• 0

25 internationale praktijkvoorbeelden duurzaam ondernemen buitenland

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ter inspiratie verzamelde MVO Nederland 25 praktijkvoorbeelden van bedrijven die erin slagen in het buitenland duurzaam te ondernemen.

Niet alleen maar alledaagse voorbeelden overigens. Want hoe zou u reageren wanneer uw bedrijf een week stil ligt omdat er leeuwen op de werkvloer lopen?

 

Obstakel of uitdaging?

 

De praktijkvoorbeelden bieden inzicht in de obstakels die andere ondernemers in het buitenland tegenkomen en hoe ze die overwinnen. Zeker in ontwikkelingslanden kan duurzaam ondernemen een uitdaging zijn. Deze verhalen laten zien wat de voordelen zijn voor zowel het bedrijf als de maatschappij om deze uitdaging toch aan te gaan.

 

Andere mentaliteit

 

Ondernemen in het buitenland vergt vaak een andere mentaliteit. Siem Haffmans van Ragbag moest bijvoorbeeld erg wennen aan de Indiase manier van werken. "Het kan gebeuren dat een producent vertelt dat de bestelling bijna klaar is, terwijl hij daar in de praktijk nog niet eens aan begonnen is. In het begin maakte ik me daar heel druk over, nu houd ik er gewoon rekening mee. Pas als de producten in de container op weg naar Nederland zijn, kan ik ze verkopen."

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.