en welk doel wil je behalen?

 

Je slogan is 'de tent uit de orient' dus ik vind het niet vreemd dat mensen dat aan een oosterse doelgroep koppelen. Wil je dat veranderen, dan kun je overwegen om termen als 'bohemian' te gebruiken. Dat is een stijl die redelijk populair is bij westerse doelgroepen. Kijk eens in bladen als 101 woonideeen of de Happinez. Die zetten dat goed in de markt.

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat offertes achter blijven, maar wat is je huidige conversie en welk doel wil je behalen?

 

Je slogan is 'de tent uit de orient' dus ik vind het niet vreemd dat mensen dat aan een oosterse doelgroep koppelen. Wil je dat veranderen, dan kun je overwegen om termen als 'bohemian' te gebruiken. Dat is een stijl die redelijk populair is bij westerse doelgroepen. Kijk eens in bladen als 101 woonideeen of de Happinez. Die zetten dat goed in de markt.

 

Thanks, ik zal iig de slogan aanpassen! Happinez leuk is idd een deel van de doelgroep. Zie foto.

 

Conversie van de 100 bezoekers is +/- 1 offerte aanvraag. Doel 1:10 realistisch??

gs2_614.thumb.jpg.ad5193f8cc0bc5fc7fbfa585281d94b8.jpg

Martin Maharadja Tenten

www.maharadja-tenten.nl

06-15489363

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je het eerder in ook een hoger bezoekersaantal dan in alleen conversieverhoging zou moeten zoeken. Ik zag laatst ook ergens parasollen in oosterse stijl. Waarom ontbreken kindertenten?

 

Mijn inschatting is ook dat dit een product is voor actieve verkoop i.p.v. websitebezoekers afwachten, maar zo aan de portfolio te zien, doe je dat mogelijk al succesvol.

 

Prachtige naam die ik lekker zou laten bestaan!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Conversie van de 100 bezoekers is +/- 1 offerte aanvraag. Doel 1:10 realistisch??

 

Lijkt me extreem veel. Ligt ook aan de bezoekers, waar komen ze vandaan en hoe komen ze op je site? Als je alleen de juiste bezoekers krijgt is 100% ook mogelijk, maar ja...

 

Heb even door je site heengeklikt. De site heeft mijns inziens veel zwakke plekken in tekst en fotografie. Prachtige tenten, dat wel. Maar ik kan nergens snel een offerte aanvragen of zien wat een van die tenten kost in verhuur of koop (hoewel, bij de begrafenissen staat wel weer een huurprijs). Uiteindelijk heb ik na stug doorzoeken op de contactpagina een link naar een Word document gevonden waarmee ik een offerte kan aanvragen... Waar ik dan weer 16 vragen moet invullen. Als potentiele klant ben ik dan al drie keer afgehaakt.

 

Er zijn meerdere wegen naar Rome, maar denk bijvoorbeeld aan een knop op elke pagina: "mail mij" of "bel mij voor prijzen en beschikbaarheid" en dan alleen telefoon of mailadres in laten vullen. Laagdrempeligheid is belangrijk.

 

Trouwens, in het Word document wordt gesproken over "feest", terwijl het ook een begrafenis kan zijn natuurlijk.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je het eerder in ook een hoger bezoekersaantal dan in alleen conversieverhoging zou moeten zoeken. Ik zag laatst ook ergens parasollen in oosterse stijl. Waarom ontbreken kindertenten? Mijn inschatting is ook dat dit een product is voor actieve verkoop i.p.v. websitebezoekers afwachten, maar zo aan de portfolio te zien, doe je dat mogelijk al succesvol.

 

Prachtige naam die ik lekker zou laten bestaan!

 

Groet,

 

Highio

 

Kindertenten ontbreken ivm met name aanbod Ikea en het nog niet concurrerend kunnen inkopen.

kidstent.thumb.jpg.10f9f9f7159b824755852327def6401d.jpg

Martin Maharadja Tenten

www.maharadja-tenten.nl

06-15489363

Link naar reactie
  • 0

Heb jij een beeld van je optimalisatie? Op welke zoektermen word je gevonden? Tien procent hoeft niet perse onrealistisch te zijn, maar dan moet je wel specifieke bezoeker hebben.

 

Persoonlijk zou ik je naam niet veranderen. Nu onderscheid je je dmv je naam van tentenboeren die zich op de campingmarkt richten.

 

Happinez is een klant, maar heb je ook in kaart gebracht hoe je de doelgroep van happinez kunt bereiken? De bazaarstijl is aardig in opkomst maar dan moet je wel mee.

 

Overig zijn delen van je website in het Duits bij de Nederlandse versie.

Link naar reactie
  • 0

Wat je vindbaarheid betreft: maak beter gebruik van de

tag. Nu begint die met "Maharadja", maar de kans dat iemand daar op zoekt is m.i. klein. Als je die tag laat beginnen met "Tentenverhuur" trek je wellicht al meer bezoekers aan.

 

Een deel van je teksten is speciaal geschreven voor de zoekmachines. Die zoekmachines vinden dat wellicht leuk, maar die huren normaal gesproken geen tenten. En dat soort teksten leest niet prettig voor je "echte" bezoekers, houd daar dus rekening mee.

 

Een paar opmerkingen over de site zelf:

- bij de ene tent zie ik netjes de maten en prijzen staan (waarom vermeld je trouwens het gewicht als jij de op- en afbouw doet?) en bij de andere tent dan weer niet

- in je portfolio zijn de teksten bij de foto's hier en daar niet goed geplaatst

- op de ene pagina zeg je dat de tenten geïmpregneerd zijn en op de andere pagina dat ze geïmpregneerd kunnen worden

Link naar reactie
  • 0

Martin,

 

Ik weet niet wie de SEO voor je heeft verzorgd maar je staat op een dun laagje ijs met je huidige praktijken. Je hebt je footer volgeplempt met zoekwoorden. Dat op zich is nog acceptabel, dat je er voor hebt gekozen om witte letters op een witte achtergrond te gebruiken absoluut niet. Het maskeren van content (cloaking genaamd) t.b.v. zoekmachines wordt absoluut niet gewaardeerd door Google. In het uiterste geval wordt je site verwijderd uit de database van Google en kun je helemaal opnieuw beginnen.

 

Ook je keuze om iedere tent te koppelen aan ieder evenement dat je ondersteunt, is niet optimaal voor je SEO. Zoek ik nu op 'Raj tent' dan komt bij Google de pagina Verjaardagen > Raj tent als eerste zoekresultaat naar boven. Je zit op het randje van zogenaamde duplicate content. Als er 6 of 7 pagina's zijn die vrijwel identiek zijn, dan bepaalt Google zelf op een gegeven moment welke pagina het meest relevant is en welke dus de beste positie krijgt op een resultatenpagina. Een verdere consequentie kan zijn dat er nog maar 1 pagina wordt geïndexeerd en dat de overige worden genegeerd. Dat lijkt nu nog niet het geval te zijn maar is wel een punt van aandacht.

 

Dan de vraag aangaande de lead generatie en conversie. Persoonlijk vind ik die 1 procent nog niet eens zo'n slechte score! Door de opbouw van je site maak je het je bezoekers niet eenvoudig om hun doel te bereiken. Er is nergens een duidelijke "Call to Action" op je pagina. De e-mail link en de link naar de prijsinformatie zijn maar met moeite als link herkenbaar... Ik verwacht dat als je hieraan zou werken en vooral ook je prijsstelling inzichtelijker maakt, dat je meer leads zult genereren.

 

Tot slot sluit ik me aan bij mijn voorgangers (m/v). Je hebt mooie tenten en een bijpassende naam, daar zou ik niets aan veranderen. Wel zou ik veel meer aandacht besteden aan de teksten en foto's op je site. Probeer ook meer vanuit het perspectief van de bezoeker te denken. Hulp hierbij zijn vragen als:

- Wie is mijn bezoeker / potentiele klant precies?

- Wat zoeken ze?

- Hoe overtuig ik ze er van dat ik DE oplossing heb voor hun probleem?

- Waarom moeten ze eigenlijk bij mij zijn en niet bij een concurrent?

 

Succes gewenst!

 

iOptimize

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Mag ik jullie ten eerste bedanken voor de tips. Ik heb inmiddels wat wijzigingen doorgevoerd. Met de teksten moet ik nog verder aan de slag. Er is al wat aan veranderd maar kan denk ik nog beter.

 

De prijslijsten en mail heb ik ook verder aangepast:

 

http://www.maharadjatenten.nl/Bruiloft/tabid/107/Default.aspx

 

Helemaal tevreden ben ik met dit laatste nog niet.

Martin Maharadja Tenten

www.maharadja-tenten.nl

06-15489363

Link naar reactie
  • 0

Mag ik jullie ten eerste bedanken voor de tips. Ik heb inmiddels wat wijzigingen doorgevoerd. Met de teksten moet ik nog verder aan de slag. Er is al wat aan veranderd maar kan denk ik nog beter.

 

De prijslijsten en mail heb ik ook verder aangepast:

 

http://www.maharadjatenten.nl/Bruiloft/tabid/107/Default.aspx

 

Helemaal tevreden ben ik met dit laatste nog niet.

 

In plaats van email, zou ik een contact formulier invoegen. Veel mensen gebruiken webbased email tegenwoordig, en die hebben weinig gemak aan zo'n email link. Zet er een kort contactformulier in voor het gemak.

Link naar reactie
  • 0

nog een detail: als klanten op prijslijst klikken, zorg dan dat deze in een ander venster opent. Want nu opent de pdf in hetzelfde venster, en als ze de pdf sluiten om terug te keren is je site mee verdwenen. Het is niet evident om bij een pdf op de terugkeerknop te klikken om terug te keren naar je website.

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste wil ik eventjes zeggen dat de tenten erg fraai zijn. Ook de panorama vind ik erg fraai.

 

Toch wil ik nog 2 punten noemen die me opvallen op je site.

- De tekst onder de panorama is (op mijn monitor) heel erg moeilijk te lezen. Misschien kun je hier iets doen met de kleuren van de tekst

- Misschien dat je het logo ook als link naar je homepagina kunt laten dienen.

 

Verder wens ik je uiteraard veel succes!

 

 

Laat zien wie u bent op http://www.my-offer.nl/!

My Offer is hét online platform waarop zelfstandig ondernemers zichzelf en hun bedrijf presenteren.

Link naar reactie
  • 0

Ben je je er eigenlijk van bewust dat de site altijd in het Engels opent?

 

Kindertenten ontbreken ivm met name aanbod Ikea en het nog niet concurrerend kunnen inkopen.

 

B2B dan, tenten voor kinderevenementen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.