• 0

Horecapand te duur??!!!

Beste Ondernemers/gasten

 

In oktober 2011 heb ik een lopende restaurant mogen overnemen in Zuid-Holland, deze werdt aangeboden voor €59.000. In het begin zou ik met een compagnon de zaak overnemen, maar aangezien hij niet over financiele middelen beschikte bleek achteraf is hij afgehaakt. Uiteindelijk heb ik het zelf overgenomen voor €30.000 dit zou dan deels contant en de rest in termijnen worden betaald, een voorwaarde was wel dat ik een vaste personeelslid zou overnemen, dat heb ik dan ook gedaan.

 

In de verkoopadvertentie stondt er dat er een omzetindicatie van €300.000 zou zijn. Dit bleek al vrij snel niet te kloppen, waardoor ik in betalingsproblemen in de loop van 2012 ben gekomen. In oktober 2012 zijn we met de nog huidige eigenaar in een juridisch conflict geraakt. De oudere eigenaar kon inderdaad niet aantonen dat er in 2010 en 2011 een omzet van €300.000 zou gedraaid zijn aan de rechter, dit loopt nog steeds, eind januari heb ik weer een zitting. Wat te doen? Mede ondernemers ervaring hierin/meegemaakt?

 

Verder zit ik wel met een 5jarig contract van een horecapand, deze is naar mijn mening veel te hoog, zo heb ik lekkage in het pand, buitendeure/gevel is niet meer in redelijke staat. De ligging is een b-locatie van de stad.

 

Graag wil ik weten hoe je erachter kunt komen hoeveel er nou eigenlijk maximaal betaald zou moeten worden voor een horecapand??

 

Indien er mensen zijn die graag meer info willen dan hoor ik dat graag.

 

Alvast bedankt voor alle tips en informatie!!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mogelijk kun je het vergelijken met bijvoorbeeld de volgende zaken:

Winkel oppervlakte

evt. Magazijn oppervlakte

Lengte van de bar

Ligging, terras etc. Ik geloof dat het vloeroppervlakte het belangrijkste is.

 

Je zult met mensen uit de branche moeten overleggen over hoeveel zij betalen om een vergelijking te kunnen maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Nee dat is het uiteindelijk niet geworden, dit is een restaurant dat ik al vanaf 2011 heb.

 

Ja, dat bedoelde ik ook, jouw vragen waren toen van april 2011 en het bedrag van aanschaf kwam overeen. Vandaar dat ik de overeenkomst en tijdspad opvallend vond en de vraag stelde aan je

 

Maar het is dus een ander horecabedrijf.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Wel het vorige topic net even doorgelezen,

 

Maar ik verwacht wel dat een rechter, mocht het zover komen, zich zal baseren op feiten. Heb je bezoekersaantallen en aantal genoten consumpties genoteerd per avond.

Heb je zelf actie ondernomen om bezoekers te trekken.

 

Is er vooronderzoek geweest of de gegeven indicatie wel correct was.

Hebben de cijfers in het overnamecontract gestaan. Stond de winst er ook in.

 

Niet om je te tergen, bereid je er wel op voor.

Als een advocaat E 160,00/uur kost, mag je er wel wat van verwachten, dat doet de tegenpartij ook, die verwacht ook veel van zijn advocaat.

 

Ik wens je veel sterkte.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.