• 0

Leren jassen laten maken.

Beste,

 

Ik ben nieuw op dit forum dus mijn excuses als ik misschien mijn bericht in het foute topic plaats.

Ik ben sinds kort op een uniek idee voor leren jassen gekomen welke ik graag uit wil voeren. Nou is het zo dat ik een leermaker in Nederland ken waar ik deze jassen voor plus minus 120 euro kan laten maken incl de kosten van het leer. Nou is het zo dat de gemiddelde Nederlander niet snel meer dan 160 euro uitgeeft voor een jas van een onbekent nieuw merk. Dit betekend dat de winst op mijn product zeer klein zal zijn. Graag wil ik vragen of iemand hier mij tips kan geven over waar ik het beste deze leren jassen kan laten maken. Verder wil ik natuurlijk niet meteen een te grote oplage laten maken omdat ik eerst wil kijken of deze aanslaat. Aangezien ik zelf contacten heb in Polen, Portugal, Italië en Turkije dacht ik aan een van deze landen. Indien iemand een goed adres heeft in Nederland of het buitenland hoor ik het graag.

 

Verder wilde ik weten of iemand ervaring heeft met het vertonen van zijn collectie aan een winkel. Is het mogelijk om bij een winkel langs te gaan en een sample te tonen zonder dat de verdere jassen al gemaakt zijn ?

Ik dacht er namelijk aan om 2 à 3 samples te laten maken en deze te verkopen aan een winkel Zo kan ik eerst kijken hoeveel aanvragen ik het en dan van daaruit het aantal jassen laten maken.

Graag uw advies. :)

 

Alvast bedankt.

 

Groetjes Lotje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Nou is het zo dat de gemiddelde Nederlander niet snel meer dan 160 euro uitgeeft voor een jas van een onbekent nieuw merk.

 

Hoe kom je daarbij? Heb je daar onderzoek naar gedaan? Mij lijkt 160 euro voor een goede jas namelijk erg weinig. En dan koop ik niet eens leren jassen.

 

Meteen in het buitenland inkopen kan, maar het is natuurlijk veel makkelijker om ze om de hoek te laten maken in het eerste stadium om te kijken of er überhaupt vraag naar is. De inkoopprijzen kun je dan later alsnog verlagen door of onderhandelingen met de huidige maker, of door het inkopen vanuit het buitenland.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Beste espen,

 

Ik heb hier nog geen uitgebreid onderzoek naar gedaan. Wel heb ik gekeken naar wat de gemiddelde prijs is van een leren jas bij de bekende en minder bekende merken. Wat je zegt over het feit dat het in eerste instantie makkelijker is om de jassen gewoon vanuit Nederland te laten maken lijkt het me inderdaad een goed idee vooral omdat ik weet dat degene die ik op het oog heb ook goed werk afleverd.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben sinds kort op een uniek idee voor leren jassen gekomen welke ik graag uit wil voeren.

 

 

Het is uniek maar heeft geen enkele extra waarde in vergelijking met een doorsnee leren jas? Volgens mij ben je meer een ontwerper dan een verkoper. Laat een paar exemplaren maken en geef er eentje in bruikleen aan een blogger of fashionable celeb; verkoop ze direct of via een bevriende boetiek. Zeker als je in lage oplage begint.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Lotje neem je voorgaande info over de wijze van verkoop ter harte en laat je eigen ontwerpen in Polen of Turkije fabriceren.

Je productieprijs is dan niet meer als €50, Jouw marge €200 en winkelprijs minimaal €449 en bij een zeer speciaal model/ontwerp zeker €599 tot €699. (type lange jas, dames- en herenmodel)

Let wel, bedoeld is hier dat het gaat om een exclusief ontwerp en hoogwaardig product.

De speciaalzaken kan je hiermee bezoeken!

 

 

 

 

 

 

modedit: email adres verwijderd

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.