• 0

Ongewenste informatie in zoekresultaten Google

Heren,

 

Mijn vader is reeds in 2008 overleden; zij bedrijf is toen ook verkocht. Nog steeds wordt er gebeld om offertes; men geeft hierbij aan dat zij de contactgegevens uit google hebben.

 

Als ik zelf zoek op de bedrijfsnaam dan kom ik inderdaad tientallen keren op allerlei verschillende websites de bedrijfsgegevens tegen. Allemaal websites die blijkbaar info uit de Kvk hebben gehaald of uit de gouden gids, en weer van elkaar hebben gekopieerd? Helaas wordt er niets gedaan om de informatie aktueel te houden. Mijn vader had geen website, dus daar is het niet vanaf gehaald; de info komt dus van de kvk of telefoongids of gouden gids.

 

Nu zie ik echter ook dat mijn eigen bedrijf tientallen keren voorkomt, echter ik ben inmiddels verhuisd. Ik heb pogingen gedaan om via SIDN met webmasters in contact te komen, en als ik al een emailadres kon vinden, werd er nooit op gereageerd dan wel aktie op ondernemen.

 

Nu heb ik gehoord dat je aan Google kunt vragen om die info te verwijderen; ik kan echter niet vinden hoe.

 

Heeft iemand advies?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik geef je bij Google weinig kans. De info komt namelijk voornamelijk van online bedrijvengidsen e.d. Je zult het probleem dus bij de bron moeten aanpakken oftewel de bedrijvengidsen benaderen om de info te verwijderen. Het is even een klusje, maar denk dat er niets anders op zit.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Je hebt het bedrijf verkocht maar zelf het telefoonnummer gehouden.

Het lijkt mij dat de overnemer van het bedrijf van je vader de meeste schade heeft.

Hij of zij mist nu een pak offerte aanvragen.

 

De pagina's via google verwijderen is onmogelijk. De pagina's zijn namelijk niet van google. Google is enkel een index.

 

Moest het wel kunnen dat kan ik me zo voorstellen dat menig ondernemer de gegevens van zijn concurrent zal proberen verwijderen.

 

Anderzijds is het wel een probleem dat oude info op internet blijft staan. Het internet is nu nog jong. De bulk van de info op internet is jonger dan 10 jaar. Het is nog maar 10 jaar dat de grote massa het internet gebruikt.

Dus het valt allemaal nog wel mee. Ik vraag mij wel af hoe men het internet over een langere tijd up to date kan houden.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is niet een nieuw probleem van de digitale tijd. Denk aan alle uitgedeelde visitekaartjes die nu nog steeds ergens rondzwerven, die kun je ook niet allemaal terugnemen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.