Nieuw webwinkel keurmerk

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal weken ben ik bezig een nieuw webwinkel keurmerk op te zetten omdat ik merk dat daar behoefte aan is.

Zo is het bekende Thuiswinkel keurmerk veel te duur en zijn de meeste keurmerken erg web 1.0.

 

Graag hoor ik van jullie wat jullie graag zouden zien in een nieuw webwinkel keurmerk. Wat kan er beter of anders?

 

(Mocht je willen participeren in dit project dan kun je me een berichtje sturen, alle hulp is welkom.)

Link naar reactie

Lekker gemakkelijke oproep.

Vertel eens iets meer over wat jouw onderscheidende opzet nu is?

Wat zijn jouw doelstellingen ermee?

En ... wie ben jij, ben je een instantie/autoriteit?

Hoe ga je toezien op naleving?

 

 

 

Hoi Annedien,

Dit onderwerp gaat niet zozeer over het nieuwe keurmerk op zich, maar wat je anders zou willen zien in de huidige keurmerken.

(Wat betreft naleving, een gedeelte automatisering, een stukje mysteryshopper en feedback van hun eigen klanten.)

 

Heb je zelf een webwinkel? Dan zou je een nuttige bijdrage kunnen leveren.

 

Ik ben dus op zoek naar mensen met een webwinkel, en wat zien hun dat er mis is met de huidige keurmerken of wat zouden ze graag zien in een keurmerk?

Link naar reactie

Maar je stapt te snel over de vragen van Annedien heen... haar vragen (of eigenlijk jou antwoorden) zullen namelijk bepalen of je een succesvol concept gaat worden. En als je er zo gemakkelijk overheen stapt, dan vrees ik met grote vrese...

 

Als antwoord op je vraag: Ik heb 6 webshops en heb bij mijn collega webshop eigenaren geen enkele behoefte gezien aan een (extra) keurmerk. Mijn webwinkels hebben geen keurmerk en ik heb er ook geen enkele behoefte aan. Klanten vragen er ook nooit naar. Als consument let ik trouwens ook nooit op een keurmerk.

 

Als je toch een keurmerk wilt starten lijkt me controle en onderzoek essentieel. Controleurs die de webshops elke maand testen door bestellingen te plaatsen, levering te checken en dergelijke. Dat maakt denk ik een keurmerk interessant. Maar daar zitten veel kosten aan en die zal de webshop moeten gaan betalen waardoor je qua prijs weer bij een slechte concurrentiepositie krijgt.

 

Geef anders eens aan wat jij zelf voor ogen hebt?

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie

Maar je stapt te snel over de vragen van Annedien heen... haar vragen (of eigenlijk jou antwoorden) zullen namelijk bepalen of je een succesvol concept gaat worden. En als je er zo gemakkelijk overheen stapt, dan vrees ik met grote vrese...

 

Als antwoord op je vraag: Ik heb 6 webshops en heb bij mijn collega webshop eigenaren geen enkele behoefte gezien aan een (extra) keurmerk. Mijn webwinkels hebben geen keurmerk en ik heb er ook geen enkele behoefte aan. Klanten vragen er ook nooit naar. Als consument let ik trouwens ook nooit op een keurmerk.

 

Als je toch een keurmerk wilt starten lijkt me controle en onderzoek essentieel. Controleurs die de webshops elke maand testen door bestellingen te plaatsen, levering te checken en dergelijke. Dat maakt denk ik een keurmerk interessant. Maar daar zitten veel kosten aan en die zal de webshop moeten gaan betalen waardoor je qua prijs weer bij een slechte concurrentiepositie krijgt.

 

Geef anders eens aan wat jij zelf voor ogen hebt?

 

Hoi Maarten,

Ik vraag hier niet of het een succesvol concept gaat worden.

Ik vroeg om ervaringen met keurmerken en wat er beter kan bij de huidige keurmerken.

 

Zelf geef je aan webshops te hebben, afhankelijk van hoe je bezoekers je website bereiken kan het zijn dat ze wel behoefte hebben aan een keurmerk. Doe je zelf wel eens A/B testen voor andere zaken op je webshop?

 

Verder geef je aan niet op een keurmerk te letten, misschien komt dat omdat je beter geinformeerd bent en bijv. de bedrijfsnaam google't, alsnog kunnen keurmerken waarde toevoegen, ook voor jou.

Zo kun je bij diverse keurmerken op het keurmerk klikken om ervaringen te lezen, wat ook voor jou relevant kan zijn. Maar wellicht heb je zelf andere onderzoeksmethodes om na te gaan of een webshop bonafide is.

Als een consument een nieuwe webshop bezoekt en willen bestellen hangt dat voor een groot deel af van vertrouwen en een keurmerk kan vertrouwen scheppen.

 

 

 

mod edit: citaten aangepast - het herhaaldelijk citeren van voorgaande reacties leid tot een onleesbaar topic. beperk je citaten tot de delen van de reactie waar je op in wilt gaan.

Link naar reactie

is er al een keurmerk dat alle keurmerken doorlicht en een rating geeft? ;-)

Ja, het ministerie van Economische Zaken heeft een "Raad van Accreditatie" die een plasje doet over sommige keurmerken. Geen idee of dat wat inhoudt, maar sommige keurmerken hebben dit groot op hun frontpage staan.
Link naar reactie

Ik vroeg om ervaringen met keurmerken en wat er beter kan bij de huidige keurmerken.

Een voorbeeld van wat er beter kan (van de website van Keurmerk Veilig Winkelen):

 

Homepage: "Indien u winkelt bij een webwinkel met het webshop keurmerk van KVW® dan weet u als consument dat u een gegarandeerde afkoelingsperiode van 14 dagen heeft".

 

Vervolgens op de pagina met Richtlijnen: "Gedurende zeven werkdagen, gerekend vanaf de dag na ontvangst van de goederen dan wel op de dag van het sluiten van de overeenkomst in geval van een dienst, heeft de consument het recht de koop te ontbinden."

 

Het effect van die onduidelijkheid zie je vervolgens terug bij hun leden ...

Link naar reactie

Als ik de top 10 bekijk van de webwinkels met de hoogste omzet van Nederland.

Heeft slechts 4 op de 10 een keurmerk en allemaal dezelfde. Thuiswinkel waarborg.

 

top 100: http://www.twinkle100.nl/

 

En juist dit keurmerk is wel de enige die het rapportcijfer 10 heeft gekregen van de consumenten bond. Maar of consumenten dit weten?

Juist dit keurmerk is erg duur waardoor veel webwinkels hier niet voor in aanmerking komen.

 

Waarom een aantal grote webwinkels geen keurmerk heeft? Een keurmerk wekt vertrouwen, en als je een grote gevestigde naam bent met bjiv. winkels in elke stad dan heb je dat vertrouwen al.

Maar als een bezoeker via google in een webwinkel terecht komt die die nog niet kent kan een keurmerk vertrouwen toevoegen.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Niet een keurmerk maar Kvk en Btw nr. zijn doorslaggevend voor betrouwbaarheid!

Ik vind al die web keurmerk organisaties maar boeven. Ze chanteren je via de media om lid te worden anders ben je per definitie niet betrouwbaar. Ik raad ook iedereen aan die een webwinkel gaat beginnen dit niet bij de inschrijving bij de KvK direct te benoemen als zijnde webshop. Je krijgt namelijk meteen een rekening binnen van een paar honderd euro die u moet betalen aan de vereniging van Nederlandse webwinkels. Ze doen niks voor je behalve zichzelf van een goed salaris verschaffen. De hardwerkende eerlijke webwinkeleigenaar die goed zijn best doet voor zijn klanten is hier de dupe van als hij niet wenst te betalen voor deze diensten. Kijk gewoon goed uit bij het online winkelen, een keurmerk zegt echt niets is mijn ervaring. Je kunt namelijk net zo goed zelf een keurmerk logo laten ontwerpen en deze in je website plakken. Ik snap de vraag vanuit de markt wel, omdat er nog genoeg oplichting en misstanden plaatsvinden in het online winkelen. Maar de consument weet het ook niet meer doordat er tientallen keurmerken zijn die zichzelf voordoen als autoriteit. Dit is een taak die de overheid eigenlijk zou moeten oppakken, aangezien ondernemers toch genoeg belasting betalen lijkt mij!? Hoogste tijd dat er een gratis (of voor een paar euro per jaar) webshop keurmerk komt vanuit de overheid! Stop de machtsmisbruik van de webwinkel keurmerken. Het enige waar je naar moeten kijken als consument en wat echt controleerbaar is: KvK nummer en Btw nummer moeten vermeld staan op de website. Deze gegevens zijn na te trekken en niet mee te sjoemelen en zodoende dus 100 keer meer waard dan een logo van het zoveelste web keurmerk nietwaar?

Link naar reactie
... Het enige waar je naar moeten kijken als consument en wat echt controleerbaar is: KvK nummer en Btw nummer moeten vermeld staan op de website. Deze gegevens zijn na te trekken en niet mee te sjoemelen en zodoende dus 100 keer meer waard dan een logo van het zoveelste web keurmerk nietwaar?

 

Je moet wel heel erg naief zijn om te denken dat een kvk en btw nummer garant staat voor enige vorm van veiligheid.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ik heb nergens gezegd dat een kvk en btw nr voor absolute veiligheid zorgt. Maar die gegevens zijn tenminste wel controleerbaar en jagen de ondernemer niet onnodig op kosten. Een webshopkeurmerk geeft evenmin veiligheid.

Link naar reactie

Iedere oost-Europeaan kan een brievenbusfirma in Amsterdam openen en zich inschrijven bij KvK en de belastingdienst. Een SSL certificaat voor de server is ook binnen 5 minuten geregeld.

 

Waar ik persoonlijk op let bij webshoppen: accepteert men credit cards en/of PayPal. Dit soort betalingen kun je terugvorderen indien de gekochte goederen niet worden geleverd. Van te voren geld overboeken of betalen via iDeal aan een voor mij onbekende shop.... no way. Dan maar wat meer betalen bij een bekende shop, of amazon.co.uk of eBay.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Iedere oost-Europeaan kan een brievenbusfirma in Amsterdam openen en zich inschrijven bij KvK en de belastingdienst. Een SSL certificaat voor de server is ook binnen 5 minuten geregeld.

 

Waar ik persoonlijk op let bij webshoppen: accepteert men credit cards en/of PayPal. Dit soort betalingen kun je terugvorderen indien de gekochte goederen niet worden geleverd. Van te voren geld overboeken of betalen via iDeal aan een voor mij onbekende shop.... no way. Dan maar wat meer betalen bij een bekende shop, of amazon.co.uk of eBay.

 

Inderdaad Paypal en creditcard betalingen zijn redelijk betrouwbaar en terug te vorderen indien dienst of product niet geleverd wordt.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.