• 0

CMS

Hi allemaal,

 

Momenteel ben ik op zoek naar een CMS systeem. Liefst open source. Nu heb ik al naar meerdere systemen gekeken zoals Mambo en Xoops, maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn.

Ik wil het liefst een systeem met Nederlande taalmodule en met een forum in Nederland.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarvoor wil je het gebruiken? Zoveel verschillende soorten sites, zoveel verschillende soorten CMS'en.

 

/edit - mag ik mezelf een retorische vraag stellen? Wat dacht je van www.automobiliste.nl, Anders?

 

Ah ja. Logisch. Ik zal eens kijken of ik iets geschikts kan verzinnen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

/edit - mag ik mezelf een retorische vraag stellen? Wat dacht je van www.automobiliste.nl, Anders?

 

Ah ja. Logisch. Ik zal eens kijken of ik iets geschikts kan verzinnen.

 

;D ;D :D :D

Dank je!

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat de VPRO een "Open Source" CMS-systeem heeft ontwikkeld, dat inmiddels dat er groepje of 6 omroepen wordt gebruikt. Naam : MMBase.

 

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet dat er een onderzoek is geweest voor heavy-users als de omroepen. Algemene indruk die ik daarvan heb overgehouden : goed pakket, waarmee veel ervaring is. Ondersteuning is gering, ondanks dat het Open Source is. Box, waarin veel te programmeren is, maar waar nog veel maatwerk in gedaan wordt (ipv dat een fabrikant dat al voor je gedaan heeft).

 

Maar : dit was voor hele heavy users.

Link naar reactie
  • 0

Mambo werkt zeer goed

 

Ik heb naar Mambo gekeken. Op zich ziet het er inderdaad goed uit, maar het liefst wil ik toch een CMS in het Nederlands en met Nederlandse handleiding. Mijn Engels is dankzij een Canadese ex behoorlijk goed, maar ik vind het zo vermoeiend ;)

Ik weet dat ze bezig zijn met de handleiding van Mambo in het Nederlands te vertalen, maar die is nog niet af. En eerlijk gezegd zoek ik snel een ander systeem.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik persoonlijk ben niet zo te spreken over open source cms.

 

Om het naar wens te kneden heb je toch redelijk veel inzicht nodig en moet je waanzinnig veel verbandjes leggen. Daarnaast is de integratie met andere 'functies' slecht en moet je wennen aan diverse 'admins'.

 

Samen met een programmeur heb ik een applicatie ontwikkeld die alle functies integreerd maar waarbij de 'frontend' geheel door de programmeur moet worden ingevuld (op basis van een grafisch ontwerp). Daar gaan dus uren in zitten en daar betaal je voor. Maar in verhouding tot de uren die je zelf kwijt bent met het 'tweaken' van bijvoorbeeld 'Mambo' weegt dit vaak niet op.

 

Dus, je moet je zelf de vraag stellen: 'Kan ik meer verdienen door te doen waar ik goed in ben? Of ga ik lekker hobbyen?' En dat is ondernemen :). Veel succes met je keuze.

 

Groet, Remo

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Een mogelijkheid voor een Nederlands CMS systeem, met Nederlandse documentatie en forum is xlntcms. Het is een uitgebreid systeem, dat makkelijk te bedienen is. Meer informatie is te vinden op www.xlntcms.com.

 

 

txtimpress

Aandacht voor Inhoud

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.