• 0

Nieuwe laptop + oem office licentie

Beste Lezers,

 

Ik hoop dat ik de goede categorie heb voor deze vraag.

 

Het betreft hier een zakelijke situatie.

 

Als er een nieuwe laptop aangeschaft wordt bij bijvoorbeeld mediamarkt, mag er dan door het betreffende bedrijf een oem versie van office op geinstalleerd worden? Ik weet dat oem alleen bij een nieuwe pc geleverd mag worden, maar de software (office) komt niet van de fabrikant af maar wordt gewoon los bij Microsoft aangekocht.

 

Weet iemand wat hier de regelgeving voor is?

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

 

Ivo

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een OEM versie mag ook gewoon geinstalleerd worden op een aangekochte pc, het is goedkoper maar voor bedrijven wellicht niet zo handig.

 

Een OEM licentie is namelijk computer gebonden en mag dus niet meegenomen worden naar een andere configuratie. Als je een andere pc of laptop koopt moet je dan ook een nieuwe licentie van Office aanschaffen, een FFP licentie (de andere variant) is persoons/bedrijfs gebonden. Als je dan een nieuwe pc krijgt kun je office gewoon op de nieuwe pc installeren met je licentie.

BOOKZO. Maakt verhuren makkelijk! Bookzo.nl

Link naar reactie
  • 0

Een laptop is in feite een PC, maar dan draagbaar. Daar gelden dezelfde regels van Microsoft voor wat betreft oem software voor. Media Markt mag dus deze software prima installeren op de nieuwe laptop die je daar gekocht hebt.

 

Uiteraard wordt de oem software van Microsoft bij Microsoft gekocht en niet bij de fabrikant van de PC.

 

De regelgeving wordt opgelegd door Microsoft zelf. Het is niet zo dat er wettelijk iets geregeld is voor deze situaties. Mocht jij iets doen wat tegen de regels van Microsoft is, dan zal Microsoft zelf haar advocaten in moeten zetten en een civiele procedure tegen jou moeten starten.

Link naar reactie
  • 0

Het betreffende bedrijf heeft bij de mediamarkt een laptop aangeschaft. Office pakket wordt niet door de mediamarkt geleverd. Ik moet nu weten of zij zelf nu daar een oem licentie op mogen zetten van office. Laptop is 1 dag oud.

Link naar reactie
  • 0

Sorry Izon,

 

Dit forum is voor ondernemers, vragen door werknemers staan we niet toe.

 

Ik sluit deze vraag en wellicht dat een van onze leden je alsnog via PM het verlossende antwoord kan geven.

Maar je kunt vast ook andere wegen vinden zoals een technisch forum of even googlen "gebruik microsoft oem licenties" levert voldoende resultaten om zelf je conclusies te trekken.

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.