• 0

Geweigerd bij KVK

Beste,

 

Ik was naar KVK geweest en wou me inschrijven als Eenmanszaak maar ik werd geweigerd omdat ik geen €10,000 omzet per jaar minimaal had.

 

Ik zit in de ICT Sector en heb al 200+ omzet in 1 maand en dit zal ook alleen maar groeien.

Verder heb ik al een complete website zowel een .COM als .NL en al tientallen en kunnen wel spreken over bijna 100e klanten.

 

Hoe kan ik zorgen dat ik toch een KVK nummer krijg ?

Ik heb het namelijk nodig voor Promotie , Vertrouwen & meer.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tsja ik snap dat jij dat vanuit een libertijnse gedachtegang graag zo uitlegt, maar laten we er geen woordspelletje van maken volgens mij draagt dat niet bij aan het oplossen van het probleem van TS het gebruik van het woordje "of" leid niet automatisch tot het vervallen van het ene criterium als aan het andere criterium word voldaan..

 

Nou, het is geen woordspelletje. Ik heb ooit een BV opgericht die een software product ging maken, en op een goed moment 30 man in dienst had, maar geen omzet maakte. Dat kwam pas later. Die BV moet wel in het handelsregister ingeschreven kunnen staan. En om het voorbeeld duidelijker te maken: als je een autofabriek start, dan kan de KvK niet van je verwachten dat je in het eerste jaar al auto's verkoopt. Dat komt pas na zes jaar, als je de auto's ontworpen hebt, de machines gebouwd, de prototypes getest, en de auto's daadwerkelijk produceert.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit een BV opgericht die een software product ging maken, en op een goed moment 30 man in dienst had, maar geen omzet maakte. Dat kwam pas later. Die BV moet wel in het handelsregister ingeschreven kunnen staan.

 

Christine,

 

Rechtspersonen moeten zich altijd inschrijven in het handelsregister. Dat geldt ook voor samenwerkingsverbanden. Voor BV 's was en is de inschrijving dus vanzelfsprekend. Het probleem richt zich specifiek op eenmanszaken, waarvan ik overigens vind dat jouw argumentatie daar ook voor op gaat ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit een BV opgericht die een software product ging maken, en op een goed moment 30 man in dienst had, maar geen omzet maakte. Dat kwam pas later. Die BV moet wel in het handelsregister ingeschreven kunnen staan.

 

Christine,

 

Rechtspersonen moeten zich altijd inschrijven in het handelsregister. Dat geldt ook voor samenwerkingsverbanden. Voor BV 's was en is de inschrijving dus vanzelfsprekend. Het probleem richt zich specifiek op eenmanszaken, waarvan ik overigens vind dat jouw argumentatie daar ook voor op gaat ;)

 

En toch vindt ik het wel aan de orde wat Christine duidelijk probeert te maken, volgens mij snapt KVK haar rol niet echt goed.

Want de Belastingdienst die houd zich bezig met omzet die betaald wordt en wat in welk hokje past.

 

KVK Nummer kun je al nodig hebben als je bijv. producten moet inkopen, maar er is dan nog niet te spreken over een omzet.

Verder heb ik klanten die graag op hun factuur een KVK Nummer zien | Ik heb bedrijven waar ik inkoop die graag KVK Nummer zien | Ik moet voor promotie KVK hebben bijv. Adwords , Marktplaats , Bedrijvengidsen , en noem het maar op.

 

Jullie mogen het weten ik ga maandag er weer heen en ik zit er nu al op te wachtten , ik had nu al kunnen beginnen heel het weekend met promoten / adverteren / marketing dat ik nu gewoon simpel weg misloopt.

 

Ik heb nu al weer een grote afnemer in Duitsland maar dit wist ik vanmorgen niet , en zoals 1 iemand al zij:

- ondernemers rekenen zich nooit rijk.

 

En ik snap dat er mensen zijn die misbruik maken en niet serieus een bedrijf willen oprichtten maar ik stop me hart en me ziel erin en ik zal ook alleen maar groeien, dus waarom zou de KVK dat niet stimuleren ?

 

 

Maar 10K omzet voor eenmanszaak en vanaf 20-30K B.V als fiscaal interessant , moet dat zo dicht bij elkaar in de buurt komen ?

En vroeger moest je geloof ik 15K inleg doen nu met die flex b.v`s niet meer , maar dan is het toch vreemd dat je als starter al meteen bijna zo goed ervoor moet staan als een B.V terwijl naar mijn idee die drempel veel lager moet liggen.

 

Ten laatste elke Start-Ups moet toch klein beginnen ?

Ik richt me ICT Dienstverlening en heb ook Innovatieve oplossingen wat zelfs de bedrijven in USA nog niet hebben (heb ook internationale website) En dan wil je dit vanuit NL doen en dan wordt je tegengewerkt....

 

Ik vond die persoon van de kvk ook niet echt zo overtuigend , hij vondt de bedrijfsnaam raar(noemde het 3x)

Toen die persoon van kvk ook hoorde over hosting keek die al met een rare blik als of die liever zag dat een bouw bedrijf binnen kwam lopen. In Leiden heb je ook maar 400-500 ICT bedrijven en dan begrijp ik wel dat die dat ook niet gewend is.

 

Heb dit met wat Red Label op geschreven maar wou het wel even kwijt.

 

Link naar reactie
  • 0

Hier staat de Chivas op de bar, ook lekker.

 

Maar toch, je hebt gewacht tot 2013 zodat je geen kvk inschrijfgeld hoefde te betalen, neem ik zo aan. Dan lijkt me 1 weekend zonder KVK nummer ook het verschil niet maken. Als je serieus bent dan heb je dat nummer heus niet nodig om zaken met iemand te doen en kan je best nu al aan de gang.

 

Maar laat de bedrijvengidsen waar je het over hebt alsjeblieft links liggen!! Al die gidsen (allemaal) zijn malafide bedrijven. Elke euro die je daar aan uitgeeft is te veel. Je betaalt voor een stukje gebakken lucht. Levert je absoluut niets (0) op.

 

Verder staan er wat onjuistheden in je bericht over het fiscaal interessant zijn van een BV (dat is pas vanaf ca. 100k) maar dat terzijde :)

Link naar reactie
  • 0

 

Der zal best een ambtenaar of twee bij de KvK zitten die inschrijvingen afmeet aan quasi-exacte criteria. Maar de KvK heeft er helemaal geen belang bij om massaal ondernemers af te wijzen die ietsje onder een willekeurige maatstaf zitten in hun eerste jaar. De starter die afgewezen wordt, heeft dus waarschijnlijk net die ene ambtenaar getroffen of een wat serieuzer collega niet weten te overtuigen van zijn intentie. Gewoon een week later opnieuw proberen, desnoods met aangepaste prognoses.

 

Geen grote principekwestie van maken.

 

Tenzij je gelooft in de complottheorie dat de KvK expres kleine starters het leven zuur maakt. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, gewoon nog een keer proberen, en even hopen dat je een andere medewerker treft.

 

Het is gewoon zo dat je met exacte dezelfde plannen en cijfers bij het ene kantoor wel zonder gedoe kan inschrijven, terwijl andere het afraden. Ik vermoed dat dat binnen een kantoor ook nog per medewerker kan verschillen, of hebben ze het overlegd met zn allen?

 

Sowieso is er denk ik geen sprake van een harde afwijzing, maar een 'drigend advies' om je niet in te schrijven door de medewerker in kwestie. Voor zover ik weet ga je dan gewoon weer de deur uit zonder je te hebben ingeschreven, en ook zonder dat men iets registreert.

 

Een paar honderd euro per maand omzet aan meerdere klanten lijkt me echt wel voldoende, zeker als je verwacht dat dat zal groeien naar zeg duizend euro per maand. Als je ze vragen naar een omzetprognose zou ik gewoon iets in de orde van '12k in het eerste jaar, 20k in het tweede jaar' aangeven: of je dat daadwerkelijk haalt is niet met zekerheid te zeggen, en als het niet lukt heeft dat voor de kvk ook geen consequenties.

 

En of mensen zich nou echt gaan inschrijven voor een makropasje? Beetje veel moeite denk ik, gezien je ook met belastingaangiftes en dergelijke zit. Niet dat zie zo moeilijk zijn als het bedrijfsresultaat 0 is, maar je moet het wel ieder kwartaal en ieder jaar invullen... zou jij het doen voor een bulkverpakking koffie?

Link naar reactie
  • 0
En of mensen zich nou echt gaan inschrijven voor een makropasje? Beetje veel moeite denk ik, gezien je ook met belastingaangiftes en dergelijke zit. Niet dat zie zo moeilijk zijn als het bedrijfsresultaat 0 is, maar je moet het wel ieder kwartaal en ieder jaar invullen... zou jij het doen voor een bulkverpakking koffie?

Uh... volgens mij niet, hoor. Ik kan me vergissen, maar de inschrijving in het handelsregister en het aanvragen van btw-nummer staan los van elkaar. Je kunt je dus rustig bij de kvk inschrijven, zonder dat je een btw-nummer krijgt.

 

Correct me if I'm wrong.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

ik denk toch dat je bij de BD aangemeld wordt. We hebben The Next Event ingeschreven als vereniging maar kregen binnen de kortste keren post van ze.

 

we hebben nu wel een brief gekregen dat we voor de btw geen aangifte hoeven te doen. :) maar je komt wel bij hun in de picture

 

Link naar reactie
  • 0

Het kan best zijn dat het door de jaren heen is veranderd. Mijn laatste inschrijving is ook alweer 8 jaar geleden. Toen schreef ik mijn emz in en stuurde de kvk een aanvraag naar de BD. Maar paar jaar daarvoor had ik ook al eens een stichting en vof ingeschreven, maar daar was nooit een btw-nummer voor aangevraagd. De kvk verwees er niet eens naar.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

En of mensen zich nou echt gaan inschrijven voor een makropasje? Beetje veel moeite denk ik, gezien je ook met belastingaangiftes en dergelijke zit. Niet dat zie zo moeilijk zijn als het bedrijfsresultaat 0 is, maar je moet het wel ieder kwartaal en ieder jaar invullen... zou jij het doen voor een bulkverpakking koffie?

Uh... volgens mij niet, hoor. Ik kan me vergissen, maar de inschrijving in het handelsregister en het aanvragen van btw-nummer staan los van elkaar. Je kunt je dus rustig bij de kvk inschrijven, zonder dat je een btw-nummer krijgt.

 

Correct me if I'm wrong.

Wanneer je een eenmanszaak inschrijft bij de KvK, krijg je direct een tijdelijk BTW-nummer mee en word je wel automatisch aangemeld bij de Belastingdienst. De Belastingdienst beoordeelt vervolgens of je het BTW-nummer nodig hebt en behoudt of niet.

Link naar reactie
  • 0

 

Uh... volgens mij niet, hoor. Ik kan me vergissen, maar de inschrijving in het handelsregister en het aanvragen van btw-nummer staan los van elkaar. Je kunt je dus rustig bij de kvk inschrijven, zonder dat je een btw-nummer krijgt.

 

Correct me if I'm wrong.

 

Ik weet dat bij een inschrijving van een EMZ de KvK de gegevens doorspeelt naar de BD. Als ondernemer hoef je dan dus niet meer zelf je BTW nummer aan te vragen. Zo gaat het bij de KvK Brabant

Deze procedure scheelt zowel de ondernemer als de BD werk.

 

Tijdens het gesprek neemt de KvK medewerker contact op met de BD om af te stemmen of er het gebruikelijke BTW nummer kan worden gebruikt. Dat wordt later in een brief door de BD bevestigd (of je krijgt een ander nummer)

 

Komt dus overeen met de reactie van Ottens.

 

Link naar reactie
  • 0
Mijn laatste inschrijving is ook alweer 8 jaar geleden. Toen schreef ik mijn emz in en stuurde de kvk een aanvraag naar de BD.

 

pfff de mijne was 22 jaar geleden en hoe het toen ging met de BD weet ik al geen eens meer. En de archiefstukken uit die tijd zijn al lang naar de stort ;D

 

Maar nu moet ik volgende week naar de KVK toe omdat de activiteiten gaan veranderen. Hoop niet dat ze net zo moeilijk doen als bij TS :(

Link naar reactie
  • 0

Vijf jaar geleden deden ze ook al moeilijk, toen was net 3 mnd daarvoor de handelswet aangepast.

Ik wilde een winkel overnemen en voor de indeplaatsstelling van het huurpand had ik een kvk nodig, dus ik vol goede moed naar de kvk om mijn bedrijf te starten kwam ik ook van een koude kermis thuis! Ik moest een kopie huurovereenkomst overleggen voor ik me bij de kvk mocht inschrijven...... terwijl ik een kvk nodig had om een huurovereenkomst te krijgen!!

 

Uiteindelijk na lang aandringen bij mijn derde bezoek hebben ze 'bij hoge uitzondering' een voorlopig nummer voor me aangemaakt, blijkbaar wisten ze op dat moment zelf niet hoe ze met de nieuwe wet moesten omgaan.

Het heeft mij toen een berg energie en slapeloze nachten gekost, zelfs de bank begreep er niks van.... rare jongens daar bij de kvk.... >;( >;( :-\

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Vijf jaar geleden deden ze ook al moeilijk, toen was net 3 mnd daarvoor de handelswet aangepast.

Ik wilde een winkel overnemen en voor de indeplaatsstelling van het huurpand had ik een kvk nodig, dus ik vol goede moed naar de kvk om mijn bedrijf te starten kwam ik ook van een koude kermis thuis! Ik moest een kopie huurovereenkomst overleggen voor ik me bij de kvk mocht inschrijven...... terwijl ik een kvk nodig had om een huurovereenkomst te krijgen!!

 

Uiteindelijk na lang aandringen bij mijn derde bezoek hebben ze 'bij hoge uitzondering' een voorlopig nummer voor me aangemaakt, blijkbaar wisten ze op dat moment zelf niet hoe ze met de nieuwe wet moesten omgaan.

Het heeft mij toen een berg energie en slapeloze nachten gekost, zelfs de bank begreep er niks van.... rare jongens daar bij de kvk.... >;( >;( :-\

 

Nou vertel wat over slapenloze nachten het is 4:35 en ik kan er gewoon niet van slapen.

Heel het weekend niet vrijdag geprobeerd en maandag ochtend gewoon weer proberen.

Uiteraard zal ik het jullie vertellen als het me is gelukt :)

Link naar reactie
  • 1

gewoon invullen wat ze willen horen.

Heb in 1999 ook zo een gedoe gehad met inschrijving van een VOF voor een webwinkel waarbij we hadden ingevuld dat de winkel 24 uur per dag open zou zijn.

Maar dat leverde gigantisch veel gedoe op omdat volgens de KVK altijd tijdens openingstijden een bedrijfsleider in de winkel aanwezig moest zijn. Kregen het die medewerker maar niet duidelijk gemaakt dat het een internet winkel was die op een server draait en er geen fysiek winkelpand zou zijn en dat een medewerker moeilijk in een server kon kruipen.

 

Ook kregen we de vraag wanneer we dan zouden slapen als we 24 uur per dag 7 dagen per week open zouden zijn. Het antwoord van ons `als we moe zijn` werd weer beantwoord met een: maar dan is er op dat moment geen bedrijfsleider aanwezig en dat mag dus niet...

 

Uiteindelijk waren we dat domme gezeur zo zat dat we maar gewoon als openingstijd van 9:00 tot 17:00 hebben ingevuld en toe was de medewerker tevreden en konden we gewoon de webwinkel 24 uur per dag opendoen zonder dat er een bedrijfsleider aanwezig was.

 

Gewoon dus invullen wat ze willen horen en verder gewoon negeren, is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad die aanmelding bij de KvK en dit soort gezeur zal je nog veel vaker tegenkomen bij inschrijvingen van nieuwe handelsnamen of aanpassingen van activiteiten.

Link naar reactie
  • -1

Wat als blijkt dat de topic starter in zijn korte broekje met een petje op in zijn oude schoenen meurend naar de wiet zonder idee van de in te schrijven bedrijfsnaam en met een hoop Bs (100 klanten, 200 omzet..) zich heeft gemeld bij de KVK?

 

Ik kan me voorstellen dat de klerk in kwestie ( al dan niet uit bescherming van de " ondernemer") in kwestie heeft gedacht; laten we dit (nog) maar even niet doen.

 

Iedereen kent de mensen voor de discotheek, perfect volgens de dresscode gekleed, schimmig gezicht en opzoek naar rellen. Wannee deze mensen geweigerd worden is " ik voldeed toch aan de dresscode" ook geen reden om ze binnen te laten.

 

Zelfde verhaal bij de bank (je ziet de verslagen als vloedgolven voorbijkomen hier op hl). Ik krijg geen krediet omdat....

En die " omdat" is zelde de ware reden;).

 

Uiteraard weet ik net zoveel als jullie en kan ik ook geen oordeel vellen. Volgens mij is het enige goede advies naar ts; leer jezelf kennen. Eenieder die zichzelf kent, zichzelf niet anders voordoet en bekwaam overkomt (zonder noemenswaardige gebeurtenissen in zijn leven en met een paar niet-versleten-schoenen aan) kan een KVK nr krijgen. Zeker.

Link naar reactie
  • 1

offtopic reacties zijn verwijderd.

 

Gezien het aantal reacties die allemaal redelijk in dezelfde richting wijzen en het voornemen van TS om het morgen gewoon opnieuw te proberen lijkt mij het wachten op zijn terugkoppeling het meest zinvol voor nu.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien een blonde vraag, maar heeft het iets te maken met de rechtsvorm (bv, nv, eenmanszaak, vof), geen idee hoe het werkt. Ik wil me dit jaar ook in gaan schrijven, dit soort info is altijd handig te weten, want zoveel omzet verwacht ik nou ook weer niet te kunnen draaien terwijl ik nog een baan ernaast heb.

www.vitaluur.nl

voor balans, vitaliteit en ontspanning

Link naar reactie
  • 0

Misschien een blonde vraag, maar heeft het iets te maken met de rechtsvorm (bv, nv, eenmanszaak, vof), geen idee hoe het werkt. Ik wil me dit jaar ook in gaan schrijven, dit soort info is altijd handig te weten, want zoveel omzet verwacht ik nou ook weer niet te kunnen draaien terwijl ik nog een baan ernaast heb.

 

Rechtspersonen moeten zich altijd inschrijven in het handelsregister. Dat geldt ook voor samenwerkingsverbanden.

 

Hier vind je de informatie van de KvK, onder het kopje Ik start geen eenmanszaak, maar een andere rechtsvorm. Moet ik me inschrijven?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 3

Beste mensen,

 

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor het goede advies, en het is mooi om te zien dat er zelfs 1 iemand is die belt met een vriend/kennis die bij andere locatie zit om gewoon advies in te winnen.

 

En het is gelukt het was zelfs dit keer geen probleem, en ten 2e had ik de zelfde meneer als vrijdag.

Maar ik vermoed en het zal wel niet waar wezen maar misschien heeft Higherlevel,kvk webcare,kvk denhaag toch invloed gehad (wie weet ).

Maar had nu gewoon 12K ingeschat en het was ook geen probleem.

Want die meneer hielp me nu wel gewoon terwijl die vrijdag mij de deur wees.

 

Bedankt en op een heel mooi jaar voor Higherlevel, want als je ergens mee zit en je wilt het hoger opzoeken moet je bij Higherlevel wezen.

 

Iedereen nog eens bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Goed te lezen dat het vandaag gelukt is, hij had er blijkbaar vrijdag geen zin in en was toe aan weekend? ;-)

 

@dennis: ik begrijp ook wel dat je altijd als rechtspersoon moet inschrijven bij de kvk, was alleen een brainwave om te achterhalen wat de reden er toe was van bovenstaande verhaal. In ieder geval bedankt voor je verwijzing, als ik er aan toe ben zal ik er naar kijken.

www.vitaluur.nl

voor balans, vitaliteit en ontspanning

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.