Zijn beschrijvende kopregels beter voor de leesbaarheid van HL en voor SEO?

Aanbevolen berichten

Mijn vraag is dan ook ... hoever moet, wil of kan een moderator met dergelijke correcties gaan?

Niet al te ver, naar ik hoop.

Dit is geen retorische vraag ... dus graag een antwoord van de moderatoren.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Niet al te ver, naar ik hoop.

Tot het end!

 

De kopregels vormen de ruggegraat van dit forum. Met een duidelijke kopregel krijgt de topicstarter eerder antwoord en relevanter reacties. Dankzij heldere kopregels kunnen reageerders sneller selecteren. Redactie op kopregels brengt bovendien eenheid en elegantie in de verschijning van dit forum. En search engines worden sex machines als ze duidelijke kopregels detecteren.

 

Het bericht zelf laat ui-ter-aard alle ruimte voor de allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie. Of taalfouten. Zal me verder worst wezen. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Spelfouten en verduidelijkingen in titels wil ik wel eens modereren. Zo ook bijvoorbeeld enig product of dienst-label plaatsen in een 'Wat vinden jullie van mijn...-topic.

 

Mijn beoogde doelstelling is niet primair SEO maar leesbaarheid = klantvriendelijkheid. De HL-forumindex wordt ongetwijfeld vluchtig door lezers gescand en dan is herkenning heel aardig. Beide hebben uiteindelijk hun weerslag in zoekmachineresultaten en bezoekersaantallen. Lees verder de eerdere berichten in dit draadje terug.

 

Van de laatste 250 actieve topics is misschien 10% op dit punt aangepast. Als je daar gestructureerde (korte) titels met veel gebruikte zoekwoorden van zou willen maken, komt misschien wel 50-75% voor aanpassing in aanmerking, maar dat is m.i. ook weer niet het idee van een vraag&antwoord-platform. Taal of woordkeuze van de gebruiker zorgt ook voor herkenning. ;)

 

Bestaan in Polen en Bulgarije ook ondernemersplatformen met user generated content? Of laagdrempelige pleinen of overheidsloketten?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Als je turft hoe vaak zzp'er en btw verkeerd worden gespeld, dan kun je alleen met het corrigeren van die foutjes een zondagochtend vullen.

 

Je kunt alles vinden via Google, maar juist van mensen die niet in staat zijn een trefzekere zoekopdracht voor hun probleem te formuleren, moet je niet verwachten dat ze dat probleem kernachtig samenvatten in een treffende topictitel. Iets zonder bedenkingen of verdachtmakingen in de groep kunnen gooien, is de kracht en de charme van groepsvorming op een forum, dus op dat punt moeten moderators enigszins terughoudend zijn.

 

Voor SEO zou ik ook niet zo zwaar aan het probleem tillen. Niet de juiste moeilijke woorden en vaktermen weten is kenmerkend voor de zoekende leek. Een forumtopic moet daarom niet slechts op vakterminologie maar vooral ook op lekentermen vindbaar zijn.

 

Op sommige zoekwoorden willen we eigenlijk niet eens gevonden worden. Dat geldt bijvoorbeeld voor topics waarin we linea recta kunnen doorverwijzen naar belastingdienst.nl of het Handboek Ondernemen. Een forum is geen wiki.

Link naar reactie

En search engines worden sex machines als ze duidelijke kopregels detecteren.

 

Wat is een duidelijke kopregel voor een search engine en is dat het zelfde als "wat is een duidelijke kopregel voor een lid of lezer van HL?"

 

Bovendien: smaken verschillen. Ik zag recent een verduidelijkte titel van een collega mod waarvan ik direct dacht: "dat zou ik niet zo gedaan hebben, want het is imho niet de essentie van de vraag". De titel is wel duidelijker, maar beschrijft niet (meer) waar de vraag eigenlijk over gaat

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Bovendien: smaken verschillen.

Dat is vooral een excuus om niks te doen.

 

Het herstellen van simpele spel- en tikfouten vergt 15* minuten per dag. Het verduidelijken van te algemene stellingen als Mijn Probleem is dienstbaar aan de functie van het forum - en fijn voor Google. En dan blijven er uiteindelijk nog een paar kopregels over voor de taalpolitici.

 

 

* Ik heb die dingen minstens vijf jaar geredigeerd en kan me slechts één stel bezeerde tenen herinneren.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Je kunt alles vinden via Google, maar juist van mensen die niet in staat zijn een trefzekere zoekopdracht voor hun probleem te formuleren, moet je niet verwachten dat ze dat probleem kernachtig samenvatten in een treffende topictitel.
Quote van de dag!

 

De mist zal zich echter ook over de achterliggende vraag verspreiden.

 

Bestaan in Polen en Bulgarije ook ondernemersplatformen met user generated content? Of laagdrempelige pleinen of overheidsloketten?

Daar kan je nog steeds met je probleem naar de plaatselijke overheidsdienst gaan ... niks digitaal, gewoon aankloppen, misschien twee of drie wachtenden voor je, maar dat is het dan ook wel. De beller is overigens sneller ... ook die optie bestaat, als je te ver weg woont. Kan het nog laagdrempeliger?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Dat is vooral een excuus om niks te doen

 

Als je het losrukt van de context wel ja, maar het aanpassen of aangepast zijn van de kopregel was hier een gegeven; mijn vraag is vervolgens wat een duidelijke kopregel nu precies is, en of dat voor een search engine hetzelfde is als voor een lid of lezer, mede ook omdat smaken nu eenmaal verschillen.

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Daar kan je nog steeds met je probleem naar de plaatselijke overheidsdienst gaan ... niks digitaal, gewoon aankloppen, misschien twee of drie wachtenden voor je, maar dat is het dan ook wel. De beller is overigens sneller ... ook die optie bestaat, als je te ver weg woont. Kan het nog laagdrempeliger?
Zonder offtopic te willen gaan: HL is ook maar een informatie- of communicatiekanaal. In de gedachte voor en door ondernemers (Wat is Higherlevel?). Juist de mix van informatiebronnen, campagnes, voorlichtingsbijeenkomsten en contactmogelijkheden is de kracht hier in NL. Dat plaatselijke is er vaak wel een beetje van af.

 

Sommige (startende) ondernemers met vrij specifieke vraagstellingen richten zich kennelijk liever niet direct tot bank, gemeente, Kvk of Belastingdienst. In die zin is HL laagdrempeliger ter oriëntatie dan de stap van bellen of mailen met de directe aanspreek- of gesprekspartner. Of zelfs op een echte afspraak gaan. ;)

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Mijn vraag is vervolgens wat een duidelijke kopregel nu precies is, en of dat voor een search engine hetzelfde is als voor een lid of lezer, mede ook omdat smaken nu eenmaal verschillen.

Het begint allemaal met een onduidelijke kopregel (of eentje met tik- of taalfouten). Die zijn simpel te corrigeren en niemand die zich daar aan stoort.

 

Vervolgens krijg je onbekende afkortingen of slordig gebruik van HoofDletters.

 

Daarna krijg je de noodkreten als Digitale Paniek of Wie Helpt Mij? Die zijn zo algemeen dat onduidelijk is waar het topic over gaat. Deze kreetregels kunnen vaak teruggebracht worden tot een simpele vraag.

 

Pas als je het niveau bereikt waar smaak een issue kan worden, mag terughoudendheid betracht worden.

 

Vergt een kwartiertje per dag, basis HL-hygiëne. ;D

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik denk dat SEO juist om deze reden overgewaardeerd is. Er zijn tegenwoordig zoveel sites in zoveel categorieën. Niet iedereen kan bovenaan staan. En klanten kunnen al helemaal niet goed zoeken! Want een beetje knappe zoekzin instellen. Of voor hier je topic goed aangeven is gewoon lastig.

 

Dus ontzorg je klant en gebruik plaatjes als pinterest etc. En laat je google ranking los!

Link naar reactie

Aandacht asjeblieft voor:

- onduidelijke afkortingen: WUO of ROW

Tsja ... en dan SEO ... dat was ook even opzoeken in Google.

 

SEO staat voor SearchEngineOptimization ... voor de taalpuristen ZMO (ZoekMachineOptimalisatie)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.