• 0

Wat vinden jullie van onze vernieuwende huurwoningen website

Omschrijving van je concept:

Hallo! Wij zijn Oscar en Dennis :)

 

De afgelopen maanden hebben wij gewerkt aan een vernieuwende website voor huurwoningen. Om tot nieuwe inzichten en ideeen te komen zijn we op 1 september 2012 naar het Higherlevel event gegaan. Daar hebben we leuke ondernemende mensen ontmoet die met goede tips zijn gekomen.

 

Inmiddels is de website bijna af en zijn we wederom benieuwd naar jullie mening!

 

De website vind je hier (Graag de naam van de website niet vermelden in dit topic!)

 

Omschrijving van je concept:

 

Het is een online platform voor particuliere en professionele verhuurders van onroerend goed.

 

Op de website staat de informatie over de woning en de richtprijs van de verhuurder. De website onderscheidt zich door de mogelijkheid voor bezoekers om een bod te doen op een woning.

 

Wij brengen de verhuurder automatisch op de hoogte van een bod en de contactgegevens van de bieder.

 

Zo kunnen verhuurders en woningzoekenden elkaar beter vinden en sneller tot een overeenkomst komen.

 

Het is volledig gratis, zowel voor woningzoekenden als voor verhuurders.

 

Met dit concept willen we een open en transparant platform creëren voor huurwoningen, teneinde verhuurders en woningzoekenden veel sneller met elkaar in contact te brengen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Er moet een behoorlijk aanbod zijn van woningen. Als er mensen op de site gaan zoeken en er is geen aanbod, zullen ze niet terugkomen. Om deze reden hebben we er voor gekozen om het aanbod van een andere huizensite op onze website te tonen.

 

Dit mag onder bepaalde voorwaarden.

 

Het aanbod van gespiderde woningen is een tijdelijke oplossing. We streven er naar dat in de toekomst verhurende partijen de woningen zelf plaatsen. De content zal dan ook uitgebreider kunnen zijn.

 

Als er via onze site een bod wordt gedaan op een huurwoning nemen we contact op met de betreffende verhuurder.

 

We gaan diverse media benaderen om vanaf de lancering aandacht te geven aan de website. Graag horen we hier jullie ideeën over.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met dit concept willen we een open en transparant platform creëren voor huurwoningen, teneinde verhuurders en woningzoekenden veel sneller met elkaar in contact te brengen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

-   Gratis platform voor zowel makelaars als particulieren om huurwoningen te plaatsen.

-   Een mogelijkheid om als woningzoekende te bieden om aan te geven wat ze over hebben voor de huurwoning.

-   Onze prijzen zijn dynamisch, bij traditionele sites zijn deze statisch.

-   Eigen management pagina voor gebruikers

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

-   tips voor de lancering van onze website (marketing) !

-   tips hoe we de website functioneel kunnen verbeteren (layout, script, etc...)

-   tips hoe we de website inhoudelijk kunnen verbeteren

-   foutmeldingen

-   alle verdere feedback is welkom!

 

 

Mocht je willen testen met het plaatsen van woningen dan moet dat al mogelijk zijn.

 

Graag de naam van de website niet vermelden in dit topic.

 

Punten die nu onze aandacht hebben zijn:

 

-   Onderzoeken of de website aanslaat

-   Testen op bugs

-   Marketing en promotie van onze site is nu het belangrijkste

-   Ontwikkelen van nieuwe features

 

Dit is tevens een link naar onze facebook en twitter profiel.

 

 

Alvast bedankt voor jullie mening!

 

Dennis & Oscar

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 1

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- mag je conform de uitspraak in de door jou aangehaalde rechtszaak wel meer dan één foto plaatsen? zoals ik het lees in elk geval niet

 

- de link "Verstuur per e-mail" (b)lijkt niet te werken

 

- als ik zoek op huurprijzen onder 1000 euro krijg ik toch huizen die duurder zijn

 

- je privacy-beleid is onduidelijk: door het "zoals" in 3.1 weet ik niet wat je met mijn gegevens als bieder doet

 

- je hebt een huis staan met een huurprijs van >1000 euro met een eerste bod van 50 euro; ik mag maximaal 50 euro overbieden, dat wordt dus erg lastig als ik interesse heb en een serieus bod wil doen

 

- je site is aardig traag

 

Link naar reactie
  • 1

Weten die verhuurders van de gespiderde site(s) dat ze in deze database staan, en doen ze mee aan het biedconcept?

 

Ik vind de propositie niet in één oogopslag helder.

Bieden op huurwoningen lijkt me een alternatieve methode, waar ik in elk geval nog nooit van gehoord heb.

De site heeft een generieke uitstraling, bijna alsof het uit een template geplukt is.

Stockfoto's helpen daar ook niet echt bij.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Iedereen hartelijk dank voor de reacties!

Hierbij volgen onze antwoorden:

 

Misschien mis ik het, maar wat is het verdienmodel ?

@ Devlinx

Om de drempel voor bezoekers laag te houden willen we het gratis houden voor iedereen. Ook willen we in eerste instantie niet adverteren, want dit gaat ten koste van de gebruiksvriendelijkheid. Als we een poel gebruikers hebben kunnen we op diverse manieren inkomsten creeren. Bijvoorbeeld d.m.v. topposities op de website, zoals de slider op de homepage en advertenties.

 

@ John Bouwmans

Bedankt voor de punten.

 

mag je conform de uitspraak in de door jou aangehaalde rechtszaak wel meer dan één foto plaatsen? zoals ik het lees in elk geval niet

-   De kwestie met de foto’s is inderdaad lastig. Dit kan echter wel makkelijk aangepast worden. We hebben het misschien nog te vrij geinterpreteerd.

 

de link "Verstuur per e-mail" (b)lijkt niet te werken

-   De link ‘verstuur per e-mail werkt wel. Je moet echter een user zijn om deze in je mailbox te ontvangen. Wellicht een idee om dit alleen zichtbaar te maken voor geregistreerde bezoekers.

 

als ik zoek op huurprijzen onder 1000 euro krijg ik toch huizen die duurder zijn

-   Je derde punt doet het wel als je een zoekplaats intoetst. Dan is de site ook een stuk sneller. Hier moeten we een oplossing voor bedenken. Als je nu namelijk op zoek drukt haalt hij alle huizen op. Hierdoor is het traag

 

- je privacy-beleid is onduidelijk: door het "zoals" in 3.1 weet ik niet wat je met mijn gegevens als bieder doet

-   Privacybeleid gaan we beter omschrijven

 

- je hebt een huis staan met een huurprijs van >1000 euro met een eerste bod van 50 euro; ik mag maximaal 50 euro overbieden, dat wordt dus erg lastig als ik interesse heb en een serieus bod wil doen

-   Het overbieden wordt aangepast.

 

@ Sabra

De foto’s moeten verplicht in dit formaat getoond worden. Het zijn namelijk woningen van een andere site.

 

@ Annedien Hoen

Nee, net als bij andere huizensites waar gespiderd wordt weten de verhuurders niet dat ze op de site staan.

 

Je hebt twee verschillende situaties:

 

Niet-gewilde objecten -> Verwachten wij dat veel verhuurders bereid zijn om hun huurprijs te laten zakken om de verhuur van hun onroerend goed te bespoedigen.

 

Gewilde objecten -> Maximalisering van vraagprijs.

 

 

De bestaande platforms voor huurwoningen nodigen niet uit om te onderhandelen over de huurprijs.

 

De layout van de site hebben we zelf ontworpen. We hebben het juist ‘generiek’ gehouden om het lean en duidelijk te maken. Herkenbaar en makkelijk.

 

Link naar reactie
  • 0

Heldere toelichting.

Maar klopt het dan dus dat je een heel vernieuwend businessmodel hebt (en dat dat niet heel helder wordt neergezet op de site)?

 

Er is een verschil tussen een ontworpen lean en gemakkelijk en eentje die ontstaat bij gebrek aan gezicht of een superheldere positionering/propositie. Het is middelmatig ontwerp, met een middelmatige uitleg wat het doet, waarbij je ook nog eens de kans loopt nu dat iemand het idee ziet en het wél snoerstrak neerzet. (Denk aan een soort www.binck.nl of www.knab.nl, Binck vroeger een vernieuwer en Knab nu)

Het idee kan nog zo sterk zijn, als het zo oogt denk ik dat het veel mensen afschrikt, die denken dat dit een cowboy platformpje is van iemand met een idee, die er wat ontwerp tegenaangekwakt heeft, en nu hoop dat 'ie binnenloopt op dit briljante idee, mede omdat er op wonderachtige wijze allemaal gebruikers komen.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Oscar & Dennis,

 

Op zich een goede website. Ziet er netjes en professioneel uit en ook de laadtijd valt (bij) mij zeker mee. Ik zie nog wel zaken die beter kunnen:

 

* Propositie

Net als Annedien krijg ik jullie propositie niet snel (genoeg) helder. Dit wordt veroorzaakt doordat die propositie in de slider en in de footer, pagina Uitleg, is verwerkt. Als ik het rustig gelezen heb, snap ik meer van deze website. Ik zou deze essentiële informatie op een andere, vooral prominentere manier presenteren. Niet iedere bezoeker leest alles op zo grondig door als een HL-er ;)

Ik zou bijvoorbeeld onder de slider opsommingen laten zien wat jullie voordelen voor een huurder en verhuurder zijn. Daarnaast beknopt jullie voordelen ten opzichte van traditionele bemiddelingspartijen.

In de hoofdnavigatie zou ik de buttons "Huur snel een woning" en "Verhuur je woning nu" toevoegen. Dit zijn de toptaken van jullie website, maakt het wat dit betreft jullie bezoekers / klanten zo gemakkelijk mogelijk. De huidige buttons "Woning toevoegen" en "Gratis registreren" worden pas relevant als mensen van de waarde van de site zijn overtuigd en zaken willen doen.

 

* 404 pagina

Als ik nu een fictieve url ingeef, dan kom ik niet op uit een nette "Page not found" -pagina maar krijg ik een pagina met code retour. Dit kan natuurlijk niet, dat moet netjes worden omgeleid.

Ook de pagina als een woning niet meer beschikbaar is, vind ik persoonlijk wat schamel. Niet alleen is de tekst summier, je zou de bezoeker ook tegemoet kunnen komen met woningen die aan de criteria en eigenschappen van de niet-beschikbare woning voldoen. Zo biedt de site een logisch en aangenaam vervolg op een teleurstelling.

 

* Tagline - branding

Puntje branding, ik mis een betekenisvolle slogan bij jullie logo. Bied en huur is misschien niet voor iedereen meteen even duidelijk, een tagline kan dan net het verschil maken. Ik denk dat iets als "Snel een woning huren of verhuren voor jouw prijs" de lading aardig dekt.

 

* Aanmeldingsformulier Registreren

Bij het formulier Registreren vraag ik me af of je niet overvraagt. Stel, ik wil huren. Waarom moet je dan mijn huidige adresgegevens hebben? Dat adres is pas essentieel als ik wil verhuren lijkt mij.

Ik heb ook mijn bedenkingen bij je vraag naar het type account. Snappen mensen dat je hiermee het onderscheidt maakt tussen de zakelijke en particuliere markt? Waarom is dit een verplicht veld? Misschien moet je wel naar 2 afzonderlijke formulieren voor huurders en verhuurders...

 

Ik mis ook een toelichting op de inschrijfprocedure. Wat wil je allemaal van me weten en waarom? En niet onbelangrijk: wat ga je met die gegevens doen eigenlijk? Is mijn privacy gewaarborgd?

 

Ik kan het nooit laten: altijd kijken hoe vergevingsgezind webformulieren zijn... Als ik verplichte velden oversla, dan word ik gesommeerd velden in te vullen. Ook de melding bij de Captcha is lekker cryptisch: "Sorrie, de tekst correspondeert niet. Probeer opnieuw". Ik heb twee simpele adviezen:

1. Toon de melding bij het veld in kwestie zodat direct duidelijk is wat er nog ontbreekt

2. Ga er van uit dat jij de fout hebt gemaakt - blijkbaar is je formulier toch niet duidelijk genoeg - en probeer met vriendelijke en sturende feedback alsnog je inschrijving te behalen. Bijvoorbeeld: "Uw e-mailadres is ontbreekt of is incompleet. Vult u dit alstublieft in."

 

* Zoeken

John noemde het al en jullie hebben er al op gereageerd maar het zoeken moet nog wel beter. De zoeksnelheid en nauwkeurigheid van resultaten moeten beter. Ik zie ook regelmatig verschillen in aantallen, heel verwarrend...

Het zoeken op de kaart is ook nog niet helemaal je van het. Niet alleen corresponderen de aantallen in de linkerkolom en op de kaart niet, de huizen op de kaart zijn niet altijd even goed te vinden. Inzoomen op een aantal op de kaart werkt ook niet altijd naar behoren.

 

Succes,

iOptimize

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 1

Dag Dennis & Oscar

 

Ik ben vooral benieuwd naar jullie klachtenbeleid. Stel ik verhuur op Funda. Jullie plukken mijn huis eraf en nodigen mensen uit om eens flink onder de huurprijs te starten met bieden.

 

Die huurprijs staat niet voor niets op Funda. Ik wil immers serieuze mensen en niet koopjesjagers.

En als ik wel snel wil verhuren dan verlaag ik de prijs op Funda zelf wel. Waar zit dan mijn winst als verhuurder? En hoe gaan jullie om met klachten (want die komen er) van verhuurders die hier helemaal geen trek in hebben? Denk met name aan partijen die wel wat geld op de bank hebben en niet bereid zijn tot fors lagere huren.

 

Bovendien zie ik dat jullie (en dat kunnen jullie niet weten) ook woningen aanbieden die onder de leegstandswet verhuurd worden. Hoe ga je om met biedingen op een woning die daarna aanvaard worden door de verhuurder, om er vervolgens achter te komen dat de huurder een huurrecht afneemt van minstens 6 maanden, maar daarna er elke maand uitgezet kan worden indien het pand verkocht wordt?

 

Anders gezegd: hoe is jullie juridische kennis van de huurmarkt en hoe dekken jullie geschillen af?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 2

Hebben jullie de ruimte/tijd/resources om nog wat aanpassingen te doen of is alle rek eruit en moet je het hiermee doen?

Anders wil ik eventueel wel een keer een paar uur met jullie sparren (hoef ik geen geld voor te hebben, als jullie naar Leiden komen) om tot een verbeterde versie te komen.

Vind het namelijk wel een gaaf format, maar wat 'ondervoed' op bepaalde fronten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Annedien

 

Het is inderdaad een vernieuwend concept.

 

Goede opvatting over het ontwerp. Het is inderdaad niet snoerstrak. Het aanbod klinkt goed! We sturen even een pm.

Bedankt voor je commentaar!

 

 

@ Frank iOptimize

 

Bedankt voor de uitgebreide feedback!

 

- Propositie

Dit is inderdaad een goed punt. Wij zijn uiteraard al een tijd bezig met het idee/website.

Voor ons is het concept dus duidelijk, het moet in een eerste oogopslag veel duidelijker zijn voor een bezoeker. We gaan hier aan werken.

 

- 404 pagina

Hier kijken we naar, we dachten dat dit een nette oplossing was. Heeft u hier verder nog ideeen over?

 

- Tagline – branding

Op ons twitter account gebruiken we een slogan. ‘De plek voor het bieden op huurwoningen!’

Uw slogan vinden wij erg goed, wellicht dat we dit zullen verwerken in de site.

 

- Aanmeldingsformulier Registreren

Deze vragen hebben wij onszelf ook gesteld. Hier twijfelden we al over. In de toekomst gaan we dit aanpassen. We gaan een basis registratie formulier maken met alleen een username en wachtwoord. Ook willen we dit compatibel maken met facebook. In dit formulier worden de velden groen als het correct ingevuld is, onstaat er een fout dan zal dit veld rood worden.

 

Als mensen later een woning willen plaatsen hoeven ze pas de adresgegevens in te vullen op een ander formulier (woning toevoegen).

 

- Zoeken

Van de kaart klopt, hier wordt aan gewerkt. Zoeken moet veel sneller kunnen. Hij haalt de hele database op. Dit moet anders kunnen.

 

@ Joost

 

Funda

Zoals gezegd stonden wij voor de keuze om live te gaan zonder woningen, of met gespiderde woningen. Verhuurders willen niet plaatsen als er geen bezoekers zijn, en bezoekers komen niet terug als er geen aanbod van woningen is. Beetje kip-ei verhaal. Om dit te doorbreken hebben we de woningen gespiderd.

 

Als er een bod komt nemen wij contact op met de verhurende partij. Aan hen is dan de keuze of zij hier iets mee willen of niet. Het nadeel van zakken met je vraagprijs is dat deze periode lang kan duren. Je verlaagt niet zo maar, de prijs wordt dan waarschijnlijk niet meer zo hoog. Om dit proces te versnellen hebben wij deze bied-functie. Daarnaast zijn er ook woningen die wellicht meer kunnen opbrengen dan de gevraagde prijs (gewilde objecten).

 

Juridisch

De website is geen partij bij een overeenkomst (geen bemiddelingskosten). We bieden alleen een platform waar mensen tot overeenkomsten kunnen komen (sneller dan traditionele partijen). De verantwoordelijkheid ligt bij de verhurende en hurende partij zelf.

 

Als er foute deals zijn op marktplaats kunnen zij hier toch ook niet voor verantwoordelijk worden gehouden?

 

@ Jasper Coolen

 

We zijn ons bewust van het feit dat de Kaart functie verder geoptimaliseerd moet worden. Bedankt voor de tip.

 

@ janieta80

Veel sites hebben deze ‘home’ knoppen niet meer. Klikken op het logo van de site linksboven brengt je naar de homepage. (facebook, twitter etc.)

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Oscar en Dennis,

 

Naast alle feedback die je al hebt gekregen het volgende. Ik heb ervaren dat vastgoed aanbieders het over het algemeen geen probleem vinden om voor online exposure of leads te betalen, maar dat ze er wel moeite mee hebben om er tijd in te steken. Dat gaat vrij ver, een formuliertje invullen om een pand toe te voegen is soms al te veel gevraagd.

 

Voor zover ik zie kan je je aanbod bij jullie alleen online aanmelden. Dat lijkt een logische weg, maar een groot deel van de vastgoed-wereld pakt bijvoorbeeld liever de telefoon. Heb je er al over nagedacht hoe je het aanbrengen van aanbod op verschillende manieren kan faciliteren?

 

Dat gezegd hebbende, ik denk dat jullie een interessante insteek hebben gevonden in de (ver)huur markt. Veel succes met de lancering en ik zal jullie zeker volgen!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dennis, ik probeer me te registreren als zakelijk gebruiker maar er gaat iets mis bij de aanmelding. Na de eerste keer adres ingevuld te hebben (zakelijk) komt er een nieuw scherm waar persoonlijk adres ook ingevuld moet worden (reden??). Na dat ik dit gedaan heb krijg ik de foutmelding 'vul een geldige stad in'. Dorpen staan niet in jullie bestand ???

 

bij zakelijke gegevens hebben jullie genoeg aan postcode en huisnummer, bij persoonlijk moet ik ook straat en plaats invoeren

 

Idee lijkt me best interessant overigens. Ik heb op dit moment een aantal objecten die ik toe zou kunnen voegen.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 309 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.