• 0

Factuurlink - iDeal betalingen voor PDF facturen

Omschrijving van je concept:

Het concept: http://factuurlink.nl

 

 

Aangezien electronisch (verstuurde) facturen tegenwoordig steeds meer voorkomen, wilde ik graag snel en simpel een betalingsmogelijkheid via iDeal toevoegen aan de facturen die ik zelf maak. Ik heb nog niet veel klanten en het is dan ook nog een beetje overdreven om een factuurprogramma te gebruiken, of bijvoorbeeld gebruik te maken van Moneybird (al is dat wel het plan als er groei is). Dus mijn concept was om een makkelijke manier om een iDeal betalingsmogelijkheid toe te voegen aan bestaande facturen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Daarom heb ik een web applicatie gemaakt waarin je een factuur kan uploaden, waarna er een unieke link wordt gemaakt die je naar de klant kan mailen (bij voorkeur in dezelfde e-mail waarin je de factuur stuurt), zodat hij makkelijk en snel betaald kan worden.

 

De betalingen worden uitgevoerd via TargetPay; stap 2 in het inschrijfproces neemt je naar TargetPay om je daar te registreren.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik meen gelezen te hebben dat de gemiddelde betalingsperiode met 50% afneemt zodra er een manier wordt gegeven om de factuur simpel en direct te voldoen. De uitdaging is om dat voordeel te geven aan kleinere ondernemers met (oudere?) boekhoudprogramma's danwel factureringsprogramma's.

 

Dus: iDeal betalingen mogelijk maken voor de kleine ondernemers die het aanmaken van hun facturen nog niet volledig willen verplaatsen naar een online omgeving als MoneyBird, op een zo simpel mogelijke manier.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het richt zich op bestaande, in plaats van niet bestaande facturen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

[*] Wat is de indruk van de website? Wordt het concept duidelijk overgebracht?

[*] Is het, in jouw situatie, nuttig? En waarom (niet)?

[*] Werkt het (technisch) zoals je zou verwachten?

[*] Ontbreekt er iets?

 

PS: De site is minimaal (een MVP) en in relatief korte tijd opgezet. Elke vorm van feedback over missende informatie of eventuele features is dan ook welkom!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik op de demo klik krijg ik een melding dat mijn browser het PDF niet kan openen en dat ik het maar moet downloaden. Ik draai Firefox onder OSX.

 

Persoonlijk vind ik zo'n optie heel handig, mijn hosting partner heeft dat ook en ik moet zeggen dat het servicegericht overkomt. Ik kan me ook zeker voorstellen dat consumenten veel eerder geneigd zijn om hun facturen op tijd te betalen met zo'n link. Maar kun jij dit ook staven? Zijn er onderzoeken naar geweest en zo ja, welke? Wil je dit product aan de man brengen, dan lijkt het me wel handig als je wat cijfers achter de hand hebt.

Link naar reactie
  • 0

Mooi systeem, er zijn natuurlijk al een aantal vergelijkbare diensten. Moet zeggen dat deze er aardig strak uitziet, een no-nonsense aanpak en dat is waar de meeste ondernemers van houden.

 

Mag ik vragen hoe het werkt als ik een klant wil laten betalen via iDeal, wie ontvangt dan het geld of gaat het via een betaalservice provider waar je je eerst aan moet melden? / Edit: Ik las net even te snel. Gaat via TargetPay. Nog beter zelfs!

Wilt u (zakelijk) uw iPhone, iPad of Macbook verzekeren? Kijk dan op http://www.iosurance.nl

 

Freelancer nodig? Plaats uw opdracht gratis op Freelance Dock via http://www.freelancedock.nl/opdrachten

Link naar reactie
  • 0

Sabra, dank je wel. Ik ben inderdaad ook op zoek naar het onderzoek dat de beweringen staaft, maar tot nu toe zijn het vooral artikelen die 'uit onderzoek blijkt' vernoemen, maar vervolgens de verwijzing achterwege laten. Wordt vervolgd... ik ga ook kijken of ik die PDF download issue kan verhelpen.

 

Roel, Dank voor de feedback :) in het inschrijfproces van de site wordt je bij stap 2 doorverwezen naar TargetPay (een payment provider) waar je een account aanmaakt. Alle betalingen gaan dan dus via jouw TargetPay account en worden door hen wekelijks overgemaakt. Ik zit wat dat betreft niet aan de betaling.

- Je zegt ook dat er al een aantal vergelijkbare diensten zijn; ben benieuwd welke er bij jou (en anderen) bekend zijn. Ik ken er inderdaad zelf ook wel een paar, maar toch benieuwd wat er bekend is en wat niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een leuk concept. Ik zou het zelf niet gebruiken, want ik gebruik al MoneyBird. Dit is wel een motivatie om misschien toch maar iDEAL-betalingen te activeren in MoneyBird.

 

Het valt mij op dat je geen SSL gebruikt. Dat is absoluut onacceptabel voor een website als dit, want als iemand mijn inloggegevens weet te bemachtigen kan die eenvoudig facturen uit mijn naam versturen die voor klanten betrouwbaar lijken. Beveiliging moet dus gewoon waterdicht zijn. En de foutmeldingen in de formulieren zijn in het Engels.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.