• 0

Importeren uit Suriname

Ik ben aan het kijken om kleding te importeren uit Suriname (t-shirts).

Ik heb al direct contact met de merkhouder en een aantal overeenkomsten getekend tussen mij en de merkhouder..

Hiermee word ik exclusieve distributeur in Nederland.

 

Ik had (met hulp (o.a. van Logic4l :) )) al gevonden dat je een aantal formulieren hebt, zoals Eur 1 en FormA.

Eur1 lijkt mij met name bedoeld als je producten opnieuw wilt exporteren, Form A voor importeren.

 

Echter vind ik op de site van belastingdienst dat er geen erkend kantoor zit in Suriname dat een Form A kan uitgeven. Betekend dit dat er geen bijzondere regelingen zijn van Suriname --> Nederland, en dat ik gewoon de standaard invoer kosten betaal?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Sanderrr,

 

Misschien ook handig om te gebruiken is het stappenplan producten importeren. Houdt er ook rekening mee dat zodra de t-shirts op de Nederlandse markt gebracht worden deze moeten voldoen aan bepaalde eisen zoals de brandveiligheid van kleding en de etikettering van kleding.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb inderdaad al gereageerd via Hallo.

 

Maar ik beperk me reactie vanaf nu even tot HL.Laat ik het Hallo forum even voor wat het is!

 

Voordat we dingen door elkaar gaan halen klopt het dat je diverse oorsprongs certificaten hebt. Zowel een EUR 1 als Form A zijn oorsprongs certificaten. Verder klopt de uitleg die jij geeft over een EUR 1 niet echt.... Beide zijn verder nooit verplicht bij invoer maar kunnen wel nuttig zijn omdat ze in een aantal gevallen korting geven op invoerrechten.

 

In jouw geval heb je er echter niks aan. Suriname heeft momenteel geen bevoegde instantie en daarnaast is de korting die je zou krijgen 2,4%

 

In dit geval betaal je gewoon het normale 3e land tarief(12%, HS code 6109 1000 ). Let wel op dat zendingen vanuit Suriname eerder als verdacht worden aangemerkt! Dus de kans op douane controles is groter dan uit andere laden!!

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

wat DHL of een andere koerier evt daarvoor rekent geen idee denk dat de kosten wel mee vallen(als ze al iets rekenen). Verder kan je de kans niet verkleinen op controles. De douane doet deze controles aan de hand van een risico analyse waarbij T-shirts uit Suriname een groter risico lopen dan elektronica uit bijvoorbeeld Korea.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

OK. ook weer goed om te weten.

 

Momenteel wil 1 van mijn leveranciers geen contract ondertekenen.

Hij zegt dat een factuur van zijn winkel met aangepaste prijs voldoende moet zijn (hij is een beetje wantrouwend).

 

Raden jullie het sowieso af of met dergelijke leverancies in zee te gaan?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.