• 0

EU LIFE alle personeelskosten verworpen

In 2005-2009 heeft mijn bedrijfje meegedaan met 2 LIFE research projecten (vd EU, 50% van de kosten worden vergoed), nadat een Frans bedrijf ons had gevraagd mee te doen.

 

Inmiddels hebben 2 Franse accountants (vanaf medio vorig jaar, dus 2-3 jaar na beëindiging van het project) namens de EU gekeken naar alle "bewijsstukken" en ze komen tot de conclusie dat alle door mij opgevoerde personeelskosten onvoldoende zijn gestaafd en daarom geheel worden verworpen (kortom, ze gaan uit van een uurtarief van 0 euro, hetgeen redelijk kafkaiaans is).

 

Nota bene: ik heb loonstrookjes gestuurd, uitgelegd hoe het zit met werknemers/werkgevers lasten, jaaropgaven, pagina's uit jaarverslag, kopieën van enkele relevante bankafschriften, verklaring van mijn (externe) boekhouder.

 

Ze willen ongeveer alle bankafschriften (hebben ze m.i. geen recht op) hebben (inzien OK, kom maar langs) en alle aangiften (ook hier zeg, kom langs of stuur een NL accountant langs bij mij, maar ik ga dat niet over internet versturen).

 

Het "aardige" is dat ze de aanvullende informatie op kerstavond respectievelijk op nieuwjaars dag vragen en dan verwachten dat ik alles deze week opstuur (natuurlijk moet alles in het Frans vertaald worden, want Nederlands kunnen ze niet lezen en van Google translate hebben de heren auditeurs nog niet vernomen).

 

Een "leuker" begin van 2013 kan ik me niet voorstellen.

 

Als het niet lukt om het tot een goed eind te brengen is mijn onderneming (BV) failliet (zit geen geld noch opdracht in, dus er is niks te halen), maar voorzie ik via de houdster BV ook privé faillissement.

 

Heeft iemand tips hoe ik dit tot een goed eind kan brengen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De belangrijkste vraag is natuurlijk: Wat waren de subsidievoorwaarden m.b.t. de personeelskosten?

 

Dat zal wel in de beschikking of regeling staan. Zonder die informatie valt er weinig zinvols te zeggen.

 

Daarnaast is deze vraag ook wel relevant: Heb je een 100% goede loonadministratie over de bewuste jaren?

 

Jaren geleden kwam een cliënt van mij met een soortgelijk verhaal. Het betrof toen een ESF (EU Sociaal Fonds) werkgelegenheidsproject. Alles werd (in NL) afgewezen om mee te beginnen.

Toen ik er naar ging kijken bleek dat de cliënt in kwestie gewoon niet aan de rapportage eisen had voldaan (daar dacht men, zacht gezegd, nogal lichtzinnig over). Dat was toen de kiem van de problemen. Alles werd “on hold” gezet door de subsidiegever.

 

Later is alles opgelost, o.a. door een goed gesprek en het doen van de vereiste rapportages. En door aan de subsidievoorwaarden te voldoen, natuurlijk.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.