• 0

Ondernemer worden als minderjarige.

Hallo,

Ik denk al een tijdje aan het beginnen van een webwinkel.

Ik ben al bezig met een website bouwen, maar ik ben minderjarig.

Op internet heb ik gelezen dat ik als minderjarige niet ingeschreven kan worden bij de KvK, maar op kvk18.nl staat dat het wel kan.

Dus, kan ik een webwinkel beginnen als minderjarige?

Zo ja, wat voor belastingen moet ik gaan betalen?

Ik moet sowieso BTW gaan betalen, maar ook inkomensbelasting?

En zijn er nog andere dingen die ik moet gaan betalen, afgezien van een voorraad en het geld dat nodig is om de webshop draaiende te houden?

Mvg,

Gert Jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gert Jan

 

Zoek even op handlichting met betrekking tot je leeftijd.

 

Ondernemers wordt geadviseerd een ondernemingsplan te schrijven.

Er zijn in de bieb en bij de betere boekhandel goede boeken te vinden die je er stapsgewijs doorheen helpen.

Onderdeel van het plan is ook het maken van een kostenoverzicht. Dit forum, de site van de belastingdienst, de site van de KvK geven met wat zoekwerk een beeld van de kosten en belastingen waar jij rekening mee dient te houden.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik denk al een tijdje aan het beginnen van een webwinkel.

Ik ben al bezig met een website bouwen, maar ik ben minderjarig.

Op internet heb ik gelezen dat ik als minderjarige niet ingeschreven kan worden bij de KvK, maar op kvk18.nl staat dat het wel kan.

Dus, kan ik een webwinkel beginnen als minderjarige?

Zo ja, wat voor belastingen moet ik gaan betalen?

Ik moet sowieso BTW gaan betalen, maar ook inkomensbelasting?

En zijn er nog andere dingen die ik moet gaan betalen, afgezien van een voorraad en het geld dat nodig is om de webshop draaiende te houden?

Mvg,

Gert Jan

 

Dag Gert Jan,

 

Neem eens een kijkje op deze website: http://www.ikgastarten.nl/ondernemingsplan/ondernemingsplan-voorbeelden. Hier staan een aantal voorbeeld van een ondernemingsplan. Hierdoor worden de meeste van jouw vragen beantwoord denk ik.

 

(Ik ben overigens geen rabobank medewerker :))

 

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Het is heel mooi om ondernemer te worden als je nog zo jong bent, maar zorg je wel dat je daarnaast een fatsoenlijke opleiding afmaakt? Leren is zoveel leuker dan werken.....

 

Hier houd ik uiteraard rekening mee, ik verwacht ook niet dat ik zo veel klanten krijg dat ik er volledige dagen mee bezig ben.

Verder heb ik ook Economie in mijn vakkenpakket zitten, dit zal dus ook meehelpen met mijn school ;)

Link naar reactie
  • 0

Het is heel mooi om ondernemer te worden als je nog zo jong bent, maar zorg je wel dat je daarnaast een fatsoenlijke opleiding afmaakt? Leren is zoveel leuker dan werken.....

 

Hier houd ik uiteraard rekening mee, ik verwacht ook niet dat ik zo veel klanten krijg dat ik er volledige dagen mee bezig ben.

Verder heb ik ook Economie in mijn vakkenpakket zitten, dit zal dus ook meehelpen met mijn school ;)

 

Precies, gewoon je vwo afmaken, en dan wiskunde of natuurkunde of zo, en dan kun je de rest van je leven verder ondernemen :-)

Link naar reactie
  • 0

Ik was niet van plan om op grote schaal te gaan ondernemen.

Meer om een zakcentje bij te verdienen.

Naast mijn school heb ik verder genoeg tijd voor een kleine webwinkel.

Ik ben inmiddels begonnen met een ondernemersplan.

Ik heb namelijk ergens gelezen dat hoe beter je voorbereid bent als je je gaat inschrijven bij de Kvk, hoe sneller je er ook weer weg bent en hoe kleiner de kans dat je aanvraag afgewezen word.

Mag ik trouwens mijn webwinkel wel gewoon afmaken?

En dan bedoel ik dus alle producten erop zetten met prijs, een winkelwagentje op de website maar nog geen betalingsmethode?

Want ik kan me ergens voorstellen dat je het dan wettelijk al aanbied, en dat dat nog niet mag voordat je een KvK en BTW nummer hebt.

Dit heb ik niet ergens gelezen of iets dergelijks, dat is gewoon iets wat ik mij kan voorstellen dat het nog waar kan zijn ook.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.